Sučany - Trasa diaľnice D 1 v katastri Sučian je už dlhé roky predmetom rokovaní obecného zastupiteľstva a petícií miestnych obyvateľov. Na januárovom zasadnutí boli predmetom rokovania varianty diaľnice v rámci alternatívy jej vedenia medzi železnicou a Váhom. Podľa štúdie diaľnice z roku 2000 vedie trasa priamo cez stred areálu Turčianskej drevárskej spoločnosti, pričom sa počítalo s likvidáciou centrálnych objektov tejto firmy. Medzičasom sa v tejto spoločnosti zmenili vlastnícke pomery, pričom v súčasnosti v TDS funguje prosperujúca drevovýroba s možnosťou rozšírenia. Koncom októbra minulého roka sa uskutočnilo v Martine stretnutie, na ktorom prezentoval projektant diaľnice dve alternatívy riešenia.
Podľa hnedého variantu sa diaľnica maximálne priblíži k železničnej trati, čím by sa zachovali centrálne objekty výroby v strede areálu. Najmenšia vzdialenosť medzi profilom železnice a korunou diaľnice by bola len 4 m. Bolo by treba preložiť železničný kábel vysokého napätia a zabrániť vzájomnému oslňovaniu medzi železnicou a diaľnicou. Podľa zeleného variantu by trasa viedla severnou stranou areálu TDS a bola by v maximálne možnej miere prisunutá k ľavostrannej hrádzi Váhu. Nebolo by treba rušiť centrálne objekty výroby TDS. Zlikvidovali by iba skladové priestory, garáže a trafostanicu. Okrem toho bude treba zbúrať jeden obývaný dom a odstrániť stromoradie dlhé 215 metrov. Pri obidvoch variantoch bude potrebné riešiť prístup na pozemky za diaľnicou, vybudovať nový most nad železnicou a Váhom, vyriešiť trasy viacerých prístupových komunikácií. Podľa prednostu OÚ v Sučanoch Vladimír Plžika poslanci preferujú na základe požiadaviek občanov z okolia železničnej stanice zelený variant, ktorý posúva koridor dopravného hluku ďalej od obytnej zóny. (br)