V Košťanoch nad Turcom sa v posledných rokoch rozšírila priemyselná výroba. V obci je väčšia ponuka pracovných miest. Ako sa tieto skutočnosti prejavujú na záujme občanov o pozemky?
Záujem o pozemky v našej obci je veľmi veľký. Vzhľadom na to, že Košťany nad Turcom nemajú zatiaľ územný plán, od minulého roku sme začali pracovať na jeho zabezpečení. Tohto roku by mal byť územný plán hotový. Nevedeli sme zosúladiť výstavbu nových rodinných domov a priemyselných objektov. Územný plán by tieto problémy mal vyriešiť, aby sme vedeli správne rozhodnúť o umiestnení pozemkov pre rodinné domy a priemyselné prevádzky.
Chceme, aby občania ale aj podnikatelia boli spokojní.
Ako využívate pri propagácii obce takých umelcov a ľudových remeselníkov, akými sú Štefan Barčák alebo Mária Balačinová?
V Košťanoch nad Turcom máme skvelých umelcov a ich umenie sa snažíme prezentovať v susedných mestách a obciach ale aj v partnerskej obci Valaliky pri Košiciach. Vzhľadom na to, že už dlhšie spolupracujeme so združením cestovného ruchu Veľká Fatra, prostredníctvom neho sa umenie Košťancov dostáva do „sveta„.
Čo sa týka možnosti vybudovania múzea alebo dielničky v našej obci, momentálne sa boríme najmä s problémami zdravotníctva a školstva. V tejto oblasti sa s údržbou budov roky takmer nič nerobilo, takže peniaze idú na tieto účely. Vzniká tu priestor na spoluprácu so susednými obcami.
Jedným z najväčších problémov obce je dopravná situácia na križovatke neďaleko železničnej stanice. Podarilo sa niekomu navrhnúť riešenie tohto problému?
Tento problém sa ťahá dlhé roky. Oslovili sme už ŽSR, dopravnú políciu... Už ani nevieme koho by sme mali osloviť. Jediné šťastie je, že na prechode pre chodcov sa zatiaľ nikomu nič nestalo. Ľutujem všetkých chodcov, ktorí chcú prejsť na druhú stranu cesty, ale aj vodičov, ktorí vychádzajú z Koštian na hlavnú cestu v dopravnej špičke. Táto problematika sa rieši aj pri tvorbe územného plánu obce. Samozrejme, treba nájsť nejaké riešenie, ktoré by bolo vhodné pre motoristov i pre chodcov. Keď sme sa rozprávali s odborníkmi, tí nám povedali, že keď urobíme podchod, ľudia cezeň nebudú chodiť, ale väčšina z nich prebehne cez cestu. Neviem či existuje východisko z tohto problému, ale myslím si, že najlepším riešením by bola križovatka riadená semaformi. Odborníci ale tvrdia, že železničná doprava sa nedá zosúladiť s automobilovou. Dúfam, že odborníci napokon nájdu riešenie. Od februára by mali byť v prevádzke automatické závory. Uvidíme, či cestnej premávke pomôžu.(br)