Pripravuje: Peter Šmid
Modelová situácia:
Po skončení stretnutia pri podpise zápisu o stretnutí chce kapitán domáceho mužstva uviesť do zápisu námietku, že rozhodca v 75. min nesprávne posúdil súboj a proti domácim nariadil priamy voľný kop, z ktorého hostia dosiahli gól. Rozhodca upozornil kapitána, že v zmysle pravidiel nemôže uvedenú námietku vzniesť.
Otázka:
Postupoval rozhodca správne? Alebo mal pravdu kapitán?
Rozhodnutie:
Podľa pravidla 5 môže kapitán vzniesť námietku PROTI: výsledku stretnutia, priebehu stretnutia (nie však voči výkonu rozhodcu), náležitostiam hracej plochy, štartu niektorého súperovho hráča, výstroju hráčov súperovho družstva, striedaniu náhradníkov a popisu priestupkov napomínaných alebo vylúčených hráčov.
Z tohto vyplýva, že rozhodca postupoval správne, keď upozornil kapitána, že uvedenú námietku v zmysle pravidiel nemôže vzniesť.