Stále v znamení očakávaní

Dnes sa začínajúca medzinárodná výstava výrobkov a služieb pre potreby železníc a dopravy ŽEL-RAIL 2003 je dobrým podnetom na krátky rozhovor s jej riaditeľom Ing. Jurajom Antalom.

Pán riaditeľ, výstava ŽEL-RAIL zaznamenáva už 7. ročník. Ako sa zmenila od jej začiatkov?

Zmenila sa, a to podstatne – a to môžu pamätníci prvej výstavy posúdiť už na prvý pohľad. Čo sa nezmenilo, sú základné dôvody jej prípravy: že je stále v stredoeurópskom priestore unikátna, a teda poskytuje zriedkavú možnosť predstaviť novinky z ponuky výrobných a obchodných firiem, rokovať s obchodnými partnermi a konfrontovať teóriu s praxou. Stále platí, že ju považujeme za potenciálne veľmi silný rozvojový stimul nielen pre región severozápadného Slovenska, ale pre celú našu krajinu. Ten potenciál zatiaľ nie je dostatočne využitý, ale jeho čas príde. Čo sa zmenilo, je štruktúra vystavovateľov a ich exponátov aj ich orientácia. Úmerne tomu, ako sa od roku 1995 zmenil, t.j. rozvinul, vykryštalizoval a „vyčistil„, železničiarsky trh, ubudlo firiem, ktoré sa na tomto trhu len skúšajú uchytiť a skúmajú ho a pribúda firiem, ktoré sa k nám vracajú ako etablované, rozvíjajúce sa. Výsledkom je aj efektívnosť a pracovný ráz ich účasti – výstava slúži stále viac aj na priame obchodné rokovania a prípravu odberateľov či uzatváranie kontraktov.

SkryťVypnúť reklamu

Počet vystavovateľov i zastúpených krajín sa ukazuje byť v tomto roku mierne nižší než vlani. Čo je príčinou tohto javu?

Zodpovedá to vývoju a stavu trhu. Máme vystavovateľov, ktorí sa opakovane vracajú na ŽEL-RAIL a hovoria o neopakovateľnej atmosfére a považujú výstavu – napriek tomu, že v prvom rade ide o prácu a obchod – aj za určitý stavovský sviatok. Vracajú sa, pretože im to stojí zato, pretože ako nikde inde sa tu môžu stretnúť s mimoriadnym množstvom odborníkov. A sú iní, ktorí našu výstavu sledujú, ale buď prídu „len„ ako návštevníci, alebo stále odkladajú svoju účasť, pretože čakajú na to, že sa tu predovšetkým rozhýbe trh. Už niekoľko rokov hovoríme - nielen my, výrobcovia a obchodníci, že železnice na Slovensku sa budú zásadne modernizovať, nielen, ale aj v súvislosti s modernizáciou európskych dopravných koridorov a so vstupom Slovenska do EÚ. Pozorne sledujeme, že určité zásadné kroky sa už uskutočnili, ale na ich praktický efekt stále ešte čakáme. Výstava teda zodpovedá tomu, v akej fáze je slovenská ekonomika a osobitne železnice. No zároveň prostredníctvom progresívnych technických riešení dokumentuje, že výrobcovia nečakajú so založenými rukami a majú čo ponúknuť. Počet vystavovateľov a zúčastnených krajín nie je rozhodujúci.

SkryťVypnúť reklamu

Výstava ŽEL-RAIL je jedným z mála medzinárodných obchodných podujatí v priestore Martina a Vrútok. Ako spolupracujete so samosprávami?

Primátori oboch miest prejavili k našej výstave pozitívny prístup a v rámci možností nám pomáhajú. Pomôže nám, a koniec-koncov i všetkým vystavovateľom a návštevníkom výstavy, že samosprávy budú pozorne udržiavať prístupové cesty na výstavisko a verejné priestranstvá, že nám pomôžu vytvoriť dôstojný spoločenský rámec výstavy a že nám pomôžu zvýšiť informovanosť o nej. Prídu sem predsa stovky ľudí, ktorí by k nám, nebzť výstavy iba ťažko merali cestu, a je to pre celý región nielen propagácia, ale aj priamy ekonomický prínos pre poskytovateľov rôznych služieb.

Napokon, čím je výstava iná oproti minulému ročníku a čo špeciálneho ponúkne nielen odbornej ale aj širokej verejnosti?

SkryťVypnúť reklamu

Na základe pripomienok vystavovateľov sme urobili jednu zásadnú zmenu: miesto výrobných priestorov budú vnútorné expozície v špeciálnej vykurovanej hale s plochou asi 1100 m2, ktorú sme na tento účel prenajali. Zo špeciálnej ponuky, ktorá zaujme aj neželezničiarsku verejnosť, spomeniem obľúbené expozície železničných modelárov, ktoré bývajú tradične hojne navštevované všetkými vekovými kategóriami, verejnosť si môže vychutnať aj jazdy historického a t.r. aj modernizovaného poschodového vlaku.

Michal Beňadik

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 28 117
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 919
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 296
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 156
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 863
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 726
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 114
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 774
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Tomáš Pšenka.

Ani druhá hokejová liga nie je lacná záležitosť. Na pokrytie sezóny kluby míňajú šesťmiestne sumy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Prebudenie jari Vrícko

Aj do malej podhorskej dedinky zavítala jar.


(vm)
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 114
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 774
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?