V redakcii NZT sa nedávno zastavil náš dlhoročný spolupracovník Branislav Geryk. A ako zakaždým, ani tentoraz neprišiel len tak, ale opäť s námetom na článok. K tomu najčerstvejšiemu ho inšpirovala reklama v jednom celoslovenskom schránkovom periodiku, v ktorom sa istá turčianka záložňa na svoju reklamu prepožičala ozaj nemiestne. Text svojej reklamy vložila do upraveného grafického vizuálu slovenskej päťtisíckorunáčky. Jej „nominálnu„ hodnotu zmenila na osemtisíc, obraz Štefánika nahradila vyškereným obrázkom optimizmom sršiaceho muža a zvyšok textu bankovky je vlastne uputávkou na jej služby. Autori tejto reklamy ale pozabudli na jeden závažný fakt, a síce, že pod vysmiatym súčasníkom ponechali meno Milana Rastislava Štefánika a hrubo tak znevážili muža i symbol slovenskej štátnosti v mene síce možno pre niekoho originálneho, ale v skutočnosti primitívneho nápadu na prilákanie klientov záložne. Aj preto Branislav Geryk, predseda Klubu T. G. Masaryka a M. R. Štefánika, žiada stiahnutie reklamy a uvažuje aj o iniciovaní trestno-právnej dohry pre autorov a šíriteľov tejto reklamy.(vl)