Začiatkom augusta prišiel do našej redakcie list jednej našej čitateľky. Obsahovala sťažnosť na meškanie výplaty preplatku, ktorý jej poštou poslala spoločnosť Martico, s.r.o., Martin za teplo. V liste nám naša čitateľka, ktorá nechce byť menovaná, okrem iného píše: „Mám preplatok za teplo v sume 2448 Sk. Všetko by bolo v poriadku, keby sa mi peniaze nestratili. Bola som sa dvakrát opýtať na pošte, či tie peniaze prišli, vždy som sa tam dozvedela, že nie. Teraz som bola opäť na pošte a po šeku ani pamiatky. Vybrala som sa preto s dcérou do spoločnosti Martico, tam mi poskytli doklad o tom, že peniaze boli už odoslané a uistili ma, že žiaden šek sa im naspäť nevrátil. Neviem čo s tým....
Vlani v decembri sa mi stalo niečo podobné s prídavkami a teraz zasa tento prípad. Ja, keď chcem zarobiť tie penieze, robím poctivo štyri hodiny denne. To viete, že mi je každá koruna vzácna. Možnože nie som jediná, ktorej sa niečo podobné stalo. Pravdou je, že som sa presťahovala, ale to predsa nie je dôvod na také niečo. Hlavne, že prihlášku na televízor a rádio mi poslali na novú adresu...„
Čierne na bielom
Prílohou listu, ktorý nám poslala naša čitateľka, bol aj výpis zo spoločnosti Martico o tom, že našej čitateľke peniaze skutočne poštou odoslali. Dokument bol potvrdením toho, že sa tak stalo na podacej pošte 906011 a že peniaze boli zaslané 8. júla o 10.15 h.
Rovnako, ako to urobila naša sťažovateľka (ale neúspešne, pretože vedúceho nezastihla), aj my sme zašli za vedúcim pošty 1 v Martine Ľubomírom Hlinkom. Mali sme väčšie šťastie ako ona. Keď sme sa ho opýtali na to, v čom je problém, odmietol sa nám vyjadriť na diktafón s odôvodnením, že na to nemá kompetencie. Povedal nám len toľko, že o probléme vie, ale aby sme sa o ňom informovali v spoločnosti Martico, kde nám, podľa neho, poskytnú informácie.
Prečo mlčať?
Nebolo nám jasné, prečo sa o probléme, ktorý vznikol mimo spoločnosti Martico, máme pýtať práve tam, ale napriek tomu sme sa rozhodli tak urobiť. Ako sme sa dozvedeli od nemenovanej pracovníčky, peniaze zo Slovenskej pošty sa v minulých dňoch vrátili späť, a tak si ich sťažovateľka môže prevziať v ich pokladni.
Medzitým nám ale prišiel do redakcie opäť list od sťažovateľky, v ktorom nám písala, že jej po našej návšteve u vedúceho volali z pošty, aby list, ktorý nám napísala, stiahla a informovali ju, že peniaze boli odoslané späť spoločnosti Martico, s.r.o., že si ich tam môže prevziať...
Problém nie je len v peniazoch,
ale aj v komunikácii
Napriek tomu, že je už problém našej čitateľky vyriešený, rozhodli sme napísať o ňom. Najmä preto, lebo nie je len o peniazoch, ale aj o komunikácii. Keďže máme svoje skúseností so sťažnosťami, v podstate sa nám len potvrdilo to, čo sme písali v NŽT vtedy, keď sa poštová centrála (stredisko) sťahovalo z Martina do Prievidze - že tu vlastne nezostane nik, kto by bol ochotný vybaviť (odpovedať) na občiansku sťažnosť. Vyzerá to asi tak, že ak chcete dostať na svoju sťažnosť odpoveď, musíte absolvovať kopu papierovačky, byrokracie a potom asi ešte treba čakať na vyjadrenie hovorcu z ústredia. Ďakujeme pekne za takú ústretovosť občanovi.(pn)