Dana Schrenkelová, Slovenské telekomunikácie Bratislava:
K zmene čísel pristúpili Slovenské telekomunikácie na základe požiadaviek vyplývajúcich z harmonizácie európskych prístupových čísel a tiež kvôli liberalizácii telekomunikačného trhu na Slovensku. Pri poskytovaní verejnej telefónnej služby prostredníctvom pevne siete bolo potrebné zabezpečiť nediskriminačné podmienky pre všetkých potenciálnych alternatívnych poskytovateľov telekomunikačných služieb. Zmeny sa týkajú informácie o telefónnych číslach užívateľov pevnej siete, ktoré sa z pôvodnej „stodvadsiatky„ prečíslovalo na 1181, presný čas zo 110 na 12 110, budenie telefónom zo 125 na 12 125, telefonické podávanie telegramov zo 127 na 12 127, informácie o zmenách telefónnych čísel v SR zo 128 na 12 128, poruchy zo 129 na 12 129, medzinárodné volania prostredníctvom operátora z 0131 až 0135 na 12 131 a informácie o telefónnych číslach užívateľov v cudzine z 0149 na 12 149. Kým v máji boli prístupné pre zákazníkov pôvodné i nové čísla paralelne, od júna spoločnosť už poskytuje služby len na nových číslach a na pôvodných sú hláskové informácie s odkazom na nové čísla. Nové čísla môžu zákazníci používať bez miestnej predvoľby z pevnej siete celého územia, ako aj zo sietí mobilných operátorov. (her)