Akciová spoločnosť Neografia v Martine ako výrobca kníh, časopisov, obalov a reklamných tlačív dosiahla za rok 2002 hospodársky výsledok pred zdanením vo výške 45, 9 mil. Sk a za vlastné výrobky a služby utŕžila o 6, 6 percenta viac ako rok predtým. Pre tlačiareň to bol ďalší úspešný rok v jej dlhej histórii, keďže dynamikou rastu tržieb jasne predstihla priemer podnikov Zväzu polygrafie na Slovensku. Ako NŽT informoval Ivan Kučma splnomocnený pre styk Neografie s verejnosťou, na výsledkoch spoločnosti sa pozitívne prejavila najmä správna investičná politika zameraná na nákup moderných technologických celkov a strojov a ich využitie v prospech zákazníka. Investičný progres predstavovalo najmä uvedenie do činnosti štvorfarbového hárkového ofsetového stroja a novej linky na výrobu lepených väzieb s progresívnou technológiou, pričom celkový súhrn investícií do hmotného aj nehmotného majetku dosiahol sumu 202 miliónov korún. Sortimentne sa na tomto hospodárskom výsledku premietol najmä záujem obchodných reťazcov o tlač komerčných tlačovín a katalógov, ako aj zahraničných zákazníkov o tlač kníh vo vysokokvalitnom farebnom ofsete. Ešte stále však rastie aj výroba periodík, najmä magazínov, pričom práve Neografia je úspešnou priekopníčkou novšej kategórie slovenskej tlače - tzv. luxusných časopisov. Tradične významnou zložkou výroby v Neografii je export. Roku 2002 tvoril 39 percent z celkovej realizácie a smeroval najmä do Veľkej Británie, Nemecka, Česka, Kanady a postsovietskych štátov, odrazila sa v ňom však už aj niekoľkoročná kríza mediálneho priemyslu v západoeurópskych krajinách. Pokračovanie expanzívnej línie upevnilo postavenie Neografie v tzv. silnej trojke slovenských tlačiarní. Najmä vlaňajšou transformáciou systému manažérstva kvality zvýraznila Neografia aj svoje historické odkazy ako uvádzateľka manažérskeho systému na Slovensko už pred šesťdesiatimi rokmi, keď vznikla ako samostatná firma pod týmto názvom.(rr)