Martin – Ako uviedol 5. marca denník Sme, od júna minulého roka platí medzi Slovenskom a Nemeckom dohoda, podľa ktorej na prepravu tovaru s hmotnosťou nad 3,5 tony potrebujú prepravcovia povolenie. Raz za štvrťrok ich vydáva združenie prepravcov Česmad. Počet 58 000 jednorazových povolení považuje Česmad za dostatočný pre tých dopravcov, ktorí si uplatnili svoje požiadavky včas. Napriek tomu mnohí malí dopravcovia tovar do Nemecka neprepravili, pretože im chýbalo povolenie.
V súvislosti s problémami s povoleniami na prepravu tovaru do Nemecka sme oslovili približne desiatku turčianskych prepravcov. Iba niekoľkí z nich sa zaoberajú prepravou tovaru do Nemecka. Dispečer „eseročky„ Eurodoprava Martin Tibor Vojtek nám povedal, že ich firma prepravovala na malom nákladnom automobile, povolenie na prepravu tovaru mali, ale na rakúskej hranici ho od jej vodiča nikto nevyžadoval. Požiadavky na povolenie prepravu spôsobujú podľa neho problémy aj pri preprave tovaru na kamiónoch. Počet povolení je obmedzený, lebo firma ich dostala od Česmadu oveľa menej, ako požadovala. Kamionisti si potom povolenia musia odvzdávať pred hranicami jeden druhému, a takto riešiť spomínaný nedostatok. Dopravcom sa zvyšujú aj náklady na telefonáty. Turčianske spoločnosti BM Trans a Doprava Extrem, ktoré sme oslovili, nemajú s povoleniami problémy. Z viacerých informačných zdrojov sme sa dozvedeli, že takéto opatrenia, akými sú povolenia na prepravu tovaru, sú likvidačné, a to najmä voči malým dopravcom. Naopak, väčší dopravcovia môžu byť spokojní. Od jedného z turčianskych dopravcov, ktorý si neželal byť menovaný, sme sa dozvedeli, že mu táto situácia pomohla, lebo sa oslabila jeho konkurencia. Od iného turčianskeho dopravcu vieme, že spomínaný problém vznikol aj kvôli neznalosti zákonov a predpisov a informácií, ktoré boli dostupné aj na internete.(br)