Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Úradník a klient by mali byť partnermi

Hovoríme s prednostnom martinského mestského úradu Miroslavom Verešom

V decembri minulého roku bol Mestskému úradu v Martine slávnostne udelený certifikát kvality a enviromentu podľa noriem ISO 9001 a ISO 14001. Týmto sa Mestský úrad Martin stal prvou organizáciou tohto typu v strednej a východnej Európe, ktorá implementovala do svojej práce tzv. integrovaný manažérsky systém v oblasti služieb verejnej správy a ktorá bude vlastniť súčasne obidva certifikáty. O tom, ako to pomôže úradu, ale najmä občanom, sme sa rozprávali s prednostom mestského úradu Miroslavom Verešom.

Skryť Vypnúť reklamu

Aký dopad malo zavedenie Integrovaného manažérskeho systému na úrad, ktorý vediete?

Cez identifikáciu a prehľadnú dokumentáciu všetkých základných procesov sme nabúrali systém zvykového mechanizmu a odstránili dup­licitu, začala sa sledovať efektivita procesov. Vypracovali sme nový systém evidencie a sledovania prijatých a odoslaných písomností, ktorý nám zabezpečil okamžitú sledovateľnosť stavu vybavovania všetkých písomností. Odstránili sme zbytočne veľké množstvo používaných formulárov, celkove sme ich vyradili asi dvesto. Forma výstupov úradu vo forme rozhodnutí je jednotná ako po obsahovej, tak i formálnej stránke. Vytvorili sme systém riadenej dokumentácie, dnes sa takýmto spôsobom dokumentácia eviduje a zároveň aj označuje a distribuuje. Dôležitou oblasťou integrovaného manažérskeho systému v rámci personálneho manažmentu je príprava zamestnancov na výkon pracovných činností. Dnes máme spracovanú systemizáciu pracovných miest a jej prepojenie na organizačný poriadok. Vytvorili sme si tiež databázu dodávateľov, v ktorej evidujeme reklamácie, nezhody, včasnosť plnenia zmlúv, prípadne skúsenosti iných odberateľov.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo ale prinieslo zavedenie tohto systému pre občanov Martina, ktorí prichádzajú na úrad vybaviť si svoje záležitosti?

Všetci občania, podnikatelia, dodávatelia a ďalší prichádzajúci na mestský úrad sú pre nás klientmi. Myslím si, že nie je potrebné robiť z toho termínu senzáciu, ani ho nejako ironizovať. Zvykli sme si, že občan prichádzajúci k lekárovi je pacientom a občan nakupujúci v obchode je zákazníkom. Mňa osobne oveľa viac iritovalo, keď ma niekto donedávna nazýval stránkou. No a čo prinieslo uplatňovanie integrovaného manažérskeho systému pre občanov? Prvoradou úlohou bolo minimalizovať pre každý úrad typický byrokratický prístup voči klientom a zefektívniť prácu jednotlivých organizačných zložiek. Vyriešili sme dôležitú otázku poskytovania aktuálnych informácií a problematiku tzv. stránkových hodín. Na našom úrade je dnes už bežné oznamovanie neprítomnosti zamestnanca na pracovisku. Klient je informovaný o tom, kedy sa neprítomný zamestnanec vráti, kto ho môže v danej veci zastúpiť, samozrejme v rámci možností... Od 1. februára sme dali do prevádzky novú pokladňu v prízemí budovy a poskytujeme možnosť prístupu k intranetu mestského úradu. Chceme tiež poznať, čo náš klient chce a mať spätnú väzbu o jeho spokojnosti alebo nespokojnosti, prijímať návrhy na zlepšenie, upozornenia a pripomienky k našej práci. Inštaláciou „schránky dôvery„ s dotazníkom vo vstupnom vestibule budovy a na internete sme v prvom kole získavania spätnej väzby. Pravidelne vyhodnocujeme získané podnety, informujem o nich vedenie mesta a prijímam nápravné opatrenia vo vzťahu k zainteresovaným zamestnancom. V prípade, že otázky nie sú anonymné, adresátovi odpovedáme osobne, písomne alebo telefonicky. Všetko naše úsilie smeruje k tomu, aby sa vytvoril optimálny vzťah medzi úradníkom a klientom, a ten by mal byť partnerský.

Skryť Vypnúť reklamu

Certifikáty ste prevzali iba pred pár mesiacmi, ale kolektív úradu podľa „nových pravidiel„ pracuje už celé dva roky. Ako ich hodnotíte?

Vlaňajší certifikačný audit, ktorý vykonala spoločnosť SKQS zo Žiliny a ktorého sa popri tejto auditorskej firme zúčastnili aj zástupcovia Slovenskej národnej akreditačnej spoločnosti, najvyššej dozorujúcej inštitúcie pri vydávaní certifikátov, dokázal, že Mestský úrad v Martine má kvalitný tím zamestnancov schopných zvládnuť aj veľmi prísne medzinárodné kritéria a že je schopný svoju prácu aj zdokonaľovať. Sme vo verejnej správe na Slovensku prvolezcami v náročnom teréne a ja som presvedčený, že náš cieľ, ktorým je spokojnosť našich klientov, dosiahneme.(ab)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 187
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 008
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 858
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 185
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 740
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 658
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 507
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 406
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 404
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 261
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Vo Vrútkach stihli otestovať za víkend 2069 ľudí. Štyria z nich mali pozitívny test na covid-19.

Miera pozitivity v meste Martin za víkend je 0,46%. Ide však len o výsledky dočasných (víkendových) odberových miest. Do súhrnu sa ešte započítajú výsledky z mobilných odberových miest a PCR testov.

9 h
Viliam Sokolík sa narodil vo Vrútkach.

Narodil sa vo Vrútkach, dlhé roky pracoval v Matici slovenskej, kde bol vedúcim oddelenia fotodokumentačných zbierok v jej literárnom archíve.

12 h
Mužstvo sa formuje.Náročný program ukáže či ho ešte treba doplniť.

Po doplnení štyrmi novými bekmi získala martinská obrana potrebnú dávku skúseností i zdravej agresivity. Káder môže vedenie klubu posilňovať do 15. februára.

14 h
Ján Danko, primátor Martina počas testovania na Kolónii Hviezda.

Primátor Martina Ján Danko ocenil spolupatričnosť a ľudskosť všetkých, ktorí sa na testovaní podieľali. Aj preto bolo úspešné.

17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

12 h

Miera pozitívnych testov v krajskom meste dosiahla 1,15 percenta.

17 h

Policajti prosia verejnosť o pomoc.

24. jan

Už ste čítali?