Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Úradník a klient by mali byť partnermi

Hovoríme s prednostnom martinského mestského úradu Miroslavom Verešom

V decembri minulého roku bol Mestskému úradu v Martine slávnostne udelený certifikát kvality a enviromentu podľa noriem ISO 9001 a ISO 14001. Týmto sa Mestský úrad Martin stal prvou organizáciou tohto typu v strednej a východnej Európe, ktorá implementovala do svojej práce tzv. integrovaný manažérsky systém v oblasti služieb verejnej správy a ktorá bude vlastniť súčasne obidva certifikáty. O tom, ako to pomôže úradu, ale najmä občanom, sme sa rozprávali s prednostom mestského úradu Miroslavom Verešom.

Skryť Vypnúť reklamu

Aký dopad malo zavedenie Integrovaného manažérskeho systému na úrad, ktorý vediete?

Cez identifikáciu a prehľadnú dokumentáciu všetkých základných procesov sme nabúrali systém zvykového mechanizmu a odstránili dup­licitu, začala sa sledovať efektivita procesov. Vypracovali sme nový systém evidencie a sledovania prijatých a odoslaných písomností, ktorý nám zabezpečil okamžitú sledovateľnosť stavu vybavovania všetkých písomností. Odstránili sme zbytočne veľké množstvo používaných formulárov, celkove sme ich vyradili asi dvesto. Forma výstupov úradu vo forme rozhodnutí je jednotná ako po obsahovej, tak i formálnej stránke. Vytvorili sme systém riadenej dokumentácie, dnes sa takýmto spôsobom dokumentácia eviduje a zároveň aj označuje a distribuuje. Dôležitou oblasťou integrovaného manažérskeho systému v rámci personálneho manažmentu je príprava zamestnancov na výkon pracovných činností. Dnes máme spracovanú systemizáciu pracovných miest a jej prepojenie na organizačný poriadok. Vytvorili sme si tiež databázu dodávateľov, v ktorej evidujeme reklamácie, nezhody, včasnosť plnenia zmlúv, prípadne skúsenosti iných odberateľov.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo ale prinieslo zavedenie tohto systému pre občanov Martina, ktorí prichádzajú na úrad vybaviť si svoje záležitosti?

Všetci občania, podnikatelia, dodávatelia a ďalší prichádzajúci na mestský úrad sú pre nás klientmi. Myslím si, že nie je potrebné robiť z toho termínu senzáciu, ani ho nejako ironizovať. Zvykli sme si, že občan prichádzajúci k lekárovi je pacientom a občan nakupujúci v obchode je zákazníkom. Mňa osobne oveľa viac iritovalo, keď ma niekto donedávna nazýval stránkou. No a čo prinieslo uplatňovanie integrovaného manažérskeho systému pre občanov? Prvoradou úlohou bolo minimalizovať pre každý úrad typický byrokratický prístup voči klientom a zefektívniť prácu jednotlivých organizačných zložiek. Vyriešili sme dôležitú otázku poskytovania aktuálnych informácií a problematiku tzv. stránkových hodín. Na našom úrade je dnes už bežné oznamovanie neprítomnosti zamestnanca na pracovisku. Klient je informovaný o tom, kedy sa neprítomný zamestnanec vráti, kto ho môže v danej veci zastúpiť, samozrejme v rámci možností... Od 1. februára sme dali do prevádzky novú pokladňu v prízemí budovy a poskytujeme možnosť prístupu k intranetu mestského úradu. Chceme tiež poznať, čo náš klient chce a mať spätnú väzbu o jeho spokojnosti alebo nespokojnosti, prijímať návrhy na zlepšenie, upozornenia a pripomienky k našej práci. Inštaláciou „schránky dôvery„ s dotazníkom vo vstupnom vestibule budovy a na internete sme v prvom kole získavania spätnej väzby. Pravidelne vyhodnocujeme získané podnety, informujem o nich vedenie mesta a prijímam nápravné opatrenia vo vzťahu k zainteresovaným zamestnancom. V prípade, že otázky nie sú anonymné, adresátovi odpovedáme osobne, písomne alebo telefonicky. Všetko naše úsilie smeruje k tomu, aby sa vytvoril optimálny vzťah medzi úradníkom a klientom, a ten by mal byť partnerský.

Skryť Vypnúť reklamu

Certifikáty ste prevzali iba pred pár mesiacmi, ale kolektív úradu podľa „nových pravidiel„ pracuje už celé dva roky. Ako ich hodnotíte?

Vlaňajší certifikačný audit, ktorý vykonala spoločnosť SKQS zo Žiliny a ktorého sa popri tejto auditorskej firme zúčastnili aj zástupcovia Slovenskej národnej akreditačnej spoločnosti, najvyššej dozorujúcej inštitúcie pri vydávaní certifikátov, dokázal, že Mestský úrad v Martine má kvalitný tím zamestnancov schopných zvládnuť aj veľmi prísne medzinárodné kritéria a že je schopný svoju prácu aj zdokonaľovať. Sme vo verejnej správe na Slovensku prvolezcami v náročnom teréne a ja som presvedčený, že náš cieľ, ktorým je spokojnosť našich klientov, dosiahneme.(ab)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 606
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 244
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 184
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 762
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 272
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 311
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 887
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 969
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 793
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 772
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Lekár z martinského infekčného: Koronavírus je zákerný, ubližuje slabším

S Martinom Babušíkom, lekárom Infekčnej kliniky a cestovnej medicíny Univerzitnej nemocnice Martin, sme sa rozprávali o chorobe, ktorá hýbe celým Slovenskom. Koronavírus podľa neho mnohí ustoja aj bez príznakov, no pre nemálo ľudí má aj fatálne následky. A na tých musíme myslieť.

 Martin Babušík, vedúci lekár na jednotke intenzívnej starostlivosti 
Kliniky infektológie a cestovnej medicíny v Univerzitnej nemocnici Martin.

Vo Veľkom Čepčíne mali pilné leto

Tešia sa novým priestorom.

vo Veľkom Čepčíne zrekonštruovali aj obecný dom.
Od soboty 24. októbra do nedele 1. novembra bude na celom Slovensku platiť zákaz vychádzania s výnimkou ciest na testovanie, do práce a zabezpečenia nevyhnutných potrieb či pobytu v prírode v okrese bydliska.
Predlžujeme akciu o 24h

Ak nemôžete za novinami, noviny prídu k vám. Dnes to máte s 50% zľavou na celý rok

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V piatok zachytili takmer 1 700 pozitívnych (minúta po minúte)

Na Orave sa začala pilotná časť celoplošného testovania na Covid-19.

Na Liptove pribudol v piatok dosiaľ najvyšší počet infikovaných

Situácia sa začína zhoršovať už aj v okrese Ružomberok.

Nitrania dnes išli na veľké nákupy aj na cintoríny

Načo budú otvorené obchody, keď môžeme ísť len do potravín a lekární? pýtajú sa ľudia aj Zväz obchodu.

Už ste čítali?