Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Zablatený denník

S Jaroslavom Katriňákom a Petrom Koniarom listujem

Vynikajúci výsledok na motocyklovej Šesťdňovej, ktorá sa konala koncom septembra v Jablonci nad Nisou, dosiahol slovenský Trophy Tím. V pretekoch, ktoré svet zvykne označovať za olympiádu motocyklového športu, obsadil vynikajúce šieste miesto. Medzi šesticou slovenských reprezentantov boli aj dvaja Turčania – bývalý majster sveta v endure Jaroslav Katriňák a Peter Koniar, pre ktorého bola práve Šesťdňová veľkou výzvou, aby si znovu sadol do sedla motorky. Pre Jara Katriňáka boli preteky nešťastné. Akoby si tej smoly vybral v tejto sezóne málo. Posledné dva dni Šesťdňovej sa pre zranenie musel iba prizerať úsiliu svojich spolujazdcov, ktoré smerovalo a aj došlo k vynikajúcej šiestej pozícii na svete.

Skryť Vypnúť reklamu

Minulý týždeň sme sa stretli s oboma Turčanmi. Kým Petra Koniara sme zastihli doma pri „pucovaní“ a údržbe motorky, za Jarom Katriňákom sme sa museli vybrať do Martinskej fakultnej nemocnice, kde si deň pred našou návštevou poležal na operačnom stole. S oboma sme poskladali denník z úspešnej Šesťdňovej.

Utorok, 24. septembra

Jaroslav Katriňák: – Čosi už mám za sebou, ale napriek tomu som mal trošku trému. Celý rok som vlastne nesúťažil s pretekármi zo svetovej špičky. Bol som trochu nervózny. Nakoniec mi to celkom vyšlo. Prvý deň bol dôležitý na to, aby som mohol odhadnúť, na čo asi mám. Už pred Šeťdňovou som si hovoril, že každým dňom sa budem zlepšovať, stupňovať výkon. Prvá etapa nás prekvapila tým, že trať viedla po lúkách, poliach, kde sme jazdili takmer na plný plyn, asi 130 km rýchlosťou, čo bolo dosť nezvyčajné. Na trati však na nás číhalo veľa policajtov, ktorí merali rýchlosť, takže sme museli na jednej strane dodržiavať rýchlosť, aj sa ponáhľať do časových kontrol.

Skryť Vypnúť reklamu

Peter Koniar: - Aj u mňa panovalo predštartovné napätie. V noci pršalo, bola zima. Šírili sa reči o veľkom blate na trati. Napokon na 310 km dlhej etape to bolo veľmi rýchle, navyše boli aj dve rýchle časovky, jedna dokonca taká, že takmer všetci v nich chytili trestné minúty. Mne sa tomu podarilo vyhnúť. Blato sa ešte ako-tak dalo obchádzať. V sedle motorky sme boli okolo osem hodín.

Streda 25 septembra

Jaroslav Katriňák: - Z utorka na stredu dohodla jury voľnejšie časy kvôli rýchlosti cez dediny. Bolo to predsa len o niečo lepšie. Čo však bolo horšie, ba najhoršie, to bola zima a dážď, ktorý neustával. Prognózy o stupňovaní výkonnosti sa mi potvrdzovali. Na rýchlostných skúškach som dosahoval časy blízke časom pretekárov z prvej štvorky – Aholovi, Ericssonovi, Carlssonovi. Darilo sa nielen mne, ale aj celému družstvu, motorky nám fungovali.

Skryť Vypnúť reklamu

Peter Koniar: - Noc bola dobrá, ešte nebolo cítiť až takú únavu. Raňajky sme mali ako tradične o štvrť na sedem. Ja, keďže som jazdil v kubatúre 500 ccm, som vyrážal z hotela až o hodinu neskôr ako niektorí z družstva. Opäť sa išla rovnaká etapa, akurát boli zmeny pri časovkách, pretože v prvý deň mnohí nestíhali. Ja som na trati poriadne zapadol, ale aj vďaka pomoci som sa však z neho dostal.

Štvrtok 26. septembra

Jaroslav Katriňák: - Opäť veľmi pršalo. Nová trať sa mi veľmi páčila, bola podstatne ťažšia ako v prvé dva dni. Na jednom z motokrosov mi brat Rasťo povedal že som tesne za Fínom Aholom, ktorý jazdil najrýchlejšie. Napokon som ho aj dobehol, ale dve zákruty pred cieľom som spadol, takže to, čo som získal, som pádom stratil. Napriek tomu som prišiel do cieľa takmer s ním, a to mi dodalo sebadôveru.

Peter Koniar: - Opäť sme boli plní očakávania, pretože sa zasa išlo úplne iným smerom, po inej trase. Etapa merala 270 kilometrov a zdolanie jej nástrah nám trvalo zhruba sedem hodín. Na trati boli ťažké terény, plno blata, našťastie sme sa s tým dobre vyrovnali a udržali si svoju ôsmu pozíciu. Motorka mi slúžila dobre, mal som len malé problémy, musel som meniť štyri špice na kolese, hoci som nemal na to veľa času, stihol som to.

Piatok 27. septembra

Jaroslav Katriňák: - Moja sebadôvera stúpla, lebo som sa držal v popredí jazdcov kubatúry do 500 ccm. Trať bola ešte viac rozbahnená, teda ťažšia. Vyšlo mi to na šieste miesto a bol som spokojný. Pre družstvo bolo tiež dobre, že som pripisoval málo trestných bodov. Pre mňa bolo najdôležitejšie prispieť k úspechu družstva. Po dojazdení etapy, v tom malom časovom limite, som si chystal motorku na druhý deň. Pri výmene ozubeného kolieska na motore sa stala chyba. Potreboval som štrnásťzubové koliesko, dali mi však trinásťzubové. Nezdalo sa mi to, nemal som však čas si to prerátať, sám neviem prečo, som toto koliesko namontoval. Keď som nahodil zadné koleso, zistil som, že je reťaz voľná. Čas na prehodenie kolieska som však už nemal, tak som to nechal na sobotňajšie ráno.

Peter Koniar: - Zo štvrtku na piatok riadne zapršalo, blata bolo plno. Nášmu tímu to vcelku však vyhovovalo. Hovorí sa však, že na Šesťdňovej je najťažší štvrtý a piaty deň. Ukázalo sa, že je to pravda. Navyše sme ešte nevedeli, čo nás čaká. Začali sa hodiny našej smoly. V rýchlej časovke spadol Ivan Jakej a vykĺbil si rameno, ale došiel, večer sa už začala lepiť smola Jarovi Katriňákovi.

Sobota 28 septembra

Jaroslav Katriňák: - Ráno som išiel pre motorku do depa, dal som si ju do pracovného priestoru a zohol som sa k výmene ozubeného kolieska. Pri tom mi praskol meniskus a už sa nedalo ani postaviť. Bola to asi taká osudová zhoda náhod. S veľkými bolesťami som ešte predsa motorku dorobil, aj som odštartoval, skúšal som jazdiť cez dve časové kontroly, či sa mi bolesť neuvoľní, ale naopak, ešte viac som ju cítil. Oblieval ma studený pot. Po druhej časovke som sa musel vzdať. S bratom Rasťom som sa hneď ponáhľal oznámiť chalanom na trati, že ja už ďalej nemôžem, aby sa snažili a držali tak, aby nik z nich kvôli nejakej banálnej veci nezosadol z motorky.

Peter Koniar: - Bývalý vynikajúci reprezentant Jožko Chovančík, veľký vzor, ktorý robil najazdievača Radkovi Matoškovi, mi po odstúpení Jara Katriňáka povedal: „Koník teraz je to všetko na tebe„. Zostali sme iba piati a ja som štartoval posledný, všetci potom čakali na mňa, či prídem do cieľa. Navyše, čakalo nás veľké blato. Keď som prišiel na miesto, kde ho bolo najviac, čakali tam už Švédi. Spolu sme sa obzerali po teréne, kadiaľ by sa dalo prejsť. Bol tam otec spolujazdca Ivana Jakeša. Ten mi povedal: „To sa dá jedine preskočiť„. Švédi nemali odvahu to urobiť. Hoci mi nebolo všetko jedno, premohol som strach a podarilo sa mi preskočiť bahno. Na tom úseku bolo veľa ľudí a keď sa mi to podarilo, vnímal som ich pokrik: „Super!„

Nedeľa 29. septembra

Jaroslav Katriňák: - Posledný deň Šesťdňovej som hral iba rolu fanúšika a držal chlapcom palce. Na záverečnom motokrose som ich povzbudzoval s mnohými priaznivcami z Martina, zo Slovenska aj Čiech. Tímu pomáhal aj brat Rasťo, bol na štarte motokrosu a meral odstupy od jazdcov, aby sme vedeli našu pozíciu na šiestom mieste udržať. Pred odchodom som síce hovoril o tom, že úspechom by bolo aj ôsme miesto, teraz tvrdím, že keby sme mali trochu viac šťastia, mohli sme skončiť aj lepšie ako na šiestom mieste. V každom prípade aj tento výsledok je fantastický, pretože za nami zostali štáty, ktoré sú v motoristickej branži na tom podstatne lepšie, majú lepšie technické zázemie a podmienky.

Peter Koniar: - Ráno konečne vyšlo slnko a my sme sa dozvedeli, že sme na siedmom mieste so stratou päť minút na Španielov. Minútu pred mnou mal štartovať Španiel, ale neodštartoval, vedel som, že už máme minútu k dobru. Nakoniec neprišiel ani na záverečný kros, vtedy sme už vedeli, že ak po ňom dôjdeme všetci do cieľa, skončíme na šiestom mieste. Záver však bol dosť napínavý, pretože nielenže Ivan Jakeš išiel s boľavým ramenom, ale dokonca Radek Matoška, našťastie, až v poslednom kole, zadrel motor a motorku dotlačil do cieľa. Mne sa záverečný kros celkom vydaril. Keď som prišiel do cieľa, už bolo pripravené šampanské. Na hotel náš lekár Štefan Petriščák doniesol víťazné cigary a všetci sme si zapálili. Ešte v ten večer sme sa rozlúčili s veľmi ochotným majiteľom penziónu a cestovali sme domov.

Namiesto záveru

Denník našich turčianskych reprezentantov možno bude mať ešte pokračovanie, lebo Jaro Katriňák je tvrdá nátura a nejaká operácia menisku ho len tak nezloží. Hoci bol ešte na lôžku, už premýšľal o najbližších pretekoch. Ani Peter Koniar zatiaľ nepovedal rezolútne vetu, že by preteky, ktoré v Jablonci absolvoval, boli jeho poslednými. Všetko ukáže čas. Isté je, že budúca Šesťdňová bude v ďalekej Brazílii. Až o rok ale budeme vedieť, či s našou, alebo bez našej účasti.

Ján Kŕč

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 167
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 898
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 13 798
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 935
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 460
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 301
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 914
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 631
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 271
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

II. TRIEDA: Boj o prvú štvorku má parádne grády

Za odohratými zápasmi jesennej časti obzrieme so zástupcami troch klubov druhej triedy - Ďanovej Kláštora a Hája. Trochu sme rozobrali aj témy týkajúce sa slovenskej reprezentácie.

Jozef Šavol opäť doviedol svoj tím na priebežné prvé miesto.

Matica slovenská priblíži deťom slovenské povesti a rozprávky

Videoprojekt „Z príbehu do príbehu”,je určený aj pre deti Slovákov žijúcich v zahraničí.

Ilustračné foto.

Tréner Mosnár: Proti Žiline musíme ísť na sto percent

V piatom zápase sezóny stratil Martin prvé body. Aktuálne našich najviac tlačí topánka na pozícii obrancov. V piatok na Turčanov čaká derby proti Žiline.

Spišská Nová Ves nám pripravila prvú prehru v sezóne.

Ocenili kroniku mesta Martin, je vzorom aj pre iné mestá

V kronike by mali byť podľa kronikárky mesta Martin Kataríny Tomášovej zaznamenané všetky významné momenty v živote mesta.

Kronilu mesta Martin vedie Katarína Tomášová.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Maľbu na trnavskom paneláku za tisíce eur autor prerobí, ľuďom sa nepáči

Mala vyžarovať pozitívnu energiu, ľudia zo sídliska ju však prijali veľmi rozpačito.

Pri nehode v centre Zvolena vyhasol ľudský život

Nehoda sa stala v blízkosti Zvolenského zámku.

Pátrajú po dvoch odsúdených mužoch

Obaja hľadaní pochádzajú z Hlohovca.

Už ste čítali?