Dubná skala - Prieskumná štôlňa Višňové - Dubná skala, ktorá má priamu súvislosť s budúcou diaľnicou v smere od Považia na Liptov, je neustále ostro sledovaná. Po jej dokončení odborníci zhodnotia všetky skutočnosti, aby sa pred výstavbou diaľničného tunela mohli vyvarovať rôznym prekážkam, ktoré sa už ukázali pri razení.
Razičské kolektívy z obidvoch strán Lúčanskej Malej Fatry sú čoraz bližšie k prerazeniu masívu. Veľký krok dopredu dokázali urobiť za posledné dva mesiace, keď raziaci stroj mal v relatívne zlepšených geologických podmienkach priemerný denný výkon desať metrov štôlne v troch zmenách. Za dva mesiace pokročili raziči o 488 metrov.
„V júli sme sa znovu dostali do poruchového pásma,„ povedal nám vedúci strediska žilinského Doprastavu - Tunely Juraj Androvič. „Keď prichádza smola tak vždy poriadna. Keď sa zničilo tesnenie na rozpernom pieste, prestal nás počúvať aj raziaci stroj. Ľudia vôkol vedúceho Karola Kosu a predáka Pavla Lengvarského piest veľmi rýchlo opravili, aj keď to nebolo jednoduché. Raziaci stroj po oprave vyrúbal ďalších 55 metrov, aby sa Doprastaváci dostali na stanovište 4 218,5 metra. Porucha ich opäť pribrzdila a na jej prekonaní pracujú ručne. V súčasnosti robia práce na ochrannom mikropilótovom dáždniku, ktorý je už deviatym v poradí. Po jeho dokončení postúpi stroj o trinásť metrov.
Boli sme zvedaví aj na prítok vody na východnom portáli (od Dubnej skaly). Neznižuje sa, za sekundu z útrob skaly vyteká do Váhu 200 - 230 litrov za sekundu. Na západnom portáli (od Višňového) majú raziči za sebou vyše troch kilometrov.
„Nikto nevie presne určiť, kedy sa kolektívy od Višňového a Dubnej skaly spoja. Potrebujeme preraziť posledných 56 metrov,„ povedal nám minulý týždeň v piatok Juraj Androvič.
Kolektívy Doprastavu začali aj s prácami na prepojovacích chodbách do budúceho veľkého tunela. (mr)