Martin - Transformácia verejnej správy postavila pred samosprávu nové úlohy, ktoré nie je možné zrealizovať bez súčasných kvalitatívnych zmien v servise pre občanov. Mestský úrad v Martine preto neustále hľadá nástroje pre skvalitnenie rozhodovania a poskytovania služieb. Aj preto sa vedenie mesta rozhodlo v decembri roku 2000 v rámci projektu Centra čistej produkcie Bratislava a Spoločne pre čisté mesto zavádzať manažérsky systém kvality a environmentálny systém manažérstva podľa medzinárodných noriem. Produktom tohto systému sú služby pre klientov. Po vyše ročnej práci je dokončená dokumentácia systému a prebieha jeho zavádzanie do praxe s postupným využívaním v bežnej činnosti úradu. Jeho dôležitou súčasťou je práca a vzťah s klientom – teda občanom, ktorá ale predpokladá aj spätnú väzbu. Práve preto bola vo vestibule úradu inštalovaná schránka dôvery, do ktorej môžu občania vkladať svoje pripomienky a sťažnosti na prácu úradu. Spravidla sa ale v nej objavujú anonymy, nekonkrétne sťažnosti, občas vulgarizmy... Prosto, schránka neplní ten účel, ktorý by mala. Len na neanonymné a konkrétne pripomienky je možné reagovať – písomne, telefonicky, osobne a len konštruktívna kritika vedie k zlepšeniu práce. A hoci schránka má stále svoje miesto vo vestibule úradu, jeho manažéri už uvažujú aj o iných možnostiach získavania spätnej väzby. Istým impulzom na ňu bude aj sprístupnenie prebudovaného vestibulu úradu a iný spôsob vybavovania klientov.
(leg)