Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Robte s tým už niečo!

Martin – Traja mladí ľudia na mieste mŕtvi. To je výsledok dopravnej nehody, ktorá sa stala v pondelok 12. júla približne pol hodinu pred polnocou v Martine na preložke cesty 1/65, na križovatke smer Martin – Podháj.

Martin – Traja mladí ľudia na mieste mŕtvi. To je výsledok dopravnej nehody, ktorá sa stala v pondelok 12. júla približne pol hodinu pred polnocou v Martine na preložke cesty 1/65, na križovatke smer Martin – Podháj. Vodička osobného motorového vozidla Renault Twingo19-ročná Markéta D., slovenská občianka žijúca aj v Nemecku, nedala pri jazde z Podhája smerom do cent­ra prednosť vodičovi taxislužby, ktorý išiel po hlavnej ceste a zboku narazila do jeho vozidla Fiat Tempra. Polícia pri vyšetrovaní zistila, že Markéta D. bola pod vplyvom alkoholu (v krvi jej ho zistili 1,1 promile).
Pri dopravnej nehode zahynul vodič osobného vozidla Fiat Tempra 27-ročný taxikár Milan H. z Martina a jeho spolujazdec 21-ročný Hussain Al Marzooq zo Saudskej Arábie. Obaja utrpeli zranenia, ktorým na mieste podľahli. 17-ročná Martinčanka Lucia Š. následkom vypadnutia z Renaultu utrpela tiež smrteľné zranenia. Vodička Renaultu utrpela ťažké zranenia a koncom minulého týždňa, v čase uzávierky tohto čísla, bola v kritickom stave v opatere lekárov a zdravotníkov Kliniky anesteziológie a intenzívnej medicíny MFN.
Informácie o nehode nám poskytol hovorca KRPZ v Žiline Igor Mahút.
Hoci nehodu zapríčinila vodička Renaultu, verejnosť poukazuje, a zdá sa že oprávnene, na kritickú križovatku, ktorej prischlo smutné pomenovanie „križovatka smrti„. Policajné zdroje hovoria, že pri nehodách na tejto križovatke zahynuli za posledné dva roky štyria ľudia. A kolízie tu bývajú podchvíľou. Do redakcie telefonovalo niekoľko ľudí, ktorí križovatkou prechádzali tesne po tragickej nehode.
Jedným z nich bol martinský podnikateľ Vladimír Franko. „Na tejto križovatke zahynuli dvaja ľudia, ktorých som osobne poznal. Ešte v čase, keď som bol poslancom martinského zastupiteľstva som navrhoval mimoúrovňové križovanie cesty na Podháj s hlavnou cestou, alebo kruhový objazd, ktorý by na tomto úseku spomalil dopravu, ale tá by bola plynulá. Táto, ale aj iné križovatky s hlavnými cestami v Martine, sú zle naprojektované a treba s tým konečne niečo robiť, aby na nich nezomierali ďalší ľudia. Pri poslednej smrteľnej dopravnej nehode na spomínanej križovatke mohla sedieť v jednom z automobilov aj moja dcéra. Aj keď polícia, hasiči a záchranka prišli na miesto včas, zraneným ľuďom už nemohli pomôcť. Myslím si, že by ich nezachránili ani vtedy, keby tam boli ihneď,„ povedal pre NŽT Vladimír Franko.
Ďalším, ktorý dôsledky nehody videl na vlastné oči, bol aj známy hudobník a veľký priaznivec motorizmu Dušan Antalík. Prechádzal tade na svojom aute niekoľko minút po kolízii. Povedal nám, že pohľad na vozidlá, v ktorých boli obete, bol priam strašný. Zostali z nich iba kusy šrotu. V čase dopravnej nehody boli semafory vypnuté, čo je ale v noci bežné. Sám používa križovatku veľmi často a považuje ju za zlú sa neprehľadnú. Podľa neho kamióny, ale aj iné vozidlá, ňou prechádzajú neraz aj osemdesiatkou a v takomto prípade je vodič, ktorý so svojím automobilom vchádza v nočných hodinách na hlavnú cestu, vystavený riziku, že neodhadne vzdialenosť vozidla a zrážke sa nevyhne. Cez deň, ak sa kamión rúti do križovatky a na semaforoch vidí ešte zelenú, ale o niekoľko sekúnd už svieti červená, nestihne vozidlo pribrzdiť a môže ohroziť vozidlá, ktoré už odbočujú na hlavnú cestu. Mestské zastupiteľstvo by k dopravným problémom na tejto, ale aj na iných križovatkách v Martine, nemalo zostať ľahostajné... „Už sa musí čosi urobiť. Jednoducho, už vôbec nemám chuť pozerať sa, ako tu umierajú ďalší a ďalší ľudia. Stačí zájsť pár kilometrov na Moravu a už zbadáte kruhové objazdy na križovatkách, ktoré boli rovnako nebezpečné, ako je táto martinská. Toto považujem za schodné riešenie aj pre túto križovatku. To nemôže byť žiadny problém...,„ povedal Dušan Antalík.
Majiteľ martinskej autoškoly Fasia Pavol Fašianok nám povedal, že spomínaná križovatka bola podľa neho zle navrhnutá, je nevyhovujúca, podobne ako aj križovatka na juhu Martina, kde vodiči odbočujú z vedľajšej cesty na hlavnú smerom do Koštian. Ešte pred dvadsiatimi rokmi tá podhájska možno stačila, ale malo sa myslieť dopredu a investovať do mimoúrovňového križovania. „Riešenie tohto problému je v súčasnosti podľa mňa možné kruhovým objazdom, čím sa ale spomalí prejazd vozidiel Martinom. V horšom prípade treba zaviesť jednosmernú premávku z Podhája do centra mesta, čo by ale bolo veľmi komplikované,„ dodal Pavol Fašianok.


Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 057
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 888
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 833
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 276
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 823
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 753
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 2 698
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 488

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Hmm...
  2. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  3. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  4. Ján Škerko: Za každého mobilizovaného záložníka živého barana?
  5. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  6. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  7. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  8. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 10 001
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 8 018
  3. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 642
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 7 031
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 656
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 771
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 405
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 059
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

V roku 2019 martinský závod vyrobil 500-miliónty komponent

Najväčší zamestnávateľ v Turci aj napriek dodávateľským problémom výrobu rozšíri.


5 h

Prečítajte si výber TOP športových správ z regiónov.


6 h
Tanečníci z Martina na Majstrovstvách sveta vo Švédsku.

Tento rok je pre nich mimoriadne plodný a za posledných 32 rokov najúspešnejší.


Sabina Petrovičová 22 h
Medveď hnedý.

Situáciu monitoruje aj Správa Národného parku Veľká Fatra.


29. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Levičanka radí ľuďom, aby si faktúry kontrolovali.


24 h

Fakultná nemocnica Nitra plne rešpektuje rozhodnutie krajského súdu, povedala hovorkyňa.


29. sep

Pravidelná údržba vodnej nádrže je nariadená zákonom.


6 h

Záujem o prácu mestského policajta je slabý, problémom sú aj peniaze.


29. sep

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Hmm...
  2. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  3. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  4. Ján Škerko: Za každého mobilizovaného záložníka živého barana?
  5. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  6. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  7. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  8. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 10 001
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 8 018
  3. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 642
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 7 031
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 656
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 771
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 405
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 059
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?