Martin -Na mieste dopravnej nehody, na križovatke preložky cesty I/65 medzi mostom cez Turiec na Podháji a areálom SOU strojárskeho, kde 12. júla zahynuli traja mladí ľudia, pribudlo množstvo kytíc a sviečok. Pribudlo aj plno dohadov o príčinách toho, čo sa stalo a zostalo veľa otázok.
Jednou z nich je zlé naprojektovanie križovatky, na ktoré nás upozornilo niekoľko ľudí, ktorým záleží na tom, aby kvôli zlému riešeniu dopravy neprichádzali o život ďalší ľudia. Snažili sme sa osloviť kompetentných ľudí zo Slovenskej správy ciest, ktorí by mali vedieť niečo viac o naprojektovaní križovatiek na preložke cesty I/65, kde dochádza k tragickým, dopravným nehodám. Správa a údržba ciest v Martine za projektovanie, ani realizáciu výstavby ciest, nezodpovedá. Dozvedeli sme sa, že sa máme obrátiť na investorský útvar Slovenskej správy ciest v Žiline. To sme urobili telefonicky i elektronickou poštou, ale nepodarilo sa nám spojiť s nikým, kto by bol kompetentný podávať informácie. Hľadáme ďalej...
„Bohaté” skúsenosti
„A počúvame vodičov, ktorí majú s križovatkami na „obchvate Martina„ bohaté skúsenosti.
Väčšina z nich sa dožaduje zmien. Aj preto, že na preložke cesty I/65 je niekoľko veľmi nebezpečných úsekov, kde môže dôjsť k rovnako tragickým nehodám ako na spomínanej križovatke. Stačí si vziať do úvahy len skutočnosť, že na preložke jazdia kamióny bežne rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu, do križovatky vchádzajú aj „päťdesiatkou„ na žltú a prechádzajú ňou už na červenú. Od južného okraja preložky I/65 v Martine až po Záturčie je päť križovatiek so svetelnou signalizáciou, ktoré spomaľujú dopravu a na križovatke preložky s cestou do Bystričky chýbajú v obidvoch smeroch odbočovacie jazdné pruhy, zle je vyriešené odbočovanie z Martina na cestu I/65 v smere do Koštian a mohli by sme vymenovať aj ďalšie problémy, ktoré si všímame nielen my, ale nás na ne upozorňujú aj vodiči a občania.
Reakcia a návrh až z Bukurešti