Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky
HLASY ZA VYBUDOVANIE KRUHOVÝCH OBJAZDOV NA NEBEZPEČNÝCH MIESTACH NEUSTÁLE PRIBÚDAJÚ

Križovatku smrti majú aj v Turčianskych Tepliciach

Na rôzne príspevky o križovatke smrti v Martine reagovalo niekoľko odborníkov i laikov. Niektorých sme oslovili, iní sa rozhodli napísať svoj názor sami. Začiatkom septembra nám zatelefonoval Vladimír Vladár, ktorý je v Turčianskych Tepliciach známy niele

Na rôzne príspevky o križovatke smrti v Martine reagovalo niekoľko odborníkov i laikov. Niektorých sme oslovili, iní sa rozhodli napísať svoj názor sami. Začiatkom septembra nám zatelefonoval Vladimír Vladár, ktorý je v Turčianskych Tepliciach známy nielen ako majiteľ autoškoly, ale aj civilný skúšobný komisár Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Oslovil nás, aby podporil niektoré návrhy riešení, o ktorých sme už písali a vyslovil svoj názor aj na ďalšie problematické miesta na turčianskych cestách, pričom väčšiu pozornosť venoval Turčianskym Tepliciam a okoliu.
Najskôr nám povedal, že podporuje vybudovanie kruhového objazdu v kolíznom mieste križujúcom obchvat s cestou z Podhája.
Prihováram sa za kruhové objazdy
„Šesťdesiatka na preložke cesty I/65 na úseku medzi papierňami a „križovatkou smrti„ je iba chytákom na vodičov, aby platili pokuty. Na tomto úseku by mala byť minimálne sedemdesiatka, až tesne pred križovatkou štyridsiatka a potom kruhový objazd, o ktorom sa hovorí čoraz častejšie. Kruhový objazd by mohol byť aj na mieste svetelnej križovatky v Sučanoch. Hovorí sa o vysokých nákladoch na budovanie kruhových objazdov, ale nie je to tak. Naopak svetelné križovatky pre vysoké náklady na elektrickú energiu strácajú opodstatnenie. Kruhové objazdy nielen znižujú rýchlosť vozidiel, ale umožňujú aj plynulejšiu jazdu. Vo svete sa budujú väčšinou kruhové objazdy. V Českej republike vyriešil zlú dopravnú situáciu v Hraniciach na Morave práve kruhový objazd. Ale nemusíme chodiť ani do zahraničia, stačí sa pozrieť do Prievidze, kde je niekoľko kruhových križovatiek. V Martine je zle vyriešená aj križovatka na juhu Martina, kde sa pripája preložka I/65 na túto cestu prvej triedy. Autobus, kamión alebo nákladný automobil s prívesom tu pri vychádzaní z hlavnej cesty, alebo pri vchádzaní na hlavnú cestu obmedzuje protiidúce vozidlá. Pritom sa to dalo vyriešiť pripájacím jazdným pruhom. Štvorprúdová cesta pri SAD je kvôli rôznemu rozmiestneniu kanálov „utopených„ v asfalte vhodná pre autoškoly na precvičenie slalomu. Križovatku pri kostole a hoteli Turiec by bolo tiež treba prebudovať na kruhovú. Bolo by to podľa mňa ekologicky výhodnejšie. Svetelná signalizácia zastaví automobily napríklad aj v nedeľu, keď sú prázdne cesty. Automobily potom na tejto križovatke spôsobujú zbytočný hluk, produkujú veľa výfukových plynov a svetelná signalizácia minie veľa elektrickej energie,„ povedal nám V. Vladár.
Musia otvára predné dvere
„Križovatka smrti„ je podľa V. Vladára nielen v Martine ale aj v Turčianskych Tepliciach. Nachádza sa pri diviackom benzínovom čerpadle. Automobily a autobusy musia prechádzať často v smere do Turčianskeho Michala. Od Banskej Bystrice sa rútia automobily do križovatky väčšinou deväťdesiatkou, a potom pribrzďujú až pri „čerpačke„, kde je zvislá dopravná značka označujúca obec a o niekoľko desiatok metrov ďalej sedemdesiatka, ktorú na rozdiel od martinskej preložky cesty I/65 väčšina vodičov rešpektuje. Horšie je to s prechádzaním vozidiel spomínanou križovatkou z Turčianskych Teplíc do Turčianskeho Michala a Mošoviec. Vodiči niekedy zle odhadnú vzdialenosť vozidiel, ktoré prechádzajú po hlavnej ceste a vystavujú sa tak riziku zrážky. „V autoškole robím od roku 1972. Aj keď nemám presnú štatistiku, viem, že na nej zomrelo veľa ľudí. Automobil sa na tejto križovatke dá ľahko prehliadnuť. Ak do nej vchádza autobus, vodič niekedy musí otvárať predné dvere, aby získal prehľad, či môže bezpečne pokračovať ďalej.
Medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami je to ale jazda ako po rebríku, a tak si vodiči, ktorí túto trasu absolvujú pravidelne, radšej vyberú starú cestu cez Benice, Moškovec a Malý Čepčín. Na spomínanom úseku cesty I/65 sa veľmi ničia tlmiče automobilu, čo je ďalší dôvod pre výber starej cesty,„ pokračoval Vladimír Vladár.
Povedal nám ďalej, že nerozumie tomu, prečo je možné budovať kruhové objazdy v iných okresoch a v Turci to nejde, alebo sa argumentuje tým, že je to príliš drahé. Kompetentní ľudia na ministerstvách a v Slovenskej správe ciest by sa nad pribúdajúcimi hlasmi Turčanov mali vážne zamyslieť, lebo nejde iba o nesúhlas laikov, ale aj odborníkov.
Sme radšej za obete?
Na Slovenských cestách zomiera ročne v priemere 600 ľudí, v Turci je to približne 15, pričom na niektorých miestach pri cestách pribúdajú krížiky sústavne. Keby tam boli kruhové križovatky, možno by tie krížiky vedľa ciest nemuseli byť, aj keď treba povedať, že príčinou smrteľných dopravných nehôd je často nebezpečná a rýchla jazda alebo iný dopravný priestupok.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 280
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 594
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 680
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 828
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 756
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 010
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 246
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 472
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 379
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Testovanie v Martine nebude podľa abecedy

Počas víkendu od 31. októbra do 1. novembra v Martine prebehne celoplošné testovanie obyvateľstva na prítomnosť ochorenia Covid – 19 za účasti 50 odberových tímov.

Ilustračné foto

Zamerali sa na školu

Vymenili aj personál.

Investície do vzdelávania a školy považujú v Jazernici za kľúčové.

V niektorých stretnutiach nemal kto zmeniť tempo hry

Tím Dynama striedal na jeseň lepšie výkony so slabšími. Podľa kormidelníka Zdenka Veselovského mohli jeho zverenci v dvoch či troch zápasoch zabrať viac.

Peter Koleno patrí medzí lídrov diviackeho tímu.

Rodičia spojili sily

Urobili radosť škôlkarom.

Pieskovisko má nad sebou praktickú sieť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie v liptovských mestách.

V Martine bude obyvateľov testovať 50 odberových tímov

Mesto Martin zverejnilo zoznam odberových miest.

Už ste čítali?