Išlo o čiastkovú zmenu územného plánu mesta Martin v časti regulatív územného rozvoja, ktorá mala zmeniť pôvodný text o kapacite lanovej dráhy na Martinské hole z maximálne 500 na maximálne 2400 osôb za hodinu. Tento na prvý pohľad pre nezainteresovaných nič neznamenajúci údaj má byť prvým krokom k príprave projektu prestavby Martinských holí na moderné lyžiarske stredisko s potrebným zázemím služieb.
Turčianska verejnosť si v súvislosti s rozvojom lyžovania na Martinských holiach už dávno myslí svoje a mnohí vyznávači lyžiarskeho športu sa už naučili liečiť traumu z upadajúceho strediska návštevami omnoho kvalitnejších lyžiarskych terénov v okolí Turca i v blízkom zahraničí. Najmä preto bol opätovný návrat k tejto téme na rokovaní poslancov pre mnohých prekvapením. Dôvodom tohto prekvapenia bol najmä fakt, že tentoraz nejde o zmŕtvychvstanie takmer desať rokov starého zámeru výstavby lyžiarskeho strediska na Martinských holiach, ktoré pochovávajú najmä roky sa vlečúce nedorozumenia a spory jeho iniciátorov, ale o úplne nové (či staronové) riešenie prístupu lyžiarov na hole kabínkovou lanovkou v mieste terajšej lanovky, podporené dostavbou zjazdoviek, zasnežovacieho systému a lyžiarskej trate z holí až na Stráne s následným dobudovaním služieb a kompletného servisu pre lyžiarov. To všetko za približne pol miliardy korún. Do Martina s týmto zámerom prichádza bratislavská akciová spoločnosť Pro Ski, ktorá plánuje na seba prevziať všetky riziká – podnikateľské, finančné, odborné a iné a od mesta potrebuje len podporu v legislatívno-administratívnych krokoch počas stavebného konania či samotnej stavby kabínkovej lanovky. Tá by už mohla na Martinské hole dopravovať lyžiarov v sezóne 2005/2006.
„Je to téma, ktorá zjednotila všetky poslanecké kluby, hoci aj z opačných strán politického spektra,„ povedal nám poslanec Slavomír Šuch, ktorý uviedol problém revitalizácie Martinských holí na rokovaní mestského parlamentu. „Znamená to, že ide o problém, ktorého riešenie Martinčania pociťujú ako naliehavý. Martinským holiam by sa tak mohol vrátiť kredit, ktorý mali a pomohlo by to aj rozvoju mesta. Veď lyžovanie v takom rozsahu, aké prináša zámer investorov, znamená aj približne tisíc pracovných príležitostí v cestovnom ruchu.„
Hoci v rozprave poslanci žiadali viac informácií o investičnom zámere a navrhovali na túto tému aj mimoriadne rokovanie mestského parlamentu, keďže nechceli naštartovať projekt len z nadšenia pre vec, nakoniec prevážili vecné argumenty. Čiastková zmena územného plánu týkajúca sa zvýšenia kapacity prepravného zariadenia na hole ešte neznamená súhlas s projektom ako celkom – ten sa dostane do parlamentu až po dopracovaní a odbornom posúdení, no je dôležitým krokom, ktorý potrebuje investor pre ďalší postup v prípravných prácach. A v tomto zmysle bolo odsúhlasené aj uznesenie. Z tridsiatich prítomných poslancov zaň hlasovali dvadsaťštyria. Jeden bol proti a piati sa zdržali hlasovania. „Je to dobrý signál,„ komentoval výsledok hlasovania jeden z poslancov. „Princov s peniazmi je dnes málo a zakliatych princezien veľa. Prečo mu nemáme otvoriť dvere...?„