Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Pol miliardy na Hole

Martin - V jednom z minulých čísel NŽT sme informovali o tom, že poslanci mestského zastupiteľstva v Martine na svojom rokovaní v septembri odsúhlasili čiastkovú zmenu v časti regulatív územného rozvoja, čo znamená, že dostal podmienečnú zelenú projekt bu

dovania Martinských holí. Je za ním bratislavská akciová spoločnosť Pro Ski. Členovi predstavenstva tejto spoločnosti, Martinčanovi Jánovi Zubercovi sme kládli otázky s cieľom dozvedieť sa o tomto projekte viac.
Môžete našim čitateľov bližšie predstaviť bratislavskú akciovú spoločnosť Pro Ski, ktorá chce v Turci realizovať projekt zhruba za pol miliardy korún?
Akciová spoločnosť Pro Ski je investorom a realizátorom projektu, pričom táto spoločnosť bude po výstavbe aj prevádzkovateľom strediska. Zakladateľmi spoločnosti sú akcionári z Bratislavy a Turca. Kapitál spoločnosti je výhradne slovenský. V dvojčlennom vedení firmy ja zastupujem majoritnú investorskú a akcionársku bratislavskú časť spoločnosti.
Za posledné roky bolo už pripravených viacero projektov budovania lyžiarskeho centra Martinské hole. Zatiaľ plány zostali iba na papieri. Čo z nich ste oprášili a akým smerom sa chcete pri výstavbe lyžiarskeho strediska uberať?
Základom je osemmiestna kabinková lanová dráha s nástupnou stanicou na Straňach. Toto riešenie nadväzuje na plány z osemdesiatych rokov. Cieľom je vybudovať špičkové stredisko s tromi ďalšími sedačkovými lanovkami a zjazdovkami na Holiach, zasnežovacím systémom a zjazdovou traťou z holi na Stráne. Popri najmodernejších technológiách chceme poskytovať kvalitné služby so starostlivým prístupom k návštevníkom tak, aby sa u nás cítili príjemne.
Môžete bližšie špecifikovať, čo by realizácia tohto projektu znamenala pre Martinské hole a pre región?
Chceme, aby sa „Martinky „ vrátili na miesto, ktoré im patrí a na ktoré majú predpoklady, teda byť popredným strediskom na Slovensku, porovnateľným so zahraničím, najmä s tými v alpských krajinách. Pracovitosť našich ľudí, podnikateľská invencia a pohostinnosť iste oslovia navštevníkov a zrodia kredit a prosperitu pre ľudi, ktorí budu poskytovať služby turistom od vstupu do turčianskej záhradky.
Čo z naplánovaného chcete stihnúť do začiatku tejto lyžiarskej sezóny a v akom časovom horizonte by sa mala realizovať výstavba?
V súčasnosti pracujeme na podkladoch pre územné konanie, rokujeme s inštitúciami, ktoré svojimi rozhodnutiami vstupujú do tohto procesu. Ich požiadavky sa snažíme plniť. Pre projekt vnímame porozumenie, aj keď požiadavky sú naročné. S výstavbou kabínkovej lanovej dráhy by sme chceli začať na jar budúceho roka tak, aby od decembra roku 2005 mohla premávať.
To, že poslanci v martinskom parlamente odsúhlasili čiastkovú zmenu územného rozvoja, ešte neznamená, že sa bude projekt aj realizovať. Zrejme na to bude treba, po dopracovaní a odbornom posúdení projektu, ďalší súhlas mestského zastupiteľstva. Myslíte si, že sa už konečne presadí dobrá vôľa dobudovať Martinské hole, ktoré rokmi tápania už stratili svoje prestížne postavenie?
Bez viery v konečný úspech by sme do tohto veľkeho projektu nešli. Pripravujeme prezentáciu celého projektu pre poslancov a záujemcov z radov širokej verejnosti. Veď vyznávačov lyžiarskeho športu je v Martine a celom Turci veľa. U poslancov sme doteraz našli záujem a porozumenie a viacerí, napríklad Stanislav Janiš a Slavomír Šuch, si ideu projektu osvojili a stali sa jej šíriteľmi. Dúfame aj v podporu radnice, veď naše Hole treba zachrániť!

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  4. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  5. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 148
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 988
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 906
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 849
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 504
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 659

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 631
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 564
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 698
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 892
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 531
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Desiatky osobností z regiónu Turiec sa rozhodli verejne podporiť kandidatúru Ing. Stanislava Thomku na pozíciu primátora mesta Martin.


2 h
Turčianska Štiavnička získala v stretnutí proti Vavrečke cenný bod.

Posledný víkend bol z pohľadu turčianskych celkov o poznanie pozitívnejší ako tie predchádzajúce. Bystrička aj Blatnica zabrali naplno a svoju cenu má aj remíza Štiavničky.


9 h
Futbalisti Belej zvládli zápas proti Zubrohlave.

Hráči Dynama v Rosine na dobrý výsledok pomýšľať nemohli, keďže nestrelili ani gól, hoci si vybojovali aj výhodu penalty. Belá sa vytiahla a zdolala silnú Zubrohlavu.


15 h
Martinčan Juraj Reguli si na prácu v pivovare spomína v dobrom.

Martinčan Juraj Reguli pracoval v pivovare 20 rokov a dobre ho poznal.


17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 631
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 564
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 698
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 892
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 531
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?