ych spojov - od prvých ranných až po posledné večerné. To isté so svojimi spolupracovníkmi zisťovali aj primátor Vrútok a starostovia Lipovca, Turčianskych Kľačian a Bystričky. Teda všetko mestá a obce, ktoré vydávali SAD Žilina licencie na obslužnosť svojich území. Na takomto nezvyčajnom prieskume sa dohodli na spoločnom stretnutí 27. októbra.
Dôvod je jednoduchý - sú to informácie. Tie svoje poskytla SAD Martin mestu pri žiadosti o dotácie na rok 2005. „Za celý čas, čo som vo funkcii primátora, sa zo strany SAD stretávam stále s rovnakými informáciami a sťažnosťami. Ich finančné požiadavky sa stále zvyšujú, zľavy zrušili, avšak dotácie požadujú vyššie - namiesto 12 miliónov, ktoré mali dostať, žiadajú od nás 36 miliónov korún... Ani Martin, ani Vrútky, ani okolité obce nemáme toľko peňazí na vykrytie zliav. Možno je na čase zmeniť systém osobnej dopravy v meste...„ - povedal na margo celotýždňového prieskumu primátor Martina Stanislav Bernát. Aj on sám mal „službu„ – v piatok ráno od 4.50 h monitoroval linku č. 7, potom v sobotu odpoludnia linku č. 30...
Podľa odbornej analýzy tohto prieskumu by sa v priebehu nasledujúcich mesiacov malo určiť, či je vyťaženosť liniek, spojov a zastávok MHD skutočne optimálna. Primátor už viackrát deklaroval viarianty ďalšieho fungovania MHD. „Možnosti sú len dve: buď ponecháme daný stav a budeme SAD dotovať - možno stále viac a viac, alebo tento stav zmeníme,„ povedal S. Bernát.