Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Do sveta budeme lietať zo Žiliny

Od 27. marca budeme lietať zo Žiliny do Prahy a celého sveta. České aerolinie (ČSA) totiž po približne 25 rokoch otvoria v spolupráci so slovenskou spoločnosťou Tatra Air pravidelné letecké spojenie medzi Prahou a Žilinou (letisko v Dolnom Hričove). „Do Ž

iliny sme lietali v 70-tych a 80-rokoch, preto vítame možnosť obnovenia tejto linky. Vidíme v nej pomerne veľký potenciál, samozrejme za predpokladu, že letisko v Žiline bude spĺňať medzinárodný štandard,„ uviedla hovorkyňa ČSA Jitka Novotná. Štyridsať až štyridsaťpäť miestne lietadlo, turbovrtulový typ AT 42-500, bude na trati Praha – Žilina – Praha lietať šesťkrát týždenne (okrem soboty). Let bude trvať približne 65 minút. Z Prahy do Žiliny odštartuje o 12.25 hod., opačným smerom o dve hodiny neskôr. „Podstatné však je, že linka je načasovaná do príletovej a odletovej zóny v Prahe. Našim cieľom je zmaximalizovať prílety tak, aby cestujúci mohli chytiť spoje do Európy a celého sveta a naopak, keď ľudia priletia zo zahraničia, aby mohli pokračovať v lete do Žiliny,„ povedal riaditeľ útvaru Riadenia tratí ČSA Václav Honek. Cena najlacnejšej spiatočnej letenky bude 1990 Sk. „V závislosti na podmienkach letu sa však bude pohybovať až do 10-tisíc korún. Linka bude asi viac využívaná na lety do Bruselu, Londýna, Paríža a ďalších miest v Európe. Tam sa budú ceny pohybovať od 5-tisíc korún vyššie. Ide však o reálne ceny. Z našej strany to nie je žiadny marketingový ťah. Nie je však vylúčené, že prídeme s nejakou sezónnou ponukou,„ informoval Václav Honek. Zatiaľ teda bude medzi Prahou a Žilinou premávať len jedna linka denne. Do budúcnosti však podľa Honeka nie je vylúčené, že v prípade záujmu a najmä modernizácie letiska, aby spĺňalo kritéria, budú uvažovať o vytvorení aj ďalších liniek. Okrem nového spojenia do Žiliny plánujú ČSA tiež zmenu letového poriadku spojenia do Sliača. Súčasnú dennú linku by od nového letného letového poriadku 2005 mala nahradiť nocujúca linka s večerným odletom z Prahy do Sliača a skorým ranným odletom zo Sliača do Prahy, aby cestujúci mohli využiť výhodné ponuky spojení cez Prahu do kľúčových európskych miest pre uskutočnenie jednodenných služobných ciest. V Žiline zatiaľ niečo také nie je možné. „Hlavný dôvod je prevádzkový. Letisko Žilina totiž zatiaľ nie je pripravené na prijímanie lietadiel vo večerných hodinách. Lietadlo teda nebude v Žiline cez noc, ako na Sliači, pretože tam sú podmienky v súčasnosti výrazne lepšie,„ dodal V. Honek. Modernizácia letiska Žilina v Dolnom Hričove je preto nevyhnutnosťou. Ako prvý krok je naplánovaná rekonštrukcia terminálu. Kvôli tomu sa zvyšuje základné imanie spoločnosti o 30 miliónov korún. O to sa rovnomerne, po 10 miliónov, pričinia zástupcovia Žilinského, Banskobystrického a Trenčianskeho regiónu a tieto prostriedky budú účelovo viazané na výstavbu terminálu. Naň budú nadväzovať ďalšie kroky a pripravených je aj ďalších 20 miliónov zo súkromných zdrojov. Celková modernizácia letiska bude slúžiť najmä k tomu, aby sa zvýšila kapacita letiska a mohli na ňom pristávať aj väčšie lietadlá. Podľa primátora Žiliny Jána Slotu, je to významná udalosť pre investorov, podnikateľov a aj ostatných cestujúcich. „Som presvedčený, že po spojení troch samosprávnych krajov bude linka aj komerčne úspešná,„ dodal Slota.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  3. Dôležitosť duševnej pohody
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  1. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  4. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  5. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 147
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 988
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 906
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 849
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 504
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 712

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 633
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 564
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 697
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 891
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 530
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Desiatky osobností z regiónu Turiec sa rozhodli verejne podporiť kandidatúru Ing. Stanislava Thomku na pozíciu primátora mesta Martin.


2 h
Turčianska Štiavnička získala v stretnutí proti Vavrečke cenný bod.

Posledný víkend bol z pohľadu turčianskych celkov o poznanie pozitívnejší ako tie predchádzajúce. Bystrička aj Blatnica zabrali naplno a svoju cenu má aj remíza Štiavničky.


8 h
Futbalisti Belej zvládli zápas proti Zubrohlave.

Hráči Dynama v Rosine na dobrý výsledok pomýšľať nemohli, keďže nestrelili ani gól, hoci si vybojovali aj výhodu penalty. Belá sa vytiahla a zdolala silnú Zubrohlavu.


14 h
Martinčan Juraj Reguli si na prácu v pivovare spomína v dobrom.

Martinčan Juraj Reguli pracoval v pivovare 20 rokov a dobre ho poznal.


17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 633
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 564
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 697
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 891
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 530
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?