de martinského múzea navyše pekný výchovno-vzdelávací program pre školy turčianskeho regiónu. Žiaci tak majú možnosť vidieť a porovnať vo výstavných priestoroch, aká keramika vznikala v minulosti napríklad v Modre, ale aj v rakúskej a maďarskej oblasti keramickej výroby, a aký odraz v remesle aj umení keramikárov je tiež v súčasnosti. No a vo foyeri rovno pri východe z výstavy čaká dievčatá a chlapcov naozajstný, funkčný, točiaci sa hrnčiarsky kruh, na ktorom si pod starostlivým dohľadom šikovného majstra keramikára môžu sami čo-to vyskúšať vlastnými rukami.
Lepšie povedané, boli by mohli tak urobiť a odskúšať si názorne v praxi všetci žiaci základných i stredných škôl, keby... Keby, pravdaže, na viacnásobný e-mailový, písomný či telefonický podnet múzejníkov, vôbec z vedenia škôl zareagovali. A tak sa natíska otázka: Prebudia sa naše školy, ich riaditelia, učitelia, školstvo? Podľa všeobecných skúseností verejnosti, ba aj posledných, dokonca celosvetových výskumov má tento rezort, ale najmä každodenná školská prax, čo doháňať. Prečo nezačať podobnými príťažlivými so vzdelávaním, umením a kultúrou súvisiacimi tvorivými praktickými dielňami? Ako napríklad pri hrnčiarskom kruhu keramikárov z Modry v Slovenskom národnom múzeu v Martine!