súčasným stavom mestskej hromadnej dopravy a hovorili aj o možnom vzniku združenia na podporu cestovného ruchu v regióne.
Transformačné problémy spomínanej MŠ vyplývajú z toho, že škôlka i pozemok, na ktorom stojí, je majetkom mesta Martin, nachádza sa však v katastri mesta Vrútky. Podľa posledných reforiem v školstve sa Vrútky stali jej zriaďovateľom a Martinu platia nájomné, ktorého časť Martin vložil do údržby budovy. Poslanci oboch miest sa touto netypickou situáciou zaoberali už niekoľkokrát, zvážili viaceré varianty riešenia vrátane vyradenia MŠ zo siete. Táto škôlka je ale spomedzi všetkých štyroch vrútockých MŠ najviac obsadená (96 detí) a navštevuje ju 47 detí s trvalým pobytom v Martine, čiže je výhodne situovaná pre martinských rodičov, ktorí za prácou dochádzajú do Vrútok. Poslanci oboch miest sa minulý týždeň zhodli na alternatíve dať MŠ do prenájmu mestu Vrútky za symbolickú korunu, avšak mesto Vrútky by znášalo všetky náklady na údržbu budovy. Definitívne rozhodnutie bude však na oboch mestských zastupiteľstvách.
Opakovanou témou bolo aj cyklistické prepojenie Martina a Vrútok, ktorého súčasťou je aj premostenie rieky špeciálnou lavičkou pre cyklistov. Zástupcovia oboch miest sa zhodli, že premostenie bude stáť na hraniciach katastrov a jeho výstavba sa začne v tomto roku. O peniaze na vybudovanie celého projektu sa mesto Martin bude o pár dní uchádzať v jednom z grantov MV RR SR zameraných na cestovný ruch.
Dôležitou súčasťou rokovania bolo riešenie situácie v mestskej hromadnej doprave. V marci bola dokončená jej optimalizácia, ktorú na základe štatistík a výskumov vypracovala pre martinskú radnicu Žilinská univerzita. Poslanci diskutovali o troch možných variantoch, akými by sa mohla uberať organizácia mestskej dopravy a tiež o plánovanom stretnutí primátorov Martina a Vrútok a starostov Bystričky, Turčianskych Kľačian a Lipovca so zástupcami SAD Žilina.
Autor: km