h fondov. Ako sme v našich novinách písali, stavba mala ešte na konci minulého roka pomerne veľký sklz, ktorý jej realizátori už na jar tohto roku začali dobiehať. O tom, aká je súčasná situácia, sme hovorili s projektovým manažérom stavby Adrianom Holienčínom.
Realizácia projektu je v polovičke zmluvného termínu. Aká je súčasná situácia vo výstavbe tohto veľkého a aj náročného diela?
Časovo sme zhruba v polovici výstavby, lebo termín jej ukončenia je v máji budúceho roku. Momentálne sa nachádzame, čo sa týka dĺžky vybudovanej kanalizácie, dĺžky výtlakov a počtom vybudovaných prípojok asi na úrovni nad 40-percent.
To nasvedčuje, že tempo je už podstatne vyššie, ako bolo na začiatku, keď výstavba nabrala pomerne výrazne meškanie....
Áno, na poslednom mesačnom výbore, ktorý organizoval technický dozor investora, konštatoval pán Dyce, ktorý je zástupcom dánsko-slovenského konzorcia, že v posledných týždňoch sa drží tempo vyššie, ako by bolo potrebné na dodržanie zmluvy v stanovenom termíne. Samozrejme, treba povedať aj to, že nám v poslednom čase prialo aj počasie.
Má na tom, že sa postupne ubralo z manka, svoj podiel aj zmena organizácie práce, najmä fakt, že sa začalo pracovať na viacerých úsekoch?
Určite. Ale na druhej strane v jednotlivých obciach, keďže pracovné skupiny sú rozložené po celej trase, nevidno až taký pracovný ruch. Ale je dôležité, že metre kanalizácie pribúdajú a aj ďalšie ukazovatele výkonov narastajú.
Čo vás v najbližšom čase čaká?
Prvým stavebným objektom, ktorý by sa mal dokončiť, sú Sučany. Tam už chceme dokončiť všetky gravitačné potrubia, až na jeden najkomplikovanejší úsek. Ide o betónové potrubie na Pionierskej ulici. Nie je zatiaľ položené, pretože sú komplikácie so sieťami. Treba zabezpečiť preložku vodovodného potrubia a navyše v trase kanalizácie je plynovod. To si v náročných geologických podmienkach vyžaduje dobrú prípravu. V Sučanoch nás čaká urobiť ešte pretlaky popod štátnu cestu, kde sa tiež vyskytli problémy, pre ktoré nebolo možné navrhnutú metódu realizovať, takže sa prešlo na iný druh tzv. riadeného pretláčania. Aj tam došlo k nejakým komplikáciám, takže to všetko musíme riešiť za pochodu.
Ako hodnotíte spoluprácu so starostami obcí a občanmi, v ktorých sa stavba realizuje?
Spolupráca je veľmi dobrá. Samozrejme, starostovia majú záujem o komunikáciu s nami, zúčastňujú sa pravidelne – niektorí menej, niektorí viac - našich výrobných výborov, ktoré sa konajú každý štvrtok v ČOV vo Vrútkach. Na nich sa zúčastňujú zástupcovia dozoru stavby, zhotoviteľa, investora a spolu riešime konkrétne problémy, medzi inými aj sťažnosti občanov i ďalšie otázky spojené s výstavbou.