VRÚTKY. Minister dopravy Andrej Doležal vyhlásil, že v súčasnosti sa uskutočňuje najväčšia obmena vozového parku železníc. Začala sa s ňou už za minulej vlády.
„Zmodernizovaných alebo úplne nových je už takmer 50 percent celého
Učiteľ je dnes skôr v pozícii koordinátora a mentora. Už nestačí len tabuľa a krieda. Čítajtevozového parku. Vozeň prvej triedy bude použitý pre diaľkovú prepravu, dieselové motorové jednotky majú tvoriť regionálne vlakové spojenia k hlavnej železničnej kostre. Je to tak všade vo svete, že práve dieselové jednotky zvážajú cestujúcich z regiónov. Motorová jednotka bude slúžiť v regiónoch Žilinského a Banskobystrický kraja," povedal Andrej Doležal.
Prvý zo siedmych
Dvojčlánková dieselmotorová jednotka je prvou zo štrnástich, ktoré sú súčasťou dodávky 21 nových dvojčlánkových a trojčlánkových jednotiek.
„Investícia do 21 dieselových dvojčlánkových a trojčlánkových motorových jednotiek je zhruba 77 miliónov eur, z toho približne 75 miliónov eur ide z fondov Európskej únie.
Nový osobný vozeň je prvý zo siedmich, ktoré budú určené pre vnútroštátnu a medzinárodnú diaľkovú dopravu Bratislava – Žilina - Košice a Bratislava – Praha.
Investícia do 35 vozňov diaľkovej dopravy prvej a druhej triedy je vo výške vyše 66 miliónov eur z vlastných zdrojov ZSSK," uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Pre trate, kde sa menej cestuje
Nízkopodlažné dieselmotorové jednotky s dieselhydrodynamickým prenosom výkonu sú určené na zabezpečenie dopravy na neelektrifikovaných regionálnych tratiach.
Trojčlánkové sú s kapacitou 171 miest na sedenie a v dvojčlánkových si sadne 115 cestujúcich. Zaradenie prvých dvoch dvojčlánkových jednotiek do prevádzky je naplánované už v tomto mesiaci.