Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Stĺpček

Pred troma týždňami sa uskutočnila (v Martine???) diskusia s vedúcimi osobnosťami časopisu .týždeň a tvorcami televíznej relácie Pod Lampou Štefanom Hríbom a Jurajom Kušnierikom. Organizáciu mal na starosti klub Quo Vadis a témou bola „Kultúra v médiách„

Filip
. Postupom času sa však diskusia zvrhla na hodnotenie novinárov, na ich nedostatočné zanietenie. Verejnosť zaujímalo, prečo novinári prinášajú najčastejšie zlé správy. Taktiež padlo pár slov aj na tému reklám v médiách a verejnoprávnosti STV.
Diskusia sa stala živým dôkazom toho, aký vzťah má verejnosť k médiám. Píšem médiám, hoci kritika padala „na hlavu„ printových médií a televízie. Rozhlas či internet boli na okraji záujmu. Niežeby boli dokonalé, ale na slovenskú spoločnosť nepochybne viac vplývajú noviny a televízia. Slovíčkom „médiá“ budem teda v tomto článku označovať tieto dva inkriminované typy.
Prečo však vznikol medzi občanmi tak nedôverčivý postoj? Prejdime si spolu niekoľko možných dôvodov.
Často spomínanou príčinou je množstvo reklám vedúci až k meškaniu televíznych programov. Obhajoba televízií znie stále rovnako: „Musíme z niečoho žiť!„. Možno sa vám táto fráza zdá otrepaná, ale ako argument je nevyvrátiteľá. Televízne vysielanie je nepredstaviteľne nákladný proces. Nemám k tomu viac čo dodať.
Je bežné, že človek, ktorý si kúpi časopis, zaplatí niekedy až polovicu ceny za papier s inzerciou. Nie je to potešujúce, ale musíme si uvedomiť, že bez inzercie by mohol byť časopis aj niekoľkonásobne drahší. Je nutné ešte podotknúť, že inzercia nikdy (!) neobmedzuje obsah periodika. Vami vybraný časopis by nemal viacej strán textu, keby redakcia vypustila reklamy. Práve naopak! Musel by sa ich počet radikálne znížiť, no cena by zostala nezmenená!
Nedôvera k médiám môže prameniť aj z dôvodu výskytu nepresných správ, ktoré musia byť často odvolané. Čitatelia (diváci) si ale neuvedomujú, aké je ťažké v dnešnej dobe získať pravdivé a presné informácie. A k tomu, v mediálnom svete pracujú len ľudia a tí sú predsa omylní.
V súčasnosti je v súvislosti s médiami často kritizované vysielanie tzv. reality show. Majú síce u občanov veľký ohlas, no každá má aj svojich odporcov. Televízie často kvôli vysielaniu takýchto programov strácajú dôveru verejnosti (avšak aj získavajú a k tomu ešte profitujú!).
Bulvár. Ide o problém, ktorý naozaj kazí dobré meno mé-
diám. Verejnosť často nerozlišuje medzi populárnymi a serióznymi novinármi a všetkých hádže do jedného vreca. Fakt, že máme na Slovensku naozaj kvalitných žurnalistov, bežný človek ignoruje.
Áno, média majú svoje nedostatky a chyby. Často si ich spôsobujú sami. Ale uvedomme si, že sú všetky úzko prepojené so spoločnosťou. A teda to, aké médiá na Slovensku máme, závisí od toho, akí sme my sami.

Skryť Vypnúť reklamu


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 816
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 057
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 257
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 993
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 694
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 508
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 293
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 596
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 490
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 578
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

V dedine chýbali potraviny, ľudia majú opäť kde nakupovať

V Socovciach to mali náročné najmä dôchodcovia.

V Socovciach postavili celkom novú samoobsluhu.

Porucha horúcovodu spôsobila výpadok tepla i teplej vody

V niektorých martinských domoch a bytoch sa nekúrilo a netiekla teplá voda.

Ilustračná fotografia.

V Martine bude cez víkend 44 dočasných odberových miest

Na prihlásenie na testovanie budú môcť Martinčania využívať mobilnú aplikáciu.

V Tepliciach sa bude testovať od štvrtka, pozrite si kde a kedy

V meste zriadlili dve odberové miesta. Tretie je mobilné, to je v prevádzke už dlhšie.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Zoznam mobilných odberových miest v Turci

Tieto mobilné odberové miesta fungujú už dlhšie, ďalšie odberové miesta budú mestá a obce vytvárať.

Už ste čítali?