Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Prišlo len torzo zvedavých

Na besede k novému systému parkovania v centrálnej pešej zóne takmer presilovka odborníkov nad občanmi
Automobilizmus na Slovensku zaznamenal v posledných rokoch nevídaný rozmach.

Podľa dostupných informácii má byť v roku 2010 na Slovensku až dvojnásobok súčasného stavu motorových vozidiel. Zvláštnosťou ich prevádzky je, že automobily len desať percent času jazdia, ďalších 90 percent času parkujú – sú odstavené. S týmito číslami „operoval„ na stredajšom podvečernom stretnutí s občanmi Martina, ktorí sa prišli oboznámiť s pripravovaným novým parkovacím systémom v centrálnej mestskej zóne v Martine, zástupca Slovenskej parkovacej asociácie MilanTaška. Aj Martin, najmä jeho centrum, je už automobilmi poriadne prehustený. Podľa riaditeľa firmy Elsig Tibora Schlossera z Bratislavy, ktorá robila v Martine dopravný prieskum, jeho organizátori zistili, že v priebehu dvanástich hodín býva v centre až 41 tisíc motorových vozidiel.
Aj to je jeden dôvod, prečo by sa mal zanedlho zásadne zmeniť systém parkovania v centrálnej mestskej zóne Martina. Prevádzkovať ho bude spoločnosť Turiec Martin. Predseda jej predstavenstva Miroslav Lepeta, nám povedal, že nechcú zásadne meniť pravidlá, ale len systém. „Nepredpokladáme, že sa budú zvyšovať parkovacie miesta. Vybuduje sa závorový systém, aby bolo jednoznačne určené, koľko automobilov bude v zónach. Ide o štyri parkovacie zóny, pričom v troch z nich bude vybudovaný práve závorový systém. Súčasný systém parkovacích kariet necháme dobehnúť s tým, že od nového roku, po overení, začne nový systém fungovať už podľa projektu.„
Jeho realizátori už dlhší čas „zbierajú„ pripomienky občanov. Podľa Miroslava Lepetu zatiaľ ich najviac dostali od podnikateľov. Tých najviac zaujímalo, ako sa bude aplikovať doterejší systém predplatných kariet. „Zaviazali sme sa, že bude prechodné obdobie, v ktorom chceme dodržať niektoré pravidlá, ktoré tu platili pred zavedením nového systému. Chceme urobiť predovšetkým poriadok, aby sa dodržiavali systémové opatrenia a rešpektovali dopravné značky.„
V meste pôvodne chceli už začať inštalovať technické zariadenia od 30. júna. Najprv ale musia podpísať zmluvu s projektantmi a dodávateľmi. V zmluve, ktorá bude podpísaná, je stanovené, že do troch mesiacov dodávatelia postavia celý komplex zariadení súvisiacich s projektom. Malo by sa to budovať po jednotlivých zónach. Po dobudovaní bude ešte určitý čas skušobná prevádzka a až po schvaľovacom procese sa má začať vyberať parkovné na základe nového systému. Dovtedy bude dobiehať starý parkovací systém, ktorý by mal platiť do konca tohto roku. Podľa Miroslava Lepetu sa všetko bude diať na pozemkoch, ktoré patria mestu a nie sú súkromné. Občania mesta mali možnosť svoje pripomienky odovzdať v Turisticko – informačnej kancelárii mesta. Ale to nebola jediná možnosť, ako získať spätnú väzbu od občanov. Aj v stredu podvečer sa v zasadačke mestského úradu hovorilo o novom parkovacom systéme v centrálnej mestskej zóne. Na výzvu besedovať o parkovaní reagoval iba tucet občanov mesta - z nich boli traja poslanci, jeden prednosta mestského úradu a jeden náčelník mestskej polície, ďalších sedem prítomných zastupovalo podnikateľov s parkovacími plochami v troch pripravovaných parkovacích zónach – v okolí tržnice, Moskovskej ulice a Štúrovej štvrti. Tí neskôr kládli otázky, zrejme, aj za ďalších podnikateľov. Najprv si ale vypočuli, ako sa bude meniť systém parkovania v meste a od dodavateľa technológie z firmy Villa Pro zo Spišskej Novej Vsi Miroslava Tropka, aké technické prostriedky budú v systéme použité. Potom dostali občania priestor na pripomienky. Boli logické aj jasne formulované. Pýtali sa najmä na to, ako sa ich dotkne nový parkovací systém, či im to nezlikviduje klientelu, ako sa dotkne napríklad prevádzky zdravotných služieb pre odkázaných občanov mesta a ostatných obyvateľov týchto mestských štvrtí...
Podľa realizátorov projektu je systém technicky dobre prepracovaný a pri spolupráci by nemal byť podnikateľom na prekážku, naopak, má vylúčiť možnosť parkovania na súkromých pozemkoch tým, ktorí na to nemajú povolenie. Systém, ako tvrdili zástupcovia projektanta, umožňuje alterantívne prístupy a práve v skušobnej prevádzke by sa mali odhaliť jeho slabšie miesta a keďže je flexibilný, oparatívne sa dá do neho zasiahnuť.
Viac ako dvojhodinové stretnutie autorov projektu parkovania malo byť šancou na vzájomnú diskusiu. Žiaľ, využilo ju len torzo tých, ktorých sa realizácia tohto projektu bezprostredne dotkne. A tak sa zdá, že sa o tejto problematike bude hovoriť neskôr. Ale, žiaľ, už nie na správnom mieste.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 28 151
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 306
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 713
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 706
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 367
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 126
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 967
  8. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 7 949
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 697
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 457
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Tréner Mosnár: Proti Žiline musíme ísť na sto percent

V piatom zápase sezóny stratil Martin prvé body. Aktuálne našich najviac tlačí topánka na pozícii obrancov. V piatok na Turčanov čaká derby proti Žiline.

Spišská Nová Ves nám pripravila prvú prehru v sezóne.

Ocenili kroniku mesta Martin, je vzorom aj pre iné mestá

V kronike by mali byť podľa kronikárky mesta Martin Kataríny Tomášovej zaznamenané všetky významné momenty v živote mesta.

Kronilu mesta Martin vedie Katarína Tomášová.

Vzdelávať namiesto zaúčať

Spoločnosť VIENA INTERNATIONAL s.r.o. sa pokúsila rozbehnúť odvážny projekt.

Školiace stredisko spoločnosti VIENA INTERNATIONAL s.r.o.

Samo Hlavaj môže skompletizovať šampionátový hetrik

Slovenská reprezentačná dvadsiatka sa na juniorský svetový šampionát bude pripravovať v izolovanom kempe vo Zvolene. Pozvánku dostal i brankár Samuel Hlavaj.

Zverenci Róberta Petrovického odštartujú prípravu na šampionát počas posledného novembrového dňa.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragická nehoda si vyžiadala jeden život

Pri nehode v meste Šaštín-Stráže jeden človek zomrel a traja sa zranili

Po požiari: Vôbec neviem, ale čo už, stalo sa

Zadné stavy domu zhoreli. Požiar likvidovalo päť profesionálnych a 21 dobrovoľných hasičov. Na boj s plameňmi použili zhruba 63-tisíc litrov vody.

Už ste čítali?