MARTIN. Marketér, dvadsaťdeväťročný Filip Lošák z Martina sa marketingu venuje už viac než osem rokov. Bol súčasťou tímu, ktorý kriesil reputáciu martinského hokeja.
Prezradil, či reklama môže klamať a zavádzať a aj to, aké princípy na nakupujúcich ľudí fungujú. Tvrdí, že ak reklama znie až príliš dobre na to, aby to bola pravda, s veľkou pravdepodobnosťou to ani pravda nie je.
V rozsiahlom rozhovore sa dozviete aj
- Ako sa v reklame využívajú ľudské emócie
- Ako marketéri v reklame vplývajú na ľudí, aby nakupovali impulzívne
- Ako na ľudí vplýva cenotvorba a ceny produktov končiace deviatkou
- Ako firmy na internete "naháňajú" potenciálnych zákazníkov
- Aký má názor na to, keď firmy v reklame vyslovene klamú
- Prečo neodporúča používať skryté taktiky na manipuláciu so zákazníkom
- Ako sa ktokoľvek z výrobnej haly môže dostať až k vlastnému podnikaniu
Prečo ste si vybrali práve marketing, čo vás na ňom najviac fascinuje?
Marketing je rýchlo rozvíjajúce sa a veľmi vzrušujúce odvetvie. Ideálne pre ľudí, ktorí sú efektívni, rozhodní a strategickí. Marketérom nuda v práci nehrozí. Jeden deň navrhujem grafiku, na druhý deň píšem strategický plán, ďalšie dni sa prehrabávam v excelovských tabuľkách alebo vymýšľam reklamné texty. Keď pracujete v marketingu, žiadne dni nie sú nikdy rovnaké.
Na pohovore od nej chceli, aby si o dva roky odložila materstvo ČítajteV Martine vás ľudia mohli istý čas registrovať ako súčasť marketingového tímu, ktorý stál za znovuzrodením hokejového klubu. Ako si na tie časy spomínate?
Keď sme boli s kolegami súčasťou budovania novej identity HK Martin, bola to výzva. Išli sme od podlahy, od návrhov loga až po nastavovanie kompletnej marketingovej a komunikačnej stratégie. Aj pre mňa osobne to bola skvelá príležitosť. Mohol som spojiť moje modro-biele srdce s vlastnými pracovnými zručnosťami a následne sledovať, aký to má dopad na vnímanie martinského hokeja fanúšikmi.
Ak fanúšikovia neveria klubu, tak klubu nebudú veriť ani sponzori. Veci sa nám v tej sezóne darili vďaka spolupráci každého v klube, vrátane vedenia a celej kabíny. Vynechať nemôžem ani výkony, ktoré naši hokejisti podávali na ľade. A tak sa nám od rekonštrukcie bufetov, nového stánku pred štadiónom, cez úspešné akcie, akou bola napríklad Hybaj na hokej v spolupráci s Rišom Pánikom, podarilo postupne vracať martinský hokej do povedomia ľudí.
Vrátiť martinský hokej do pozitívneho svetla po problémoch, ktoré mal v minulosti, bol tvrdý oriešok. Ale vypredaný „zimák“ na finále proti Michalovciam ukázal, že aj keď je martinský fanúšik náročný, svoj klub podporí, keď je treba.
Ako 26-ročný ste boli úspešným ambasádorom projektu Grow with Google, pomáhali ste vyškoliť k digitálnym zručnostiam tisíce ľudí. Aký to bol pocit?
Verím tomu, že Slovensko má na viac, ako byť len výrobnou dielňou Európy.