Intenzívna propagácia regiónu

Jedným z najviac postihnutých odvetví počas pandémie je cestovný ruch a služby s ním spojené.

(Zdroj: Ján Farský)

Dnešná pandemická doba je zložitá pre každé odvetvie spoločenského a ekonomického života. Jedným z najviac postihnutých je cestovný ruch a služby s ním spojené. Ako sa s tým vyrovnáva Oblastná organizácia cestovného ruchu Turiec? O tom sme sa rozprávali s členom jej predstavenstva a predsedom komisie regionálneho rozvoja a cestovného ruchu pri Mestskom zastupiteľstve Martin Daliborom Steindlom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na čo ste sa sústredili v minulom a v tomto roku?

V ostatných dvoch rokoch OOCR Turiec podporila najmä aktivity vlastných členov. Určuje jej to samotný zákon o cestovnom ruchu a stanovy organizácie. Valné zhromaždenie pri tvorbe rozpočtu vyčlenilo prostriedky pre podporu marketingu, infraštruktúry a kľúčových akcií, ktoré majú za úlohu podporiť a propagovať turistickú destináciu Turiec. Na základe vzniknutej situácie s vypuknutím pandémie bolo potrebné v minulom roku upraviť plánovaný rozpočet a plán aktivít na rok 2020. Vďaka možnosti predĺženia čerpania dotácie z rozpočtu ministerstva dopravy a výstavby SR mohla oblastná organizácia čerpať finančné zdroje do 31. marca 2021. Túto možnosť sme využili. Pri tvorbe plánu a rozpočtu na rok 2021 sme sa už prispôsobili neistej situácii spôsobenej pandémiou. Naplánovali sme také aktivity, ktoré pomôžu cestovnému ruchu v regióne, ale nebudú priamo ohrozované často sa meniacimi podmienkami v súvislosti s covidom-19.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Prepadol otužovaniu, po horách behá v zime bez trička Čítajte 

Aké boli vaše priority v priebehu roka 2021?

V tomto roku sme pokračovali predovšetkým v činnosti orientovanej na marketing a propagáciu nášho mesta a regiónu. V súčasnosti sa najviac osvedčil online marketing a tvorba digitálneho obsahu, preto sme mu aj my venovali veľkú pozornosť. No propagáciu rieši OOCR komplexne, a to rôznymi formami. Snažíme sa pritom pôsobiť na emócie aj racionálne vedomie potenciálnych návštevníkov.

Ešte v minulom roku sme vytvorili audiovizuálne pásmo Malebný Turiec – terapia krásou. Pásmo autorských fotografií Jána Farského, Mária Veverku a hudby Roberta Mankoveckého zobrazujúce prírodné krásy Turca sa stretlo s mimoriadnym ohlasom. Na sociálnych sieťach zaznamenalo veľký dosah s desiatkami tisíc zhliadnutí a obrovským množstvom zdieľaní.

SkryťVypnúť reklamu

Kým toto dielo pôsobí predovšetkým na emócie diváka, ďalšia forma pôsobí aj na racionálne vedomie a spája fotografiu s textom. Podporili sme tvorbu knižnej publikácie TURIEC MEDZI FATRAMI. Atraktívna kniha prostredníctvom 300 kvalitných fotografií a textu predstavuje prírodné bohatstvo a krásy Turčianskej kotliny i pohorí Malej a Veľkej Fatry. Text je v slovenskom a anglickom jazyku. Publikácia sa stala najkrajšou knihou Turca. Získala aj významné ocenenie – tretie miesto v súťaži Najkrajšia kniha a propagačný materiál za rok 2020, ktorú organizuje Štátna vedecká knižnica a Klub fotopublicistov Slovenského syndikátu novinárov. Každý si ju môže „prelistovať“ aj na našej stránke www.turiec.com, kde je zverejnená v elektronickej podobe.

V printovej, čiže tlačenej podobe sme vytvorili propagačné materiály na podporu produktových balíčkov – Letný aktívny program v Turci. V tomto roku vydávame aj žiadanú a potrebnú brožúru SPRIEVODCA PAMIATKAMI MARTINA. Je to praktická publikácia s mapou, určená sprievodcom CR i návštevníkom nášho mesta. V elektronickej podobe bude tiež zverejnená na našej webovej stránke. V spolupráci s Miestnym múzeom Turany a strediskom Winterpark Martinky sme sa podieľali na realizácii úspešnej výstavy 100 rokov lyžovania na Martinských holiach, inštalovanej v OC Tulip.

SkryťVypnúť reklamu

Ktoré ďalšie formy propagácie využívate?

Vo veľkej miere sa naša organizácia venuje v tomto období tvorbe a uverejňovaniu dlhších i kratších dokumentárnych filmov a videoklipov o prírodnom a historickom bohatstve, krásach a atraktivitách Turca. Ich úlohou je prilákať k nám čo najväčší počet návštevníkov. Začiatkom roka sme v regionálnych televíziách na Slovensku, vo vybraných televíziách v ČR a na sociálnych sieťach uviedli film Turiec – región magických vôd. Stretol sa s veľmi dobrým ohlasom. Krátky videoklip s rovnakým názvom sme okrem sociálnych sietí využili v lete aj v intenzívnej trojtýždňovej reklamnej kampani v TV Praha, kde sme chceli zacieliť hlavne na potenciálneho návštevníka z tejto lokality. Od začiatku roka v spolupráci s TV Turiec pripravujeme každý mesiac reláciu Krížom-krážom po Turci. Vytvorené filmy, klipy a reportáže vysielame okrem spomenutej televízie aj v sieti lokálnych televízií na Slovensku a vo vybraných televíziách v ČR a PL príhraničí. Uverejňujeme ich tiež na našej webovej stránke, na kanáloch Youtube a sociálnych sieťach. Z množstva ďalších tohtoročných propagačných aktivít spomeniem aspoň niektoré. V spolupráci s krajskou organizáciou CR sme pripravili a vysielali podcast v Slovakia Spectator – Spectacular Slovakia – Turiec is like Tuscany, but lesser – known, v televízii TA3 sme odvysielali dve relácie – Nepoznané Slovensko – časť Turiec a „E-bajky“ – časť Turiec, v RTVS sme vysielali v relácii Cyklopotuly prezentáciu regiónu Turiec. V spolupráci s organizáciou Slovakia travel sme pripravili a odvysielali v letnej kampani v rádiu Expres propagáciu Feraty HZS Martinské hole a v RTVS propagáciu mesta Martin. Náš región sme odprezentovali aj v časopisoch Rodina a zdravie, Šarmantná žena. Okrem už spomenutého sme vytvorili aj nový umelecký klip Martin – centrum národnej kultúry Slovákov a sériu profesionálnych fotografií o najatraktívnejších miestach Martina a Turca vytvoril pre propagačné účely fotoprofesionál a milovník hôr Braňo Konečný.

Keďže webová prezentácia strediska Winterpark Martinky bola tiež nedostatočná, OOCR podporila modernizáciu webového sídla, ktoré má za úlohu modernou formou prezentovať možnosti letných a zimných aktivít v stredisku a jeho okolí.

Spomínate aj webovú stránku vašej organizácie. Poviete nám o nej viac?

Prevzali sme od nefunkčnej organizácie Klaster Turiec doménu www.turiec.com,, ktorá nebola roky aktualizovaná a neplnila svoju funkciu. Webovú stránku sme kompletne redizajnovali a vytvorili sme úplne nový obsah. Stránka obsahuje veľké množstvo fotografií, textov a potrebných informácií v slovenskom a anglickom jazyku. Súčasťou obsahu je, prirodzene, digitálny obsah, ako videá a e-publikácie. Ale nie je potrebné veľa hovoriť, každý si ju môže pozrieť. Len pripomínam, že stránku neustále dopĺňame, je to živý proces, ktorý sa nikdy nekončí. Tak napríklad v tomto mesiaci sme spustili živý prenos z 360-stupňovej kamery, ktorý vie zobrazovať interaktívne informácie. Tento prenos si už môžu návštevníci webovej stránky pozrieť.

Mohlo by vás zaujímať Lekár nukleárnej medicíny z Dolného Kalníka má netradičnú záľubu Čítajte 

Predpokladám, že ste sa v ostatnom období nevenovali len marketingu. Čo to bolo okrem neho?

Samozrejme, venovali sme sa aj ďalším aktivitám našich členov. Je ich veľa, spomeniem niektoré iba v bodoch, podrobne si o všetkých môžeme povedať v ďalších číslach vášho periodika.

Termálne kúpalisko Vieska v Turčianskych Tepliciach je obľúbenou turistickou atrakciou. Keďže vybavenie kúpaliska v minulých rokoch prešlo rozsiahlou rekonštrukciou, OOCR Turiec sa rozhodla podporiť kúpalisko príspevkom na ďalšiu realizáciu obnovy. V rámci rekonštrukcie finančne prispela na výmenu nových nerezových schodíkov do bazéna, nový náter a lamináciu výklenkov bazéna.

OOCR Turiec podporila aj revíziu a údržbu martinskej ferraty, ktorá má zabezpečiť bezpečnosť jednotlivých prvkov. Túto činnosť financujeme pravidelne každý rok. Okrem toho sme podporili aktivity v novej lezeckej oblasti Havrania skala.

V minulej zime sme sa zamerali aj na podporu tvorby bežkotrás v oblasti Malá Fatra – Martinské hole. Počas zimnej sezóny tak bolo vytvorených niekoľko tratí na bežecké lyžovanie v rôznych dĺžkach. Trate boli tvorené na klasický štýl, ale aj tzv. „skate“. Bežkotrasy budeme podporovať aj počas tejto zimy.

V spolupráci s krajskou organizáciou CR sme realizovali inštalovanie nabíjacej stanice pre elektrobicykle vo Valčianskej doline, na Martinských holiach a servisného stojana na cyklozastávke v Turanoch. Podporili sme tiež projekt Suvenir Turiec, ktorý zastrešuje Turčianska galéria.

Neuskutočnilo sa obľúbené marketingové podujatie Turčianske medobranie a vodosláva. Čo ste urobili miesto neho?

Keďže s príchodom pandémie covid-19 sme museli naše aktivity operatívne prehodnotiť, rozhodli sme sa podporiť tvorbu drevených plastík pre produkt Turčianske kráľovstvo včiel a čírej vody. Plastiky sú zároveň inšpirované historickými včelími úľmi, pripomínajú ich svojím tvarom i rezbárskym spracovaním. V budúcnosti máme v pláne Turčianske kráľovstvo včiel a čírej vody rozvíjať a zviditeľnenie kráľovstva posunúť ďalej. V obciach a mestách, ktoré sú členmi OOCR, chceme vytvoriť viacero stanovísk s drevenými plastikami, sedením, nabíjacími stanicami pre elektrobicykle a informáciami o kráľovstve, jeho jedinečnostiach, produktoch a turistických atraktivitách. V rámci podpory bolo vytvorených sedem drevených plastík (replík historických úľov) s motívom jednotlivých rozprávkových bytostí.

Autor: Ján Farský

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Takto sa deti rozlúčili so zimou a veria, že prebudili Živu – bohyňu jari a života.

Deti sa rozlúčili so zimou.


Jana Siráňová
Tomáš Pšenka.

Ani druhá hokejová liga nie je lacná záležitosť. Na pokrytie sezóny kluby míňajú šesťmiestne sumy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Prebudenie jari Vrícko

Aj do malej podhorskej dedinky zavítala jar.


(vm)
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?