MARTIN. Jediné, čo potrebujú je, aby ich niekto vypočul a našiel logickejšie riešenia. Majitelia malých obchodíkov sú zúfalí. Prvá vlna ich síce odrovnala, no postavili sa na nohy, cez druhú prekĺzli, ale táto tretia ich valcuje.
Pešia zóna v Martine je vyľudnená, a tak márne postávajú vo svojich prevádzkach a pozerajú cez výklady. Ich tržby v tejto dobe nedokážu pokryť ani náklady na nájom a energie. Mnohí vlastnia svoje prevádzky už celé desaťročia. Pracujú v nich spoločne manželské páry. Práca ich kedysi napĺňala a zákazníci sa k nim vždy radi vracali, no v týchto dňoch premýšľajú, či to všetko má ešte vôbec význam.
Počas prvého lockdownu boli podmienky pre všetkých rovnaké, no teraz sa cítia byt diskriminovaní. Ten istý sortiment sa predáva vo veľkom v supermarketoch. Ľudia tam nakúpia knihy, spodnú bielizeň, hračky, vianočné dekorácie či oblečenie. Im tieto isté veci stoja v regáloch.
Jediné, čo si môžu v rámci súčasných nariadení dovoliť je predaj na objednávku, čo je pre mnohých komplikované a takisto záujem ľudí o takéto služby je minimálny.
Všetko by mohlo fungovať, len by v tom musel byť systém
Majitelia predajní sa zhodli, že dokážu vláde navrhnúť riešenia, aby boli spokojné všetky strany. Podľa ich slov si vedia veľmi dobre zariadiť, aby im do prevádzky vošiel len jeden zákazník, pričom v nákupných centrách sú denne masy ľudí a môžu byť otvorené.