Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Pripravený na dakarské dobrodružstvo

Majster sveta Jaro Katriňák najprv absolvuje jubilejnú Šesťdňovú a potom chystá prekvapenie Už 13. septembra sa uskutoční v Sverepci pri Považskej Bystrici motocyklová Šesťdňová. Na domácich tratiach sa predstaví aj slovenský Trophy team v zostave s b

Majster sveta Jaro Katriňák najprv absolvuje jubilejnú Šesťdňovú a potom chystá prekvapenie Už 13. septembra sa uskutoční v Sverepci pri Považskej Bystrici motocyklová Šesťdňová. Na domácich tratiach sa predstaví aj slovenský Trophy team v zostave s bývalým majstrom sveta a v slovenskej histórii najúspešnejším motocyklovým pretekárom Jaroslavom Katriňákom, pre ktorého to bude jubilejná Šesťdňová. Na štarte týchto pretekov bude po pätnásty krát. Tentoraz bude sedlať motocykel KTM 450. Jeho reprezentačnými kolegami v družstve budú tiež známe esá slovenského endura – Ján Hrehor, Radek Matoška, Ivan Jakeš, Róbert Kapajčík a Štefan Svitko. Minulý týždeň sme Jara Katriňák zastihli v jeho dielni. S „vercajgom„ v ruke sa vŕtal v motorkách. Na chvíľu sme ho vyrušili z práce a kládli sme mu zvedavé otázky, nielen súvisiace so Šesťdňovou, ale aj najväčším prekvapením, ktoré chystá. Ak všetko dobre dopadne, mal by nim byť po piatich rokoch návrat na najťažšiu svetovú rallye Paríž – Dakar. Budem úprimný, vôbec som nečakal, že vás len pár týždňov pred Šesťdňovou nájdem vo vašej dielni. Skôr som si myslel, že sa budete niekde na sústredení pripravovať na najväčšie endurácke motocyklové podujatie roka na svete. Myslíte si, že aj vaši súperi sa pripravujú podobne, ako vy s „vercajgom„ v ruke v dielni? To je ťažká otázka, ale asi bude na ňu ľahká odpoveď. Tí najväčší súperi určite nepracujú, ako ja, ale pripravujú sa na svoj vrchol sezóny. Určite trénujú. Najmä pretekári Fínska, Švédska, Talianska, Francúzska a Španielska. U nás je to predsa len trochu iné. Podmienky sú podstatne horšie, ako boli prv, takže my si musíme najprv na to, aby sme mohli Šesťdňovú absolvovať, aj niečo zarobiť. Ale predsa, na také podujatie ste museli nasmerovať špeciálnu prípravu, také náročné preteky by sa bez nej nedali absolvovať... Časť prípravy mám za sebou, menšiu časť ešte pred sebou. Dokonca pred Šesťdňovou absolvujem ešte preteky. Moja príprava na toto podujatie spočívala najmä v tom, že som absolvoval preteky na Slovensku a v Čechách. To bola tá najlepšia príprava, akú som si mohol dovoliť. Samozrejme, popri tom som absolvoval počas týždňa aj tréningy na domácich tratiach. Najmä na pretekoch ste testovali svoju výkonnosť, fyzickú pripravenosť, ale aj odolnosť. Boli ste spokojný s tým ako sa vám v sezóne darilo? Ešte nie som moc spokojný, určite budem potrebovať vylepšiť formu. Dúfam, že sa mi to podarí a budem na preteky pripravený aspoň na úrovni mojich predstáv. Z tohoročných výsledkov ma asi najviac potešilo víťazstvo na seriáli majstrovstiev Slovenska v cross country. Koľko času si dokážete „odkrojiť„ z roboty, aby ste sa mohli zodpovedne pripravovať? Ťažko to môžem povedať presne, lebo robota sa s tréningom prelína. Raz-dvakrát do týždňa by som ale potreboval trénovať. Nie vždy to vyšlo. Máte momentálne doma v Turci nejakých spolujazdcov, s ktorými sa pripravujete? So spolujazdcami z reprezentácie spolu netrénujeme. Každý sa pripravuje individuálne. Ja, buď trénujem sám, alebo si občas nájdem nejakého kamaráta, a zatrénujem si s ním. Teraz asi najčastejšie s Dušanom Mikušom a niekedy do Žabokriek príde kamarát z Čiech Rudo Kavský. Na ktorý z doterajších výsledkov na Šesťdňovej najradšej spomínate? Určite na ten, ktorý som dosiahol v roku 1991. Bolo to tiež v Považskej Bystrici, keď som vyhral svoju triedu. Vtedy som bol v pohode. Mal som veľa najazdené aj natrénované. Vôbec, bol to môj úspešný - najúspešnejší rok, lebo som sa stal aj majstrom sveta. Bola to moja úžasná sezóna. Tento rok sa v Považskej Bystrici koná Šesťdňová už po štvrtý raz. Takže pre vás sú terény, po ktorých bude viesť trať, dôverne známe... Určite to tam poznám, ale zatiaľ o trati, kade presne bude viesť, vôbec nič neviem. Toto leto bolo daždivé, ak sa počasie nezmení, pravdepodobne, bude sa jazdiť na mokrom podklade. Nevadilo by vám to? Ak by bola trať mäkšia, bolo by to príjemnejšie a lepšie, ako keby bola tvrdá a prášilo sa. Tvrdý terén je náročný na pérovanie. Najlepšie by sa pretekalo pod mrakom, horšie, keby bolo moc teplo a trať bola vysušená. Aké zázemie v podpornom tíme budete mať na tomto podujatí? Zázemie nám poskytne Slovenská motocyklová federácia, ktorá nám aj umožnila štartovať na pretekoch. Tá nám aj finančne pomáha. Samozrejme, v podpornom tíme bude aj brat Rasťo a rovnako ešte jeden môj kamarát - Roman Koričár, ktorý ma bude najazdievať na náhradnej motorke. S akým výsledkom na Šesťdňovej budete spokojný? Ťažko povedať. V tíme je šesť pretekárov a o výsledku bude rozhodovať aj veľa náhod a šťastie. Najradšej budem, keď ako tím prídeme všetci do cieľa. Budem spokojný, keď medzi svetovou špičkou zajazdíme na úrovni našich možností. Súperov poznám veľmi dobre, poznám ich silu. Napokon tí najlepší jazdia seriál majstrovstiev sveta, a tí určite pôjdu rýchlejšie, budú lepší. Ale Šesťdňová nie je len o tom. Je aj o skúsenostiach a určite aj o spomínanom šťastí. Teraz síce hľadíte v ústrety Šesťdňovej, ale už je na svete správa o tom, že je reálna nádej na to, že si po piatich zopakujete účasť na najprestížnejšej svetovej rallye Paríž – Dakar. Je táto informácia pravdivá? Áno, je. Chcel by som to opäť skúsiť. Či sa to ale podarí, to ešte neviem. Rozhodnutie by malo padnúť práve v týchto dňoch. Rovnako, ako Šesťdňovú, mal by som na Dakare jazdiť s motocyklom KTM a celý servis a sprievod by mi zabezpečoval MOL Dakar tím. Je to maďarský tím, ktorý dáva dokopy medzinárodnú zostavu jazdcov. Okrem mňa by mal v ňom byť jeden rumunsky a jeden maďarský pretekár. Vlastne, táto ich myšlienka sa stala aj mojou šancou zúčastniť sa opäť na tejto najprestížnejšej ralley. Ak si dobre pamätám, po návrate z tohto podujatia, pred piatimi rokmi ste už ani veľmi netúžili opäť niekedy zažiť to obrovské dobrodružstvo... Čas všetko zahojí. Už som rozhodnutý, že by som to ešte raz išiel skúsiť. No a Šesťdňová by bola celkom dobrou prípravou. Aj po fyzickej stránke aj po stránke vyjazdenosti. Predsa len tých príležitostí merať sa s najlepšími už nie je až tak veľa. V posledných rokoch si dakarská rallye vyžiadala viacero obetí najmä medzi motocyklistami. Napriek tomu ste rozhodnutý ísť? Viem o tom. Tragédie do tohto rozhodnutia prinášajú akúsi neistotu, aj trošku strachu, že sa niečo môže stať, ale prevažuje to, že srdce bije pre motorku a súperenie a, teda, aj pre to dobrodružstvo, ktoré tam na pretekára čaká. Dalo by sa teda povedať, že šancu, ktorá sa črtá, pokladáte za výzvu... Určite. Taká šanca sa nenaskytne každý deň. Vážim si ponuku, ktorú som dostal z maďarskej strany. Nechal som si nejaký čas na rozmyslenie a rozhodol sa ponúkanú šancu využiť. Ale, ešte len uvidíme, či sa to všetko aj zrealizuje. Je tam totiž jeden veľký problém. Na rallye Paríž- Dakar je tohto roku prihlásených veľa jazdcov – motorkárov a usporiadateľ bude musieť niektorých vylučovať. Na trať môže pustiť maximálne asi 200 jazdcov a prihlásených je raz toľko. Takže, uvidíme.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  2. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  7. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  8. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  9. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 17 163
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 320
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 360
  4. Aká je chémia vôní 12 020
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 315
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 798
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 597
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 273
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 711
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 859
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Sezónu malého futbalu museli ukončiť, chýbali voľné termíny

Už tak dosť oklieštená sezóna malého futbalu je definitívne zrušená. Prvýkrát v histórii sa stalo, že sme nespoznali víťazov.

Skrátená sezóna malého futbalu víťazov nespoznala.

Írska veľvyslankyňa v Martine

Na radnici mali vzácnu návštevu.

Martin navštívila veľvyslankyňa Írskej republiky na Slovensku Hilda Ó Riain.

Vymenovali riaditeľov sociálnych organizácií v Turci

Centrum sociálnych služieb Horný Turiec má novú riaditeľku.

Centrum sociálnych služieb Horný Turiec.
Adventný veniec v Turanoch. Prvá sviečka už svieti.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Kamión narazil do reštaurácie a pohostinstva (+VIDEO)

Vodič pravdepodobne za volantom zaspal, havaroval v centre Tvrdošína.

Päť rokov zatvorené kúpalisko by mali opraviť

Víťaz verejného obstarávania, domáca stavebná firma AVA-stav, si trúfa rekonštrukciu objektu stihnúť za 129 dní.

Vodičke namerali takmer tri promile

Pri dopravnej nehode v Ochodnici sa čelne zrazili dve autá. Zranili sa pri nej traja ľudia. Medzi nimi aj vodička, ktorá poriadne „nafúkala“.

Už ste čítali?