V konkurencii z Maďarska, Rakúska, Česka, Slovinska a Juhoslávie súťažili vrútockí a martinskí nadšenci so 150tonovým strojom vo veľmi špecifických disciplínach: anglická pošta (kutáčom do pece chytiť za jazdy hodený balík a trafiť ním do koša pri trati), pivo na ojnici (jazda na čas na 100 m s pivovým krígľom položeným na ojnici rušňa), šprint na 100 m, beh po mažoretku (jazda na stanovenom úseku, súťažiaci musí vystúpiť po mažoretku a vrátiť sa s ňou do cieľa na drezine) a indiánska pomsta (jazda s odhadením dreva z trate, behom a hasením ohňa).
Lokomotíva sa vrátila z Budapešti a Bratislavy práve 20. septembra, tesne pred slávnostným odovzdaním Zlatých medailí výstavy ŽEL-RAIL, takže jej zložili hold aj tí najpovolanejší – odborníci zo všetkých fachov súvisiacich so železnicou a dopravou.
Ako nám povedal Ivan Jandík, stredoškolský študent z Martina, už šesť rokov člen spolku, Šľachtičná je rušňovodičmi obľúbená, uznávaná a vážená lokomotíva vyrobená v r. 1950, využívala sa v osobnej i rýchlikovej doprave, kde dosahovala rýchlosť až 100 km/h a svoju parnú prevádzku ukončila v roku 1980. V roku 1993 ju spolok nadšencov z Vrútok sprevádzkoval a odvtedy žne obdiv i úspechy