Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Pánom je ten, kto platí

Z korektnej objednávky osadenia okna a dverí ťahanice, ktoré prešli, dúfajme, do seriózneho finále
Minulý týždeň navštívil našu redakciu Branislav Mišovic z Martina, ktorý nám popísal problémy s firmou, u ktorej si objednal osadenie okienka a plastový

ch dverí. S martinskou firmou, ktorá sídli v centre mesta, uzavrel 2. septembra zmluvu o dielo a zložil zálohu 15tisíc korún.
„Práce mali byť podľa zmluvy ukončené 23. septembra. Už tu nastali problémy. Napriek tomu, že v dohodnutý termín sme sprístupnili a pripravili byt (vysťahovali sme kuchyňu a odstránili police vo WC), firma nastúpila do práce až v nedeľu 25. septembra. Približne o 12. h prišli štyria pracovníci, o ktorých nekvalifikácii (jeden je pracovníkom obecného úradu, druhý žiakom 4. ročníka strednej školy) som sa dozvedel z ich rozhovorov počas práce a tiež z ich prístupu k nej, a najmä z jej výsledkov. V nedeľu pracovali štyria pracovníci na jednom malom okienku a balkónových dverách od 12. do 23. h. po nich nastúpili v pondelok traja pracovníci od 13. do 19. h. Za 62 pracovných hodín firma nedokázala bez hrubých závad nainštalovať jedno malé okno na WC a balkónové dvere,“ popísal nám situáciu zo svojho pohľadu Branislav Mišovic.
Samozrejme, u dodávateľa v utorok 27. septembra nedostatky reklamoval s tým, že práce nie sú skončené, ani správne vyhotovené (vonkajší i vnútorný parapet okna na WC osadili krivo, vnútorný bol naviac vydutý, špaleta okna bola šikmá a nie vodorovná, zárubňu balkónových dverí osadili krivo, mimo roviny a ohli ju...). Vo vymenovaní chýb by sa dalo pokračovať. „Konateľ firmy mi dal za pravdu, že práce urobili neodborne a nekvalitne. Uistil ma, že chyby odstránia a montáž urobia v primeranej kvalite. Aj ďalší pracovníci firmy ma uistili, že mám pravdu a chyby napravia. V priebehu utorka neprišiel nikto, v stredu prišiel jeden z konateľov firmy s vedúcim montáže, ktorý urobil nekvalitnú prácu. Toho sme odmietli a požiadali sme o vyslanie kvalifikovaných a zodpovedných pracovníkov. Dostali sme sľub, že v priebehu hodiny nastúpia na montáže dvaja pracovníci a odvezú aj stavebný odpad. Do práce nenastúpil nikto bez udania dôvodu. Ani odpad do nedele nikto neodviezol. Po telefonickej reklamácii nás vo firme opäť ubezpečili, že vo štvrtok ráno sa práce začnú. Ráno, ale opäť neprišiel nikto a znova nám sľúbili, že pracovníci prídu o 14. h. Až po našich telefonických urgenciách sa objavili dvaja pracovníci s vŕtačkou a murárskym náradím, ktorí mali za úlohu odstrániť chyby a nedostatky. Tí sa nestačili čudovať „fušerine“, ktorú uvideli a konštatovali, že zárubňu aj balkónové dvere treba vymeniť a okno na WC treba vybrať a opäť zamurovať. Neboli na to dostatočne vybavení a informovali o tom vedenie firmy. Konateľ firmy uznal spomínanú výmenu, ale povedal, že nemá ľudí a jeho pracovníci prídu v pondelok 3. októbra, opravia osadenie okna, objednajú nové dvere na balkón a do týždňa ich prídu namontovať. V pondelok ráno opäť nikto neprišiel a konateľ firmy sľúbil, že jeho spolupracovníčka mi o 8. h zatelefonuje a upresní čas nástupu na opravu. Tá ale zatelefonovala až o 10.30 h a určila ďalší termín – utorok 4. októbra,“ pokračoval Branislav Mišovic.
V utorok sme videli pracovníkov firmy robiť opravy. Okno už opäť osadili a pracovali na balkónových dverách. Keď sme chceli vypočuť aj druhú stranu, odporučili nám, aby sme sa obrátili na jedného z konateľov firmy - Alberta Stránskeho.
Ten nás ubezpečil, že nemá záujem nevyhovieť požiadavkám zákazníka a chce sa s ním dohodnúť. Ukázal nám zmluvu, podľa ktorej mala firma odovzdať hotové dielo Branislavovi Mišovicovi do 21 pracovných dní. Za každý deň omeškania firma zaplatí zákazníkovi penále. Hotové dielo bude podľa Alberta Stránskeho v poriadku. Nedostatky podľa neho nespôsobili kvalifikovaní pracovníci, ale brigádnici, ktorí pracovali na dohodnutom diele preto, že bola nedeľa. Albert Stránsky nám povedal, že firma, ktorej je konateľom, pôsobí v Martine iba od augusta tohto roku, preto, samozrejme, nemá záujem o jej negatívnu prezentáciu v novinách. Hovoril s nami ale slušne a nesnažil sa zapierať nedostatky, o ktorých povedal, že ich firma vyrieši nielen v záujme zákazníka, ale aj vo svojom vlastnom záujme.
„Naším úmyslom určite nebolo, aby sme poškodili zákazníka. Venujeme sa montáži kvalitných plastových okien, ktoré sú vyrobené v Českej republike podľa nemeckej technológie. Samozrejme, že chyby pri ich montáži ma mrzia, ale odstránime ich na naše náklady, aby zákazník na ne nedoplácal. Práce sme mali podľa zmluvy dokončiť 4. októbra, nie 23. septembra, ako uvádza Branislav Mišovic. Dohodnutým termínom montáže bola nedeľa 25. septembra, čo je viac než týždeň pred zmluvným termínom odovzdania diela. Dodávateľ sa zaviazal pripraviť stavebný otvor. Ten bol v spodnej časti väčší o cca 10-15 cm oproti dohodnutému rozmeru a zavadzalo v ňom aj potrubie vnútorného vodovodu, s čím sme nepočítali. Prekládka vodovodných potrubí nepatrí k výmene okien a ani s ňou súvisiacimi prácami a zorganizovať ju okamžite a v nedeľu bolo pre nás viac než veľkým problémom. Práce, ktoré reklamoval objednávateľ diela, sme ešte nedokončili, ani nepripravili na odovzdanie. Objednávateľ znemožnil našim pracovníkom pokračovať v prácach, s tým, že si želá iných odborníkov. Jeho žiadosti som vyhovel. Kvalitné montážne skupiny sú ale počas sezóny vyťažené, preto sme nemohli v priebehu niekoľkých hodín poslať k rozrobenej zákazke nový tím. V liste pána Mišovica vidím niekoľko ďalších nezrovnalostí a nepresných informácií o dohodnutých termínov a údajných sľuboch. Predpokladaný termín ukončenia a odovzdania zákazky je 7. októbra 2005, čo sú 3 dni po dohodnutom termíne,“ povedal nám Albert Stránsky.
V čase uzávierky našich novín ešte firma svoje dielo neodovzdala. Nevieme teda, ako nakoniec výmena okna a dverí dopadla. Platí ale to, že zákazník musí požadovať za svoje peniaze kvalitnú prácu. A každý dodávateľ by mal pocítiť, že nie je pánom on, ale ten, kto platí.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 367
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 674
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 227
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 360
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 008
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 075
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 014
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 052
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 881
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Lekár z martinského infekčného: Koronavírus je zákerný, ubližuje slabším

S Martinom Babušíkom, lekárom Infekčnej kliniky a cestovnej medicíny Univerzitnej nemocnice Martin, sme sa rozprávali o chorobe, ktorá hýbe celým Slovenskom. Koronavírus podľa neho mnohí ustoja aj bez príznakov, no pre nemálo ľudí má aj fatálne následky. A na tých musíme myslieť.

 Martin Babušík, vedúci lekár na jednotke intenzívnej starostlivosti 
Kliniky infektológie a cestovnej medicíny v Univerzitnej nemocnici Martin.

Vo Veľkom Čepčíne mali pilné leto

Tešia sa novým priestorom.

vo Veľkom Čepčíne zrekonštruovali aj obecný dom.
Od soboty 24. októbra do nedele 1. novembra bude na celom Slovensku platiť zákaz vychádzania s výnimkou ciest na testovanie, do práce a zabezpečenia nevyhnutných potrieb či pobytu v prírode v okrese bydliska.
Predlžujeme akciu o 24h

Ak nemôžete za novinami, noviny prídu k vám. Dnes to máte s 50% zľavou na celý rok

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V sobotu zachytili 1600 pozitívnych prípadov (minúta po minúte)

Na Orave bol o celoplošné testovanie na Covid-19 opäť záujem.

Nemocnica v Nitre má 104 infikovaných zamestnancov

Reprofilizovaných je už 92 lôžok. Na Zobor zatiaľ preložili trinásť ľudí, ktorí potrebujú doliečenie.

V breznianskej nemocnici zomrel pacient, nepomohla ani liečba remdesivirom

Za dva týždne evidovala nemocnica desať vyliečených pacientov.

Nitrania dnes išli na veľké nákupy aj na cintoríny

Načo budú otvorené obchody, keď môžeme ísť len do potravín a lekární? pýtajú sa ľudia aj Zväz obchodu.

Už ste čítali?