Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Pánom je ten, kto platí

Z korektnej objednávky osadenia okna a dverí ťahanice, ktoré prešli, dúfajme, do seriózneho finále
Minulý týždeň navštívil našu redakciu Branislav Mišovic z Martina, ktorý nám popísal problémy s firmou, u ktorej si objednal osadenie okienka a plastový

ch dverí. S martinskou firmou, ktorá sídli v centre mesta, uzavrel 2. septembra zmluvu o dielo a zložil zálohu 15tisíc korún.
„Práce mali byť podľa zmluvy ukončené 23. septembra. Už tu nastali problémy. Napriek tomu, že v dohodnutý termín sme sprístupnili a pripravili byt (vysťahovali sme kuchyňu a odstránili police vo WC), firma nastúpila do práce až v nedeľu 25. septembra. Približne o 12. h prišli štyria pracovníci, o ktorých nekvalifikácii (jeden je pracovníkom obecného úradu, druhý žiakom 4. ročníka strednej školy) som sa dozvedel z ich rozhovorov počas práce a tiež z ich prístupu k nej, a najmä z jej výsledkov. V nedeľu pracovali štyria pracovníci na jednom malom okienku a balkónových dverách od 12. do 23. h. po nich nastúpili v pondelok traja pracovníci od 13. do 19. h. Za 62 pracovných hodín firma nedokázala bez hrubých závad nainštalovať jedno malé okno na WC a balkónové dvere,“ popísal nám situáciu zo svojho pohľadu Branislav Mišovic.
Samozrejme, u dodávateľa v utorok 27. septembra nedostatky reklamoval s tým, že práce nie sú skončené, ani správne vyhotovené (vonkajší i vnútorný parapet okna na WC osadili krivo, vnútorný bol naviac vydutý, špaleta okna bola šikmá a nie vodorovná, zárubňu balkónových dverí osadili krivo, mimo roviny a ohli ju...). Vo vymenovaní chýb by sa dalo pokračovať. „Konateľ firmy mi dal za pravdu, že práce urobili neodborne a nekvalitne. Uistil ma, že chyby odstránia a montáž urobia v primeranej kvalite. Aj ďalší pracovníci firmy ma uistili, že mám pravdu a chyby napravia. V priebehu utorka neprišiel nikto, v stredu prišiel jeden z konateľov firmy s vedúcim montáže, ktorý urobil nekvalitnú prácu. Toho sme odmietli a požiadali sme o vyslanie kvalifikovaných a zodpovedných pracovníkov. Dostali sme sľub, že v priebehu hodiny nastúpia na montáže dvaja pracovníci a odvezú aj stavebný odpad. Do práce nenastúpil nikto bez udania dôvodu. Ani odpad do nedele nikto neodviezol. Po telefonickej reklamácii nás vo firme opäť ubezpečili, že vo štvrtok ráno sa práce začnú. Ráno, ale opäť neprišiel nikto a znova nám sľúbili, že pracovníci prídu o 14. h. Až po našich telefonických urgenciách sa objavili dvaja pracovníci s vŕtačkou a murárskym náradím, ktorí mali za úlohu odstrániť chyby a nedostatky. Tí sa nestačili čudovať „fušerine“, ktorú uvideli a konštatovali, že zárubňu aj balkónové dvere treba vymeniť a okno na WC treba vybrať a opäť zamurovať. Neboli na to dostatočne vybavení a informovali o tom vedenie firmy. Konateľ firmy uznal spomínanú výmenu, ale povedal, že nemá ľudí a jeho pracovníci prídu v pondelok 3. októbra, opravia osadenie okna, objednajú nové dvere na balkón a do týždňa ich prídu namontovať. V pondelok ráno opäť nikto neprišiel a konateľ firmy sľúbil, že jeho spolupracovníčka mi o 8. h zatelefonuje a upresní čas nástupu na opravu. Tá ale zatelefonovala až o 10.30 h a určila ďalší termín – utorok 4. októbra,“ pokračoval Branislav Mišovic.
V utorok sme videli pracovníkov firmy robiť opravy. Okno už opäť osadili a pracovali na balkónových dverách. Keď sme chceli vypočuť aj druhú stranu, odporučili nám, aby sme sa obrátili na jedného z konateľov firmy - Alberta Stránskeho.
Ten nás ubezpečil, že nemá záujem nevyhovieť požiadavkám zákazníka a chce sa s ním dohodnúť. Ukázal nám zmluvu, podľa ktorej mala firma odovzdať hotové dielo Branislavovi Mišovicovi do 21 pracovných dní. Za každý deň omeškania firma zaplatí zákazníkovi penále. Hotové dielo bude podľa Alberta Stránskeho v poriadku. Nedostatky podľa neho nespôsobili kvalifikovaní pracovníci, ale brigádnici, ktorí pracovali na dohodnutom diele preto, že bola nedeľa. Albert Stránsky nám povedal, že firma, ktorej je konateľom, pôsobí v Martine iba od augusta tohto roku, preto, samozrejme, nemá záujem o jej negatívnu prezentáciu v novinách. Hovoril s nami ale slušne a nesnažil sa zapierať nedostatky, o ktorých povedal, že ich firma vyrieši nielen v záujme zákazníka, ale aj vo svojom vlastnom záujme.
„Naším úmyslom určite nebolo, aby sme poškodili zákazníka. Venujeme sa montáži kvalitných plastových okien, ktoré sú vyrobené v Českej republike podľa nemeckej technológie. Samozrejme, že chyby pri ich montáži ma mrzia, ale odstránime ich na naše náklady, aby zákazník na ne nedoplácal. Práce sme mali podľa zmluvy dokončiť 4. októbra, nie 23. septembra, ako uvádza Branislav Mišovic. Dohodnutým termínom montáže bola nedeľa 25. septembra, čo je viac než týždeň pred zmluvným termínom odovzdania diela. Dodávateľ sa zaviazal pripraviť stavebný otvor. Ten bol v spodnej časti väčší o cca 10-15 cm oproti dohodnutému rozmeru a zavadzalo v ňom aj potrubie vnútorného vodovodu, s čím sme nepočítali. Prekládka vodovodných potrubí nepatrí k výmene okien a ani s ňou súvisiacimi prácami a zorganizovať ju okamžite a v nedeľu bolo pre nás viac než veľkým problémom. Práce, ktoré reklamoval objednávateľ diela, sme ešte nedokončili, ani nepripravili na odovzdanie. Objednávateľ znemožnil našim pracovníkom pokračovať v prácach, s tým, že si želá iných odborníkov. Jeho žiadosti som vyhovel. Kvalitné montážne skupiny sú ale počas sezóny vyťažené, preto sme nemohli v priebehu niekoľkých hodín poslať k rozrobenej zákazke nový tím. V liste pána Mišovica vidím niekoľko ďalších nezrovnalostí a nepresných informácií o dohodnutých termínov a údajných sľuboch. Predpokladaný termín ukončenia a odovzdania zákazky je 7. októbra 2005, čo sú 3 dni po dohodnutom termíne,“ povedal nám Albert Stránsky.
V čase uzávierky našich novín ešte firma svoje dielo neodovzdala. Nevieme teda, ako nakoniec výmena okna a dverí dopadla. Platí ale to, že zákazník musí požadovať za svoje peniaze kvalitnú prácu. A každý dodávateľ by mal pocítiť, že nie je pánom on, ale ten, kto platí.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 525
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 593
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 932
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 821
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 704
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 755
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 533
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 415
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 285
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 999
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

POTULKY TURCOM: Z Turčianského Jasena cez Mažiarky na Bukoviny

Braňo Šimko, autor blogu Turčianska záhradka, má pre vás ďalší tip na turistiku v Turci s množstvom nádherných výhľadov.

Pohľad na Kečku.

Aktuálne nám dobre fungujú všetky štyri formácie

Martinskí hokejisti si víťazstvom nad Topoľčanmi upevnili druhú priečku v tabuľke. Predviedli nielen kvalitný výkon, ale keď bolo treba ukázali i potrebnú dávku disciplíny.

Súboj o druhé miesto tabuľky Martin zvládol výborne.

Hľadá sa nezvestný Martinčan

Naposledy sa nachádzal vo Valčianskej doline.

Nezvestný Peter Brna.

Biskup Galis je už z nemocnice doma

Ešte sa cíti slabý, ale jeho stav sa po ochorení covid -19 zlepšuje.

Žilinský biskup Tomáš Galis.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Hľadá sa nezvestný Martinčan

Naposledy sa nachádzal vo Valčianskej doline.

AKTUALIZOVANÉ o 16.31

Rady pred odbernými miestami v Nitre sa skrátili, mnohých vybavili bez čakania

V meste je otvorených o päť odberných miest viac ako pred týždňom.

Už ste čítali?