Kto môže používať e-TAX a aké služby sú cez tento systém prístupné a aké výhody prináša?
Ján Žila, riaditeľ Daňového úradu v Martine.
Službu e -Tax môžu využívať daňové subjekty, ktoré majú k dispozícii výpočtovú techniku a prístup na internet, sú registrovaní k autorizovaným elektronickým službám a následne autorizovaní na miestne príslušnom daňovom úrade. V súčasnosti sú autorizovaným používateľom dostupné elektronické služby: zoznam daní, na ktoré je daňový subjekt evidovaný, prehľad dokumentov podaných daňovým subjektom na daňový úrad, prehľad dokumentov vydaných daňovým úradom, elektronické podanie daňových dokumentov – daňových priznaní, účtovných výkazov. V prípade, ak sa daňový subjekt rozhodne pre využívanie elektronického podávania daňových dokumentov, môže si vybrať z dvoch možností - so zaručeným elektronickým podpisom alebo bez zaručeného elektronického podpisu. Používaním týchto elektronických služieb získa prehľad o podaných daňových dokumentoch daňovému úradu, o vystavených dokumentoch daňovým úradom, usporí čas. Používanie e-TAX predstavuje bezpečnú formu komunikácie s okamžitou spätnou väzbou a kontrolou vyplnenia dokumentu. Viac informácií o elektronických službách daňovej správy môžu občania získať na internetových stránkach daňovej správy alebo aj na Daňovom úrade v Martin.