Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Starostu Vrícka čakali so silvestrovskou večerou do desiatej

Cesty a železnice na prelome rokov opäť skúšali trpezlivosť i obetavosť ľudí Vrícko, Martin, Turčianske Teplice – Snehová kalamita zasiahla na prelome decembra a januára aj Turiec, hoci cesty v okresoch Martin a Turčianske Teplice, čo sa týka zjazdnost

Cesty a železnice na prelome rokov opäť skúšali trpezlivosť i obetavosť ľudí
Vrícko, Martin, Turčianske Teplice – Snehová kalamita zasiahla na prelome decembra a januára aj Turiec, hoci cesty v okresoch Martin a Turčianske Teplice, čo sa týka zjazdnosti, boli na tom oveľa lepšie ako na Orave alebo na Kysuciach. Ako sme sa dozvedeli od vedúcich obidvoch stredísk martinskej Správy a údržby ciest Slovenskej správy ciest, kritickými dňami boli 30. a 31. december a potom, keď sa sneh topil, aj 1. a 2. január. Do odstraňovania snehu sa pustili nielen mechanizmy martinského a teplického strediska Správy a údržby ciest SSC v Martine, ktoré sa starajú o cesty 1. triedy, ale aj všetky zmluvné mechanizmy, ktoré zabezpečujú údržbu ciest 2. a 3. triedy.
Podľa Eduarda Skyvu, vedúceho teplického strediska, horské prechody Šturec a Kremnické Bane, boli počas najväčších snehových zrážok 30. a 31. decembra prejazdné, problémy robili akurát vozidlá bez snehových reťazí, ktoré neboli schopné prekonať stúpanie. Z 30. na 31. decembra spomalil dopravu cez Šturec macedónsky kamión bez snehových reťazí, ktorý prekrížil cestu.
Snehová búrka na tomto horskom prechode vylámala aj stromy. Pri ich odstraňovaní museli, podľa informácii Petra Podhorského, riaditeľa Hasičského a záchranného zboru v Martine, zasahovať sedem ráz aj hasičskí záchranári. Pri každom zo zásahov z cesty odstránili jeden až päť stromov. Cestári z radlicou „odpluhovali“ na spomínanom horskom prechode počas 24 hodín Šturca 980 kilmetrov. O deň neskôr to už bolo iba 72 km. Cestu cez Šturec posypali 30. decembra neuveriteľnými 41 tonami drviny.
Najažšie dni vo funkcii
Vedúci martinského strediska Správy a údržby ciest Marián Janík nám povedal, že medzi Vrútkami a Šútovom bola na ceste 1. triedy na konci roka celý čas zjazdná cesta, netvorili sa žiadne kolóny, a to ani v súvislosti s kalamitou v Tatrách. Napriek druhému stupňu mimoriadnej situácie sa obyvatelia dostali z práce do každej obce. Najhoršie to bolo vo Vrícku, kde boli kritickými dňami 31. december, 1. a 2. január. Starosta František Hideg, ktorý tiež odhŕňal cesty, nám povedal, že zažil najťažšie dni počas svojho pôsobenia vo funkcii. „Posledný deň minulého roka sme zvládli vlastnými silami. Využili sme obecný traktor s dvoma radlicami. Počas Silvestra ma manželka čakala s večerou do 22. h. Odhŕňali sme miestne cesty a štátnu komunikáciu po časť Predvrícko. Najhoršie to bolo 2. januára, keď sa do obce nemohlo autobusom dostať dohromady 27 ľudí. Do Vrícka sme ich dopravili svojpomocne do 45 min. S nasadením všetkých síl sme zložitú situáciu vyriešili a Vrícko nezostalo odrezané od sveta. V noci z 1. na 2. januára sme museli zvárať poškodenú radlicu, na čas „vypadlo“ aj verejné osvetlenie. Vďaka nasadeniu ľudí z obce, vrátane aktivačných pracovníkov, sa nám poškodenú radlicu podarilo opraviť a cestu sprejazdniť. Minuli sme už ale všetky peniaze, ktoré sme v obecnom rozpočte mali na zimnú údržbu,“ povedal nám František Hideg.
Dobre informovaný zdroj, ktorý si ale neželá byť menovaný, nám povedal, že problémy s údržbou ciest 1., 2. a 3. triedy spočívajú aj v tom, že na spomínaný účel je pre túto zimnú sezónu vyčlenených menej peňazí ako vlani. Preto štandard údržby štátnych ciest klesá.
Za meškanie mohli zaviate výhybky
Na prelome rokov 2005 a 2006 sneženie a silný vietor skomplikovali železničnú dopravu na západnom a strednom Slovensku. Ako pre NŽT uviedol hovorca Železničnej spoločnosti SlovenskoJán Krekesteš, až takmer päťhodinové meškanie vlakov spôsobili neodhrnuté výhybky, záveje, popadané stromy, lavíny a poruchovosť koľajových vozidiel. Už 30. decembra o pol desiatej ráno bol vyhlásený druhý stupeň zimnej pohotovosti na tratiach B.Bystrica – Diviaky, Hronská Dúbrava – Horná Štubňa a Horná Štubňa – Prievidza. Pravidelnosť dopravy na trati Banská Bystrica – Diviaky tiež narušil zrýchlený vlak, smerujúci okolo 14. hodiny do Žiliny, ktorý na zastávke Dolný Harmanec uviazol v záveji a meškal 168 minút. Kvôli tejto mimoriadnosti meškal 176 minút aj zrýchlený vlak idúci z opačného smeru. Komplikácie na trati spôsobili odrieknutie dvoch ďalších spojov - Rozsutca (Zvolen – Žilina) a Turčana (Žilina – B.Bystrica).
Vlak nabehol na lavínu
Spadnuté stromy, lavíny a záveje prerušili dopravu aj 1. januára 2006 na viacerých tratiach. Vlaky v úseku Zvolen – Banská Bystrica – Diviaky – Vrútky meškali od 49 do 296 minút. Celkovo 8 vlakov zmeškalo 1218 minút, dva vlaky boli odrieknuté bez náhrady. K zastaveniu dopravy medzi Banskou Bystricou a Vrútkami došlo tiež 2. januára 2006, keď zrýchlený vlak nabehol krátko po pol piatej pred stanicou Harmanec jaskyňa na spadnutú lavínu. Z tohto dôvodu bola trať vylúčená do 3. januára do raňajšej tretej hodiny. Pri nehode sa nikto nezranil. Odrieknuté boli 3 vlaky, jeden nahradený autobusom a 4 vedené odklonovou trasou cez Kremnicu.
Zima sa vlastne začala až teraz, je poriadne zákerná a veští podobné situácie aj naďalej. Našťastie, okrem nervov zo zdržania a vďaka úžasnej obetavosti ľudí, ktorí „slúžili“ bez ohľadu na dĺžku svojich pracovných povinností, sa vážnejšie škody Turcu nestali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  5. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 113
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 918
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 561
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 308
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 362
  7. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 216
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 099

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  2. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  3. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  4. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  5. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  6. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  7. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  8. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 224 589
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 865
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 153
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 945
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 068
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 040
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 030
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 796
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Odborníci majú pred sebou ešte niekoľko rokovaní.

Milióny sa rozložia medzi desať samospráv.


9 h
V tíme Turčianskej Štiavničky sa snažia skĺbiť skúsenosť s mladosťou.

Počas letnej prestávky v Turčianskej Štiavničke zvažovali i možnosť prihlásiť mužstvo do prvej triedy. Tím však v priebehu jesennej časti ukázal, že by to bola škoda. Sučanci bojovali s viacerými problémami a zatiaľ sú v súťaži poslední.


11 h

Vlastníci starších rodinných domov na Slovensku majú novú možnosť, ako sa popasovať s rastúcimi cenami energií a nákladov na bývanie.


28. nov
Ján Gríger (vpravo) patril na jeseň medzi najlepších hráčov Bystričky.

Na Bystričke s umiestnením v strede tabuľky úplne spokojní nie sú. Blatničania síce v úvode ročníka zaplatili nováčikovskú daň, no z vlastných chýb sa dokázali poučiť.


29. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Želiezovský dub bol jedným z troch najvýznamnejších stromov v Uhorsku.


29. nov

Agresor zamkol dvere a stiahol si tepláky. Keď odchádzal, podal žene ruku.


29. nov

Podľa nameraných hodnôt mohol spôsobiť výbuch.


29. nov

S plameňmi bojovali desiatky hasičov a dobrovoľníkov.


12 h

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  2. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  3. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  4. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  5. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  6. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  7. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  8. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 224 589
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 865
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 153
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 945
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 068
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 040
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 030
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 796
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?