K plánovaným peniazom na kruhovú križovatku na Podháji možno pribudne ďalší milión navyše
Martin - ckrát informovali, spôsobili odďaľovanie termínu dokončenia. Stavbárom napokon prekazili plány sneh aj kruté mrazy. Napriek tomu, že križovatka ešte nebola dokončená, tesne pred Vianocami ju v minulom roku sprevádzkovali. Motoristi si na jednej strane mohli konečne vydýchnuť, pretože viac ako dva mesiace museli stavbu obchádzať po iných trasách. Odklonené boli aj trasy miestnej hromadnej dopravy, ktoré viedli rovnako „rozbombardovanou„ Pivovarskou ulicou. Lenže spokojnosť motoristov sa aj napriek provizórnemu sprejazdneniu križovatky začala postupne vytrácať. Výmole, ktoré sa na nej začali objavovať, sa pre nich stali hrozbou. A tak sme v našej redakcii privítali viacero sťažovateľov s otázkou: Kto nám zaplatí prípadné poškodenie auta? Na jednej strane sťažovatelia síce chápali, že križovatka ešte nie je dokončená, ale už nedokázali pochopiť, že správca komunikácie, alebo niekto, kto je za to zodpovedný, nedokáže na túto situáciu reagovať aspoň navezením štrku. Doteraz nedokončenú stavbu označili za stavbu od macochy, a to aj napriek tomu, že po nej denne prechádzajú stovky automobilov.
Ako nám povedal vedúci odboru komunálnych záležitostí mesta Martin Vladimír Povoda, okružná križovatka na Podháji, keďže je stále nedokončená, je vo „vlastníctve„ stavebnej organizácie, ktorá ju buduje. „Keďže firma túto križovatku nedokončila v termíne, v ktorom sa zaviazala, je povinná sa o ňu starať a udržiavať ju v prejazdnom stave. My sme sa navyše dohodli s firmou Brantner, že bude vykonávať zimnú údržbu aj na tejto križovatke, teda, o túto starosť sme stavebnú organizáciu odbremenili. Žiaľ, firma, ktorá je povinná starať sa o križovatku, zrejme si túto povinnosť zanedbáva. Pred tromi-štyrmi týždňami sme na križovatku dali sami naviezť sypký materiál, použili sme inertný materiál, ktorý nám zapožičala firma Brantner. A to napriek tomu, že starostlivosť o križovatku je na pleciach dodávateľa stavby – firmy Eurovia. Povinnosti z toho vyplývajúce si musí plniť,„ dodal Vladimír Povoda.
Ako sme sa ďalej od neho dozvedeli, výstavba križovatky bude pokračovať, keď zmizne sneh a jasne bude vidieť jej profil. „Mame prísľub stavbárov, že sa pustia do dokončovacích prác a za dva-tri týždne križovatku aj dokončia a spustia do prevádzky.„
Dokončiť treba podkladové vrstvy živičného krytu a živičný kryt. Aj väčšia časť siete chodníkov je už dokončená. Výnimkou je chodník popri firme Hydac. „Rokujeme s teplárňou o preložke teplovodu, aj keď z našej strany nevidíme vážny dôvod, aby sa prekladal. Takmer pod dvoma tretinami ciest máme teplovody, ale tepláreň si to vynútila, rovnako, ako to urobili iné organizácie pri prekládke sieti. Boli to rozsiahle prekládky, s ktorými sa až do takej miery neuvažovalo. Ale keďže boli siete v horšom stave, bolo to nutné,„ dodal Vladimír Povoda.
No a prekládky aj zvýšili náklady na vybudovanie kruhovej križovatky. Tá mala pôvodne stáť asi 11,5 milióna korún, ale už je takmer isté, že sa predraží asi o milión korún.