Presvedčila sa, že spoliehať sa na lacné ponuky paliva sa neoplatí, jeho kvalitu si treba overiť
verní vykurovaniu tuhými palivami. Preto sa treba pred zimou zásobiť. Mnohí Turčania preto využívajú inzertné ponuky predajcov dreva, ktoré sa často sprvu ukazujú ako výhodné, lebo zákazník niekedy nedokáže pri kúpe odhadnúť kvalitu palivového dreva a môže zaplatiť aj za nekvalitný tovar.
To sa stalo aj jednej Priekopčanke. Nazvime ju Mária. Začiatkom februára si kúpila tri metre kubické palivového dreva, ktoré ponúkal živnostník zo Sučian v inzertných novinách. Ten drevo doviezol a vyzeralo to tak, že je všetko v najlepšom poriadku. Keď však pani Mária s dcérou a zaťom začali drevo rúbať na menšie kúsky, zistili, že je vlhké a doslova sa rozsýpa pod rukami. Keď s ním skúsili kúriť v peci na tuhé palivo, ktorá zohrieva vodu v radiátoroch, presvedčili sa, že horí ako vlhký papier. Jeho výhrevnosť bola minimálna. Obchodníkovi zatelefonovali, sľúbil im, že príde a dohodnú sa na náprave, ale neprišiel. Potom už ani nedvíhal mobilný telefón. Za tri „kubíky„ dreva v spomínanej domácnosti zaplatili 1 950 korún a do polovice minulého týždňa ho takmer minuli. Predajcovi chceli ponúknuť dohodu o polovičnej cene dreva, ale už sa mu nedovolali. A nepodarilo sa to opakovane ani nám. Počuli sme, že Mária nebola jedinou zákazníčkou, ktorá sa cíti podvedená kúpou nekvalitného dreva, nuž, ten, kto „skasíroval„ sa asi zatajuje...
Keď sme boli na návšteve v Priekope, v dome bola zima, a to aj napriek tomu, že tu stále kúrili, rúbali nekvalitné drevo a vo veľkom množstve ho prikladali do pece. V obývačke mali teplotu približne 12 stupňov Celzia, pričom v dome bývajú dve malé deti. „Dozvedela som sa, že aj iní ľudia kupovali od toho istého živnostníka ako my palivové drevo. Tiež neboli s ním spokojní. Ak by som vykurovala elektrickými vykurovacími telesami, vyšlo by ma to lacnejšie,„ dodala pani Mária.
Tá je teraz v neriešiteľnej situá-cii. V dome, kde býva, je zima a kvôli necelým dvom tisíckam korún sa neoplatí s nikým súdiť. Naviac, výsledok súdu by bol neistý, pretože drevo prevzali, aj keď jeho nekvalitu odhalili neskôr. Živnostník, ktorý však predáva nekvalitné drevo a pri jeho reklamácii zákazníka vodí za nos, si musí uvedomiť, že múdreho oklame iba raz. Postupne sa zlý chýr o jeho tovare rozšíri a nikto už od neho tovar nekúpi. Aj to je jedna zo zásad serióznosti podnikania. Lož má krátke nohy a ďaleko nezájde. Ani predajca dreva, ktorý zarába na nekvalitnom palive, toho veľa nepredá. Pani Mária nám povedala, že odteraz si pred prebratím a zaplatením palivového dreva, overí jeho kvalitu a námatkovo roztne sekerou niekoľko klátov. A radí to aj ostatným.