Platby poisťovne lekárom za liečenie môžeme kontrolovať aj cez internet Martin, Turčianske Teplice
kytnutých zdravotných výkonoch, liekoch...
Zaujímalo nás, ako využívajú možnosť kontroly zdravotnej starostlivosti, ktorú platia za nich poisťovne lekárom, klienti Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) a Apollo zdravotnej poisťovne. Tieto zdravotné poisťovne majú v Turci pravdepodobne najviac klientov.
„Všeobecná zdravotná poisťovňa poskytuje prístup k osobnému účtu poistenca cez internet prostredníctvom elektronických služieb. Po registrácii si poistenec vyplní žiadosť o sprístupnenie elektronických služieb. Na jej základe potom uzatvorí s VšZP zmluvu a dostane vygenerovaný PIN kód. Ten potom používa na prístup k internetovému kontu, kde má dispozícii aj formulár na prístup k osobnému účtu. O výpis z účtu môže poistenec požiadať aj písomne. Žiadosť treba podať v príslušnej pobočke VšZP. Poistenec môže požiadať buď o úplný výpis alebo čiastočný výpis z účtu. V čiastočnom výpise sú údaje za niektorú oblasť, napríklad za lieky alebo o poskytnutých zdravotných výkonoch. V prípade, ak poistenec zistí nezrovnalosti vo výpise z účtu, môže sa obrátiť na pobočku poisťovne. Pri zistení nezrovnalostí sa v poisťovni urobia urobia podrobnejšie analýzy. Ak zistia, že konkrétny zdravotný výkon poskytovateľ zdravotnej starostlivostil účtoval nesprávne, VšZP ho neuhradí,„ napísala nám Petra Kafúnová, hovorkyňa VšZP.
Z púchovskej pobočky Apollo zdravotnej poisťovne sme dostali elektronickou poštou informácie, že ich poistenci majú možnosť získať výpis poskytnutej zdravotnej starostlivosti dvoma spôsobmi. Prvým spôsobom je zaslanie písomnej žiadosti púchovskej pobočke a druhou formou je využitie internetovej aplikácie E-portál. O výpis poskytnutej zdravotnej starostlivosti požiada písomne púchovskú pobočku približne 5 poistencov mesačne. Ojedinele sa vyskytujú aj žiadosti poistencov z okresov Martin a Turčianske Teplice. Púchovská pobočka Apollo zdravotnej poisťovne kontroluje vykázanú zdravotnú starostlivosť na základe údajov z informačného systému a priamo u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti v zdravotnej dokumentácii poistenca. Druhým spôsobom získania údajov o poskytnutej zdravotnej starostlivosť poistencovi je využitie internetovej aplikácie e-portál, ktorá je privátnou zónou na bezpečnú vzájomnú výmenu informácií medzi Apollo zdravotnou poisťovňou a jej partnermi. Pre prístup do E-portálu je potrebná registrácia. Aby poistenec mohol pracovať s E-portálom musí dodržať presný postup. Najskôr si stiahne a preštuduje dokumentáciu E-portálu, potom sa na ňom zaregistruje. Registráciu môže klient poisťovne urobiť prostredníctvom sprievodcu. Musí ju ale urobiť na počítači, z ktorého sa bude na e-portál aj prihlasovať. V poslednom kroku registrácie je uvedený zoznam dokladov, ktoré treba na jej overenie na pracovisku poisťovne. Potom si svoju registráciu overí v expozitúre alebo pobočke a dostane certifikát (ak oň požiadal), nainštaluje si ho na svojom počítači a môže začať pracovať s E-portálom.
Autor: gg