Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

V zime horúco a Hra o hole hra o čas

Téma budovania Martinských holí vytrvalo rezonuje aj na stránkach NŽT. Názor strieda názor. Na sklonku februára sme pod titulkom V zime – horúco uverejnili názory na problém z pera poslanca mestského zastupiteľstva Slavomíra Šucha, ale aj stanoviská čle

na predstavenstva Pro Ski Jána Zuberca a primátora Martina Stanislava Bernáta a začiatkom marca sme v článku Hra o Hole aj hra o čas tiež venovali priestor tomuto aktuálnemu problému. Práve na niektoré informácie, ktoré boli uverejnené v spomínaných článkoch, sme dostali reakciu konateľa spoločnosti Lyžiarske stredisko Martinské hole Martina Garguláka. Vybrali sme z nej to podstatné.
- Opakujúce sa tvrdenie Pro Ski, ktoré bolo naposledy uverejnené v NŽT dňa 28. februára, že Pro Ski je jediný reálny investor, je nepravdivé. Už viackrát sme verejnosť informovali, že len v roku 2005 sme preinvestovali 45 mil. Sk a v najbližšom období chceme aj s pomocou zahraničných investorov súčastné stredisko kompletne zrekonštruovať. Sme však privátna spoločnosť a najmä v tomto čase nepovažujeme za správne, potrebné a taktické investorov predstavovať.
V čísle 10 NŽT spoločnosť Pro Ski zasa tvrdí že: „Takmer v zhode s takýmito taktickými manévrami (myslí tým údajné predlžovanie rozhodnutia vo veci územného konania zo strany primátora) postupuje aj Martin Gargulák z LSMH s.r.o., ktorý nám nedal súhlas na prechod lana ponad cestu...„ Je pravda, že naša spoločnosť súhlas nedala, a to z dôvodov, ktoré sme už v minulosti uviedli, ale je potrebné ich na tomto mieste zopakovať: Projekt Pro Ski bol vypracovaný bez akejkoľvek koordinácie alebo konzultácie so súčasným strediskom, lyžiarska trať smerom na Stráne je podľa uznávaného projektanta lyžiarskych tratí ekonomicky nereálna a doteraz nám nikto nedal odpoveď, ako je možné vyriešiť nedostatok vody, ktorá nepostačuje ani na zasneženie súčasných lyžiarskych tratí, nieto nových, s ktorými uvažuje Pro Ski. Je zaujímavé, že ani v jednom príspevku, alebo vyjadrení Pro Ski, sa nehovorí o riešení týchto problémov. Neustále dookola sa opakujú všeobecné argumenty, že Pro Ski je jediný reálny investor, investícia je vo výške 500 mil. Sk, ako sú im hádzané polená pod nohy zo strany mesta, ako nikdy neporušili zákon a pod...
Na tomto mieste je potrebné spomenúť aj súčasné aktivity mesta Martin ohľadne výstavby kabínkovej lanovky z Ostredku na Martinské hole. Nebudeme komentovať anketu medzi občanmi, súlad alebo nesúlad s územným plánom, alebo či ide o politikárčenie. Fakt je ten, že naša spoločnosť ako vlastník a prevádzkovateľ lyžiarskeho strediska bola zo strany mesta oslovená a všetky projekčné práce, ktoré vykonáva mesto a aj naša spoločnosť, sú vzájomne koordinované. A keďže koncepcia z Ostredku rieši okrem iného napríklad aj nedostatok vody na zasnežovanie, nemali sme problém dať náš súhlas na umiestnenie hornej stanice kabínkovej lanovky na náš pozemok.
Zatiaľ posledné klamlivé tvrdenie bolo uvedené v článku Zimný darček deťom, v ktorom NŽT informuje o tom, že spoločnosť Pro Ski sa rozhodla podporiť martinské základné školy tým, že ponúkla úhradu lyžiarskych výcvikov pre ich žiakov. Konkrétne tvrdenie Pro Ski že: „...konateľ spoločnosti LSMH, s.r.o., súčasný prevádzkovateľ strediska na „Martinkách„, skomplikoval vybavovanie lyžiarskych výcvikov tým, že, údajne nepovolil pracovníčke pokladne rokovať školám o skupinových zľavách na lístky„ je ďalšie klamstvo zo strany Pro Ski. Všetkým školám bola poskytnutá zľava na lístky na vleky vo výške 23 percent z ceny lístkov. Na tomto mieste chceme ešte spomenúť, že naša spoločnosť aj napriek tomu, že z dôvodu navezenia dreva a iných aktivít Pro Ski utrpela finančnú stratu vo výške niekoľko miliónov korún, aj v tomto roku, tak ako každý rok, podporila deti – pretekárov sumou vo výške 380 tisíc korún.
Názor na predstavy a postupy pri rozvoji strediska zo strany Pro Ski je možné urobiť si aj podľa toho, že táto spoločnosť na jednej strane tvrdí, že má záujem o rozvoj Martinských holí, ale na druhej strane v čísle 10 NŽT nemá problém napísať že naše (myslí sa LSMH, s.r.o., – súčasný vlastník a prevádzkovateľ strediska) ambície vymeniť lyžiarsky vlek za sedačkovú lanovku sú nereálne z toho dôvodu, že spoločnosť Pro Ski je vlastník pozemku, na ktorom má byť dolná stanica lanovky. Prečo Pro Ski kúpila v roku 2005 tento pozemok, ktorý sa nachádza v súčasnom stredisku mimo ich záujmového územia?
Na záver ešte pár slov k téme investor. V Európe je niekoľko spoločností, z ktorých každá vlastní, prípadne prevádzkuje, desiatky lyžiarskych rezortov zo stovkami kilometrov lyžiarskych tratí. Takéto spoločnosti sú schopné zabezpečiť rozvoj strediska nielen z hľadiska investícií, ale najmä know how a zapojenia do medzinárodných sietí tour operátorov. Úspešné akvizície do lyžiarskych stredísk v krajinách bývalého východného bloku boli realizované napríklad v Slovinsku a Bulharsku, kde napríklad do jedného z takýchto stredísk každý týždeň pristáva niekoľko lietadiel lyžiarov z Anglicka. Niektoré z týchto spoločností sa chcú etablovať aj na Slovensku a majú záujem aj o Martinské hole.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 747
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 979
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 282
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 930
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 699
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 448
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 233
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 609
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 496
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 573
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

V dedine chýbali potraviny, ľudia majú opäť kde nakupovať

V Socovciach to mali náročné najmä dôchodcovia.

V Socovciach postavili celkom novú samoobsluhu.

Porucha horúcovodu spôsobila výpadok tepla i teplej vody

V niektorých martinských domoch a bytoch sa nekúrilo a netiekla teplá voda.

Ilustračná fotografia.

V Martine bude cez víkend 44 dočasných odberových miest

Na prihlásenie na testovanie budú môcť Martinčania využívať mobilnú aplikáciu.

V Tepliciach sa bude testovať od štvrtka, pozrite si kde a kedy

V meste zriadlili dve odberové miesta. Tretie je mobilné, to je v prevádzke už dlhšie.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Zoznam mobilných odberových miest v Turci

Tieto mobilné odberové miesta fungujú už dlhšie, ďalšie odberové miesta budú mestá a obce vytvárať.

Už ste čítali?