ý sa v tomto prípade odborne používa, obsahuje pestrú škálu rôznorodých príznakov. Najčastejšie sa za školsky nezrelé označujú deti s výrazne oslabenou pozornosťou, hyperaktívne, nadmieru hravé, deti s nedostatočne rozvinutými komunikačnými schopnosťami, zdravotne oslabené, deti pochádzajúce zo sociálne znevýhodneného rodinného prostredia,.. atď.. Túto špecifickú skupinu deti nie je vhodné aktuálne zaškoliť, preto sa rozhoduje o odklade školskej dochádzky.
Ponechanie dieťaťa doma ale nie je optimálnym riešením, preto sa odporúča začať navštevovať MŠ, respektíve v dochádzke pokračovať. Ďalšou, pomerne novou, ale iste prínosnou možnosťou, je zaradenie dieťaťa do nultého ročníka ZŠ. Rozvíja tie zručnosti a schopnosti, na ktoré už MŠ nestačí, ale nevyžaduje to, čo ešte nie sú schopné deti zvládnuť. Nultý ročník cielene a systematicky podporuje u detí dozrievanie tých funkcií a schopností, ktoré sú podstatné pre úspešné zvládnutie školských základov (čítanie, písanie, elementárna matematika). I keď sa deti ešte neučia čítať a písať, majú svoj obrázkový šlabikár, pracovné zošity a listy. Nosia školskú tašku, majú svoj rozvrh hodín. Sú pozitívne motivované, hodnotí a odmeňuje sa i nepatrný úspech dieťaťa. Na rozdiel od MŠ v nultom ročníku nie sú žiadne poplatky.
ZŠ v Martine-Záturčí má v tomto školskom roku otvorený nultý ročník. Žiaci, ktorí ho navštevujú, doteraz urobili výrazný pokrok. Zlepšil sa rečový a písomný prejav detí, dokážu dlhšie sústredene pracovať, majú radosť zo všetkého nového, čo objavia a zvládnu, sú pyšné na svoje prvé školské úspechy. Nezanedbávajú sa ani pohybové aktivity. Deti veľa cvičia, chodia na prechádzky, zúčastňujú sa kultúrnych podujatí, vyhrávajú výtvarné súťaže, rozvíjajú svoju tvorivosť a manuálne zručnosti. V prípade potreby môže pomôcť i školská špeciálna pedagogička a školská psychologička. ZŠ na Ul. A. Stodolu v Záturčí plánuje otvoriť nultý ročník aj v šk. roku 2006/2007.