Neplatí, ale telefón mu neodpojili
Vraciame sa k prípadu, keď telekomunikácie nekomunikujú so zákazníkom
atka nezvestná. Chcel aj jej výpisy z účtov, lebo suma, ktorú musel zaplatiť, bola podozrivo vysoká. Po čase polícia našla jeho mamu mŕtvu. Dva dni predtým, ako sa to dozvedel, poslal žiadosť do košického Centra služieb zákazníkom akciovej spoločnosti Slovak Telekom s čestným prehlásením, že jeho mama je nezvestná. Nikto mu na ňu neodpovedal, preto napísal neskôr aj reklamáciu. Za telefón mu totiž stále posielali faktúry. Žiaľ, na list ani na reklamáciu mu nikto doteraz neodpovedal. Odbor externej komunikácie Slovak Telekomu v Bratislave sme požiadali, aby nám jeho pracovníci vysvetlili, ako má klient postupovať, ak chce oficiálnou cestou odhlásiť telefónnu stanicu nezvestnej osoby. Odpoveď nám prišla až koncom apríla, a to až po uverejnení spomínaného článku. Na rozdiel od pána Jozefa môžeme oceniť, že nám pracovník Slovak Telekomu, ktorý je oprávnený poskytovať informácie médiám, na rozdiel od pracovníkov košického Centra služieb zákazníkom odpovedal. „Opisovaný prípad je veľmi výnimočnou smutnou udalosťou, s ktorou sa však určite nedá počítať pri definovaní všetkých procesov poskytovania služieb. Zmluvný stav je totiž zviazaný právnymi podmienkami vyplývajúcimi z tohoto vzťahu a nie je jednoduché predvídať a vopred zadefinovať všetky výnimočné okolnosti, kedy tretia osoba môže do takéhoto vzťahu vstúpiť. V zásade v zmluvných vzťahoch platí a vo všeobecných podmienkach Slovak Telekomu na poskytovanie jednotlivých telekomunikačných služieb je to tak aj upravené, že zmluva o pripojení zaniká smrťou účastníka. Úmrtie sa preukazuje úmrtným listom alebo hodnoverným dokladom o úradnom prehlásení osoby za nezvestnú. V konkrétnom prípade nebol k dispozícii úmrtný list ani doklad o úradnom prehlásení osoby za nezvestnú, preto nemohla byť požiadavka na ukončenie zmluvy o pripojení akceptovaná. Odporúčame preto synovi zosnulej, aby predložil kópiu úmrtného listu svojej matky. Dňom, ktorý je v úmrtnom liste stanovený ako deň smrti matky, bude účastnícka prípojka zrušená (spätne) a všetky sumy (mesačný paušál) fakturované po smrti účastníčky budú samozrejme stornované. Ak však do dňa úmrtia neboli uhradené pohľadávky, tie budú v rámci právneho vymáhania zo strany Slovak Telekomu prihlásené do dedičského konania,„ odpísal nám Radoslav Bielka z Odboru externej komunikácie Slovak Telekomu v Bratislave.
Pán Jozef poplatky za nebohú mamu samozrejme neplatí a rozhodol sa, že si počká na odpoveď z košického Centra služieb zákazníkom Slovak Telekomu. Zaujímavé ale je, že stanicu jeho mamy mu doteraz neodpojili, ani mu neposlali žiadnu upomienku.