Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Lepšie raz draho, ako tri razy lacno

Zjazvené cesty sa objavujú po každej zime, ale tento rok je „vizáž„ ciest zvlášť nepríťažlivá. Diery v asfalte odhaľujú ale aj predchádzajúce nedostatky pri rekonštruk-ciách ich povrchu. Niekoľko častejších opráv cesty v mnohých prípadoch stojí viac peňaz

í ako jedna výmena hrubej vrstvy asfaltového koberca, ktorá vydrží veľa rokov bez zásahu. Napríklad povrch cesty pri vodičmi často kritizovanej križovatke za Martinom v smere do Koštian nad Turcom bol v jednom smere taký rozbitý, že ho museli opraviť na viac ako sto metroch. Na konci zimy tam vznikal „lievik„, pretože automobily sa tlačili do odbočovacieho jazdného pruhu a bolo treba znížiť aj maximálnu povolenú rýchlosť. Pritom neuplynulo veľa rokov odvtedy, ako tento úsek kvôli premosteniu starej cesty vybudovali ako úplne nový. Pred dvoma až tromi týždňami cestári plátali aj množstvo dier medzi Koštanmi a príbovskou čerpacou stanicou pohonných hmôt. Automobily mohli prechádzať iba jedným jazdným pruhom, čo spomalilo beztak prehustenú premávku.
Napriek tomu, že tuhá zima urobila svoje, tých dier bolo akosi priveľa. A nejaké ešte po opravách zostali. Odborníci by mali posúdiť, či predchádzajúce opravy spravili dodávateľské firmy dobre, aby ich robotu nemuseli po niekoľkých rokoch opäť opravovať. Mnohí turčianski motoristi, najmä z horného Turca, cestu I/65 z Martina do Turčianskych Teplíc na úseku južne od Príboviec nevyužívajú. Radšej cestujú po starej ceste cez Benice, Moškovec a Malý Čepčín. Samozrejme, Blatničania, Mošovčania a Ďanovčania nemajú na výber a pravidelne zaťažujú tlmiče svojich automobilov na betónovej „trasľavke„. Rozdiel medzi kvalitnou rekonštrukciou cesty a jej kozmetickou úpravou vidno aj pri Diviakoch. Približne pred ôsmimi rokmi položili na betónový povrch tenký asfaltový koberec, čo stálo milióny korún. Na niekoľko rokov sa hlučnosť cesty znížila, ale potom sa začali objavovať v betóne ešte väčšie diery. V súčasnosti vyzerá úsek cesty I/65 ešte horšie ako betónka o niekoľko kilometrov ďalej. Približne pred dvoma rokmi sa uskutočnila na tej istej ceste oprava mosta. Súčasne opravili podložie cesty a na približne dvesto metroch položili hrubý asfaltový koberec. Pri prechádzaní mosta každý vodič nielen vidí, ale aj počuje, rozdiel medzi jazdou po starej „betónke„ a po rovnom asfalte.
Dúfam, že kvalita spomínanej cesty sa v najbližších rokoch zlepší. Pri marcovej návšteve Turčianskych Teplíc to sľúbil minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič. Cestnú spojnicu dvoch turčianskych miest by mali začať opravovať už tento rok. Stane sa tak aj kvôli tomu, že zatiaľ v presne neurčenom termíne dôjde k uzavretiu cesty cez Donovaly pre kamiónovú prepravu. Počet kamiónov, ktoré prejdú cez Turčianske Teplice, preto podstatne narastie a zväčší sa aj zaťaženie cesty a hustota premávky. Aj preto by malo Turčanom na jej kvalite záležať. Do vybudovania rýchlostnej komunikácie R 3 pretečie ešte veľmi veľa vody. Zrekonštruovaná „betónka„ bude musieť slúžiť ešte veľmi dlho. Preto by malo platiť, že nie všetko, čo je lacnejšie, je lepšie. O ceste, ktorá slúži ako hlavný ťah pre kamiónovú dopravu medzi Maďarskom a Poľskom, by to malo platiť dvojnásobne. Bolo by dobre, keby sme sa v najbližších rokoch dočkali aj cestného obchvatu Hornej Štubne. Neviem si predstaviť situáciu, keby po uzavretí Donovál mali všetky kamióny prechádzať Hornou Štubňou, kde je takmer v celej obci maximálna povolená rýchlosť štyridsať kilometrov za hodinu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 321
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 664
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 975
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 291
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 655
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 268
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 526
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 494
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 214
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 213
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Pri strete auta so zverou dochádza aj k zraneniam posádky

Dopravné nehody s lesnou zverou sú prakticky zriedkavé. Keď k nim ale dôjde, neskončí sa to len usmrtením zvieraťa a zničením auta, ale dochádza aj k zraneniam posádky.

Zničené BMW po nedávnej zrážke s jeleňom.

Sahajdovi nový tartan šťastie nepriniesol

Ostrý pretekársky krst nového atletického štadióna dopadol veľmi dobre. Menili sa na ňom slovenské historické tabuľky v behu na 10 000 metrov.

Tibor Sahajda.

Lekár z martinského infekčného: Koronavírus je zákerný, ubližuje slabším

S Martinom Babušíkom, lekárom Infekčnej kliniky a cestovnej medicíny Univerzitnej nemocnice Martin, sme sa rozprávali o chorobe, ktorá hýbe celým Slovenskom. Koronavírus podľa neho mnohí ustoja aj bez príznakov, no pre nemálo ľudí má aj fatálne následky. A na tých musíme myslieť.

 Martin Babušík, vedúci lekár na jednotke intenzívnej starostlivosti 
Kliniky infektológie a cestovnej medicíny v Univerzitnej nemocnici Martin.

Vo Veľkom Čepčíne mali pilné leto

Tešia sa novým priestorom.

vo Veľkom Čepčíne zrekonštruovali aj obecný dom.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?