zi ľuďmi rôznej farby pleti a vierovyznania, na získanie základných informácií o zvolenom národe, národnosti, etniku. Každá trieda mala možnosť reprezentovať jeden národ, ku ktorému si deti pripravili typické kostýmy, rekvizity a sprievodné slovo. Vo svojom „domove“ prezentovali pred ostatnými deťmi „svoju“ kultúru, tradičné jedlá, zvyky, odev, hudbu, folklórne prvky. Najmladší škôlkári zaujali tmavou farbou pleti – predstavovali černochov, druháci roztancovali spolužiakov rómskymi rytmickými piesňami, tretiaci hostili okoloidúcich čínskou ryžou, štvrtáci predstavili indiánsku osadu a piataci slovenskú pohostinnosť reprezentovali chlebom, soľou a slovenskými piesňami.
Program pokračoval na ďalší deň karnevalom, na ktorom sa deťúrence s rodičmi mohli dosýta vyšantiť v rôznych maskách pri disco hudbe. V spolupráci s ôsmačkami zo ZŠ na Gorkého ulici v Martine škôlkári začali nový deň na Rozprávkovom dvore, na ktorom chodili z rozprávky do rozprávky a plnili rôzne zaujímavé i zábavné úlohy zadané rozprávkovými postavičkami. Deti si museli dávať pozor na strigu z Medovníkového domčeka, Trojhlavého draka, mohli si zašantiť so Snehulienkou, Červenou čiapočkou i zlatou rybkou.
Týždeň detských radostí sa chýlil ku koncu. Výlet na Podháj-Stráne sa deťom určite páčil, lebo hrám na tráve a rôznym súťažiam nebolo konca-kraja. Záver týždňa patril kresleniu na školskom dvore a odmeňovaniu najoriginálnejších kresbičiek. Veľký úspech tohto náročného týždňa bolo vidieť v nejednej usmiatej a spokojnej detskej tváričke, plnej veselých zážitkov. Iveta Haštová