nosmerná ulica a slepá ulica. Boli sme sa na mieste pozrieť a o týždeň vyšiel v našich novinách článok, v ktorom sme spochybnili jeho názor. No život režíruje aj omyly. Stal sa aj nám. My sme si boli pozrieť a aj odfotografovali spomínanú ulicu, ale z opačnej strany a z tejto pozície sme aj hodnotili jeho kritiku. Z nášho omylu nás vyviedol opäť autor pôvodného príspevku, ktorý nám obratom napísal: „Fotografia, ktorú ste uverejnili ako dôkaz, že sa mýlim, je vyhotovená z druhej strany jednosmernej cesty! Ja som poukazoval na kombináciu dopravných značiek jednosmerná cesta
a slepá ulica a nie na kombináciu značiek zákaz vjazdu do jednosmernej cesty! Redaktor zrejme netuší, že ulica Riečiny nie je len ten 50-metrový úsek, ktorý odfotografoval. Značka slepá ulica hovorí, že úsek je neprejazdný. Tak to aj v skutočnosti bolo, Ulica Riečiny bola v jej strede rozkopaná. Ale zostala na celom úseku jednosmerná, okrem spomínaných 50 metrov pred križovatkou s Ulicou Sama Chalúpku. Čiže spomínaná značka a stav odporuje tvrdeniu v článku, že Ulica Riečiny je prejazdná od ulice Hlboká až po ulicu Sama Chalúpku. Je tam značka - Slepá ulica! Z vami urobenej fotografie vyplýva, že od Chalúpkovej ulice sa dá prejsť len ten krátky úsek po značku zákaz vjazdu do jednosmernej ulice. Ako sa dostanú obyvatelia do domov, ktoré sú za ňou?“
Toľko z listu Petra Koľaju, mimochodom, predsedu Prvého združenia martinských taxikárov. Predminulý týždeň sme sa boli spolu s ním pozrieť na inkriminovaný úsek cesty Riečiny – samozrejme teraz z opačnej strany a skutočne tam boli umiestnené dopravné značky, ktoré sa v tomto prípade vylučujú. Jednosmerná ulica je slepá. Pravdu má Peter Koľaja, keď tvrdí, že tí, ktorí tam bývajú, ak chcú vyjsť na cestu, musia porušiť dopravné predpisy a ísť v protismere. Ako nám ale povedal vedúci odboru komunálnych služieb Vladimír Povoda: „...v tomto prípade ide o dve dopravné značky, jedna (slepá ulica) je dočasná značka, a tá má v tomto prípade prednosť pred značkou jednosmerná ulica. Značka je tam umiestnená preto, lebo na tejto ceste robia kanalizáciu.“
Autor kritiky si v rozhovore s nami poťažkal aj na to, že mestskí policajti v Martine niektoré priestupky na cestách tolerujú, iné zasa nie. Ako príklad uviedol parkovanie motorových vozidiel pri katolíckom kostole na Severe počas bohoslužieb, a to, vraj, za asistencie mestskej polície!
Zástupca náčelníka mestskej polície v Martine Sebastián Andrášik, ktorému sme túto otázku adresovali, nám povedal: „Nedá sa porušovať niečo, čo nie je zakázané a pred kostolom nie je umiestnená značka zákaz zastavenia. V prvom rade ale treba povedať, že táto cesta nie je mestská. Je to štátna cesta a za dopravné značenie na nej je zodpovedná Slovenská správa ciest. Kritik tejto situácie zrejme nastolil aj otázku, či v prípade tejto cesty ide o okruh. Podľa správy ciest to asi okruh je, ale chýbajú tam dopravné značky. Vodiči musia rešpektovať iba tie dopravné značky, ktoré tam reálne sú. Pravdou je, že značky označujúce, že má ísť o okruh, tam sú, ale sú umiestnené na ostrovčeku spolu so značkou zákazov zastavenia. Na tomto úseku ale nie je ani jedna z týchto značiek umiestnená vpravo. Keďže nie som odborník na značenie, informoval som sa u dopravného inžiniera Okresného dopravného inšpektorátu v Martine. Ten mi odpovedal, že dopravné značky, ktoré sú na ostrovčeku, sa viažu na vodičov jazdiacich v ľavom jazdnom pruhu. To znamená, že značka okruhu platí pre vodičov, ktorí sa pohybujú v ľavom jazdnom pruhu. Tí, ktorí sú v pravom jazdnom pruhu, tam nemajú žiadnu značku, teda ani značku, že ide o okruh, ani značku zákazu zastavenia. Keďže značky tam nie sú, vodiči tam môžu parkovať a nič tým neporušujú. Rovnako odmietam, že by sa na tomto úseku parkovalo za asistencie mestskej polície. Ak je nejaká výnimka, tak len vtedy, keď je tam väčšia cirkevnú slávnosť. A policajti sú tam na požiadanie organizátorov spolu s dopravnou políciou. Takýto postup je v záujme prevencie. Nestrážime vodičov, ale chodocov, aby sa im nič nestalo,“ povedal nám Sebastián Andrášik.