podaní 19 profesionálnych súborov z celého Slovenska. Na druhý ročník martinského festivalu divadiel na Slovensku Dotyky a spojenia, ktoré pripravili domáci divadelní organizátori s podporou Žilinského samosprávneho kraja, Ministerstva kultúry SR a mesta Martin, sa prišli prezentovať s tým najlepším z repertoáru uplynulej sezóny. Tá sa na viacerých pódiách divadiel tento rok niesla v znamení ruskej literatúry. Domáci súbor vystúpil s Čechovovým Ivanovom, Divadlo Alexandra Duchnoviča z Prešova v rusínskom jazyku naštudovalo od tohto autora Uja Váňu a študenti Martina Hubu z VŠMU prišli do Martina s Bratmi Karamazovcami od Dostojevského. Návrat ku klasike a vážnejšiemu žánru v štúdiu osviežilo autorské divadlo SkRAT z Bratislavy s hrou Umri, skap a zdochni...! s podtitulom Pánsky duševný striptíz. Súbor získal Grand prix Nová dráma 2006 za najlepšiu inscenáciu a publikum ňou a troškou čierneho humoru v poriadne „vykúrenom„ štúdiu výborne pobavil. „Kamarát mi zavolal, že mu v kancelárii zavadzia truhla, vraj či by sa nám nezišla do divadla. Využili sme ju. Spojil som ju s túžbou jedného z hercov zahrať si na pódiu v kopačkách,„ povedal Vlado Zboroň, ktorý spoluvytvoril s ďalšími hercami hru o troch futbalistoch, ktorí sa nad truhlou kamaráta od plačlivej rozlúčky presúvajú k duševnému striptízu. Podobné problémy mali na námestí aj Spišiaci, zúfalí muži, ktorí si prišli do Martina poťažkať na ponižovanie, útlak a bezprávie „od symbolu zla, zvaného žena„. V divadelnom zápase pohlaví ženy zastupovala v posledný večer Slávka Halčáková, ktorá sa v osamelosti utiekala k pitoresknosti - rozprávaniu s nábytkom v byte a láske k vytetovanému morskému koníku na ramene.
Lenže divadlo nie je iba o vážnom či žartovne hovorenom slove. Preto pozvanie SKD prijali aj radošinci a vyjadrili sa pesničkou. Aj samotné SKD prišlo s projektom, ktorý naštudovali špeciálne na Dotyky a spojenia. So zámerom prinavrátiť do povedomia verejnosti štúrovskú tvorbu a spojitosť ich autorov s Martinom vytvorili Dodo Gombár s Robom Mankoveckým novodobých štúrovcov. Štúrovci stelesňovali ľudí zo súčasnosti a ich básne Mor ho! či Marína odzneli v modernom bigbítovom hudobnom štýle. Nedeľné vystúpenie bolo derniérou i premiérou zároveň a malo by smerovať k vytvoreniu inscenácie s rovnakým názvom.
Vďaka Dotykom a spojeniam sa stal Martin na chvíľu miestom horúceho temperamentu. V sobotný večer svojou históriou a osudom Rómov tancom, spevom a slovom sprevádzali košickí Rómovia z Romathanu a v pondelok rozvili príbeh krásnej španielskej cigánky Carmen baletní tanečníci zo Štátneho divadla v Košiciach.
Spokojnosť s výberom a kvalitou inscenácií a kultúrnym rozmerom festivalu bola na oboch stranách – u divákov, čomu nasvedčuje aj vysoká návštevnosť a aj u organizátorov. „Tento ročník bol pre nás ťažší ako minulý. Vybudovali sme festival, ktorý sa osvedčil a chceli sme jeho úspešnosť potvrdiť. Myslím, že sa nám to podarilo. Prekonali sme minuloročnú návštevnosť, prialo nám aj počasie, nedošlo k žiadnym technickým ani organizačným problémom a zaregistrovali sme aj vysoký záujem médií a odbornej verejnosti. Sme maximálne spokojní,„ zhodnotil druhý ročník festivalu riaditeľ Dotyky a spojenia a SKD Andrej Hrnčiar.