Martin – K cintorínu viedol zo strany sídliska Sever nespevnený chodník, ktorý je už dnes minulosťou. Spolu s výborom mestskej časti Sever sa martinská radnica rozhodla radikálne riešiť situáciu v sprístupnení cintorína. Útvar hlavného architekta navrhol dve alternatívy výstavby cesty, ktoré sa líšili v jej šírke, spôsobe odvádzania vody a vo finančných nákladoch. Mesto sa rozhodlo pre realizáciu drahšieho ale komplexnejšieho variantu, ktorý je už takmer vo finále. Z pôvodných 2,5 metra sa cesta rozšírila na trojmetrovú obojsmernú jednopruhovú bez chodníkov s predpokladanou maximálnou rýchlosťou pre motorové vozidlá – 30 km/h. Súčasťou stavby je aj vybudovanie dvoch parkovísk – jedného pri sídle katastrálneho úradu s desiatimi parkovacími miestami a druhé pri cintorín s piatimi miestami. Výbor mestskej časti trval na bezbariérovosti prístupu k cintorínu. Na výstavbu cesty prispel zo „svojho„ rozpočtu. Zvyšok do dvoch miliónov korún sa doložilo z mestského rozpočtu.