Žilina - ého hospodárskeho výboru pri podpise spoločnej deklarácie. Dôvodom prijatia deklarácie je to, že po cestách v oboch smeroch, po dobudovaní automobiliek, budú zaťažené cesty o 300 kamiónov denne viac ako sú v súčasnosti, a to bude neúnosná situácia.
Najhoršou časťou na trase je úsek Svrčinovec - Čadca, kde nie je vypracovaná projektová dokumentácia, nie sú vykúpené pozemky a hrozí vytvorenie dopravného lievika. Ako pre agentúru SITA uviedol predstaviteľ žilinskej SOPK Ján Mišura, podľa programového vyhlásenia vlády by sa mala diaľnica na slovenskej strane dokončiť v roku 2010, ale neoficiálne informácie hovoria o tom, že to bude najskôr v roku 2014.
S tým ale nesúhlasia české ani slovenské obchodné komory, ani Kia a Hyundai a ich subdodávatelia. Z hľadiska včasného dokončenia sa už nemôže odkladať ani začatie výstavby tunela Višňové - Dubná Skala medzi Žilinou a Martinom. Podľa Jána Mišuru podniky, ktoré združuje SOPKa, zahraniční investori, nie sú povinné prispievať na túto diaľnicu, pretože podnikatelia platia dane do EÚ aj do slovenského rozpočtu. Ide podľa neho o európske koridory E75, E50, ktoré EÚ môže na žiadosť SR financovať nenávratným grantom z Kohézneho fondu. Závisí len od Slovenskej republiky, či tento úsek od českej hranice po Martin aj s tunelom a R3 na Kremnicu zaradí do Kohézneho fondu, povedal Ján Mišura.