a v súčasnosti patrí k Základnej škole s materskou školou na Ulici M.R. Štefánika.
Keď sa Viera Lvončíková v roku 1976 stala jej prvou riaditeľkou, bolo v nej zapísaných 148 detí, o ktoré sa staralo sedem učiteliek a ďalších šesť nepedagogických pracovníčok. Viera Lvončíková viedla kolektív zamestnancov materskej školy až do roku 1991. Vo funkcii riaditeľky ju vystriedala Oľga Kolářová. Pod jej vedením pracovali zamestnanci materskej školy až do roku 2005. V apríli 2005 sa stala materská škola súčasťou ZŠ s MŠ na Ulici M.R. Štefánika, ktorej riaditeľkou je Erika Repková.
Počas tridsiatich rokov sa v materskej škole veľa zmenilo, a to nielen v metódach výchovy a vzdelávania detí, ale aj v komunikácii s verejnosťou. Učiteľky sa snažia rozvíjať osobnosť každého dieťaťa, podnietiť ich k tvorivosti a rozvíjať ich poznanie, fantáziu, estetické cítenie a schopnosť komunikovať. Zmenil sa aj vzhľad školy. Minulý rok vrútocká radnica uskutočnila rekonštrukciu strechy budovy. Po rekonštrukcii strechy nasledovala revízia a následná oprava elektroinštalácie a napokon vymaľovanie jej vnútorných priestorov. Tento rok sa presunulo zveľaďovanie na školský dvor. Staré preliezačky už nevyhovovali kvalitou a ani vzhľadom, preto ich nahradili nové a po troch desiatkach rokov, vďaka terénnym úpravám, omladol aj školský dvor.
Spojili sily a dosiahli veľa
„V budúcnosti by sme chceli triedy vybaviť novším a modernejším zariadením. Samozrejme, v rámci našich finančných možností. Pozitívne zmeny nastali aj v spolupráci s rodičmi. Viac sa podieľajú na organizovaní podujatí, podporujú materskú školu rôznymi sponzorskými darmi. Vďaka nim spoločnými silami, s láskou a porozumením vytvárame deťom ich vlastný svet. Snažíme sa ho vytvoriť taký, aby sa neskôr pri pohľade do svojich albumov mohli pousmiať a s radosťou spomínať na škôlkárske časy,“ povedala nám Lívia Čechová, zástupkyňa riaditeľky pre MŠ.
Deň v materskej škole deti začínajú rannými hrami. Môžu si vyberať z veľkého množstva hračiek, hier alebo iných aktivít a pracovných činností. Počas ranných hier má dieťa dostatok priestoru na sebarealizáciu, upevňovanie kamarátstiev, komunikáciu a tvorivosť. Po nich sa deti pozdravia a porozprávajú v rannom kruhu, pričom majú možnosť povedať ostatným kamarátom niečo o svojich zážitkoch postrehoch a nálade. Po raňajkách prídu na rad didaktické aktivity podľa metodiky Krok za krokom. Deti pracujú pod vedením učiteľky spoločne, aj v skupinkách a ich činnosť sa tematicky riadi týždennými a mesačnými plánmi. Potom sa na školskom dvore venujú rôznym pohybovým hrám a spoznávaniu prírody. Nasleduje obed a po ňom oddych. Keď prichádza čas odchodu domov, deti majú olovrant a po ňom pracujú v skupinkách, alebo sa môžu venovať iným záujmovým činnostiam. Deň v materskej škole sa končí odchodom posledných detí o 16.30 h.
Stravovanie detí zabezpečuje Školská jedáleň pri ZŠ, ktorá je samostatným právnym subjektom.
Krúžkami podporujú
talent detí
Deti sa môžu zapojiť aj do niekoľkých krúžkov. Výtvarný krúžok je zameraný na rozvoj koordinácie oka a ruky, jemnej a hrubej motoriky, zmyslového vnímania a rozlišovacích schopností. Deti sa v ňom emocionálne uvoľnia, majú možnosť pre vyjadrenie vlastných predstáv a pocitov, rady pracujú s farbou a experimentujú. Ich výtvarné diela posielajú učiteľky do rôznych súťaží. Hudobno-pohybový a tanečný krúžok je zameraný na hravé formy, vďaka ktorým sa u detí upevňujú prirodzené pohybové prejavy s rytmickým a melodickým sprievodom. Vďaka tomu získavajú pozitívny vzťah k hudbe, pohybu a zmysel pre estetiku a rytmus. Vďaka tomuto krúžku sa darí upevňovať aj sebavedomie detí. Môžu sa zapojiť aj do lego krúžku, ktorý rozvíja tvorivosť detí a ich jemné motorické zručnosti. Deti môžu v lego učebni zostavovať rôzne námety, vrátane veľkých kociek (lego tehiel). Tvoria a experimentujú na koberci, konštruujú modely. Sú zručné a z jednotlivých celkov vytvárajú výstavy, na ktoré pozývajú rodičov. Osvojujú si aj základy anglického jazyka a sú rozdelené podľa úrovne vedomostí do troch skupín. V rámci spolupráce so ZŠ deti predškolského veku si osvojujú základy práce s počítačom v ZŠ pod vedením kvalifikovaného pedagóga a raz do týždňa navštevujú telocvičňu.
Materskú školu navštevuje aj logopéd, špeciálny školský pedagóg, ktorý pomáha deťom odstraňovať chyby reči a medzi zaujímavé podujatia patria aj plavecké a lyžiarske kurzy, posedenia s Mikulášom, karnevaly, sánkovačky, guláš v prírode a aktivity v rámci Dňa Zeme,
Týždeň detských radostí – MDD či návšteva Bábkového divadla v Žiline.
Činnosť materskej školy je bohatá a pred deti atraktívna. Kolektívu pracovníkov vynovenej tridsiatničky želáme, aby v nasledujúcich rokoch pridali k súčasným ďalšie aktivity, ktoré urobia materskú školu pre deti ešte krajším druhým domovom.