Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Našou hlavnou ambíciou je spokojný zákazník

Značka Galimex je v Turci synonymom pre dobré služby. Motoristi si ju spájajú so značkami Škoda, Volkswagen a Audi a rozsiahlym zázemím ich servisu. Je jednou z mála turčianskych spoločností, ktorým sa podarilo etablovať a rozvíjať v ekonomicky i motorist

Kedy si môže manažér povedať – tak už môžu prísť Vianoce?
Miroslav Kužel: Hádam vtedy, keď je všetko hotové. No ja si nepamätám rok, v ktorom by sme mohli pred sviatkami úplne vypnúť. Väčšinou máme otvorené takmer do Silvestra. Je to kvôli tomu, že pracujeme v biznise, v ktorom musíme byť zákazníkom k dispozícii takmer nepretržite. Navyše, pôsobíme v lokalite, ktorá je známa cestovným ruchom, ľudia tu prídu dovolenkovať a nezriedka majú aj problémy so svojimi autami. Aj preto sme, obrazne povedané, 24 hodín na telefóne, aby sme im v situácii, keď nás potrebujú, vedeli pomôcť.
Igor Uhrík: Navyše, množstvo firiem si aj kúpu nových áut odkladá na poslednú chvíľu. Výsledky im to umožnia, potrebujú investovať do rozšírenia vozového parku a vyhľadajú nás. Väčšinou majú presné predstavy o výbave auta, jeho vlastnostiach a keďže v našej praxi je potrebné objednávať autá do výroby v predstihu, musíme častokrát siahnuť aj do zásob v iných regiónoch a snažiť sa splniť požiadavky zákazníka. Preto nie je u nás možná predsviatočná a medzisviatočná dovolenka a vypnutie. Otvorené budeme mať do 30. decembra a až prvý januárový týždeň je u nás celozávodná dovolenka.
Aký bol tento rok v predaji či servise áut. Ako ho budete v spoločnosti hodnotiť?
I. U.: Tento rok bol podobný minulému. Náš biznis je poznačený veľmi tvrdým pracovným vyťažením. Obchod s autami je čoraz náročnejší, najmä na psychickú výbavu personálu, ktorý musí vedieť reagovať rovnako na nároky výkonu svojej profesie, ako aj na potreby zákazníkov. Zákazník dnes presne vie, čo potrebuje a očakáva, že mu to predajca alebo zamestnanec servisu splní. Snažíme sa, aby to tak bolo a z tohto pohľadu hodnotíme tento rok pozitívne. A to i napriek tomu, že vo firme došlo k personálnej obmene aj na úseku predaja a v servise a že ľudia, ktorých sme ako nových vybrali, ešte nemohli úplne bezo zvyšku splniť nároky, ktoré sa kladú na ich prácu. Chce to viac času a viac zaúčania.
M. K.: Bilancovaním tohto, ale aj minulého, roku sme dospeli k názoru, že všetko je to o kvalite personálu. Preto sa snažíme ísť týmto smerom. Do regiónu prišiel nový výrobca a nová značka – Kia, čo nepriamo vplýva na slovenskú verejnosť. Ponúkla veľa pracovných príležitostí a možno očakávať, že sa bude meniť lojalita k tradičným značkám. Preto je potrebné, aby sme sa snažili u spotrebiteľa zabodovať tak, aby nám ostal verný.
Spomínate Kiu. Boli aj iné kľúčové momenty v tomto roku pre váš biznis s autami?
M. K.: Určite. Napríklad v Žiline sme rozšírili priestory pre Škodu. Už sú pred kolaudáciou. Asi sa nám podarí do konca roka túto investíciu sfinalizovať. Pokiaľ ide o Kiu, môže sa stať pre nás problémom za také dva-tri roky. Pravdepodobne aj tam, ako to koniec koncov robia všetci výrobcovia áut, môžu pripraviť na trh zvýhodnený model pre Slovensko a budú zvýhodňovať kúpu svojich áut u svojich zamestnancov. V tejto situácii môžeme reagovať len skvalitnením našich služieb.
I. U.: Kia je fenoménom severného Slovenska, ktorý ovplyvnil bežný život. Vzniklo množstvo pracovných príležitostí a v Turci existuje aj množstvo firiem, ktoré pracujú pre Kiu, čo ovplyvňuje aj predaj áut a konkrétne aj u nás. Pre svoju prácu ich jednoducho potrebujú. No má to vplyv aj na formovanie pracovnej sily. Nie je to len môj názor, ale vzniká tu zásadný problém s kvalitou personálu. Priemyslovka v Priekope nestačí a ani tá nedokáže stopercentne pripraviť pre prax takých ľudí, akých potrebujeme. Chýbajú dobrí diagnostici, kvalitní elektrikári, prijímací technici... V praxi mnohokrát zisťujeme, že mladí ľudia nemajú záujem o profesiu, ktorej sa vyučili. A nedokážu ich formovať ani vo vlastných rodinách. Je to škoda, pretože návrat do profesie po piatich či viac rokoch je vlastne nemožný. Tak rýchlo sa menia nároky na vzdelanie a zručnosti. No vrátim sa ešte k jednému z vážnych tohtoročných rozhodnutí. Martinčania už zaiste vedia, že sme sa rozlúčili so Seatom. Je to síce koncernová značka, ale nenašla si v regióne dostatok svojich priaznivcov – možno aj preto, že v Turci sa stretávala so silnou konkurenciou značiek držiacich sa na prvých priečkach predaja na Slovensku. Preto sme sa po dohode s importérom rozhodli vypustiť ju z našej ponuky. S výnimkou servisu. Ten robíme aj naďalej.
Hovoríme o vážnych rozhodnutiach, starostiach... Sú v tohtoročnej bilancii Galimexu aj radosti?
M. K.: Našu prácu robíme pre radosť. Ak by tomu bolo inak, môžeme to zabaliť. Našou radosťou je spokojný zákazník. Znie to síce ako klišé, ale je tak. A tohto roku sme spokojných zákazníkov mali veľa.
I. U.: Našou hlavnou ambíciou je poskytovať také služby, ktoré prinesú opätovný návrat klientov k nám. Vieme, že to nie je jednoduché. Veď nespokojnosť zákazníkov sa nemusí odvíjať len od našej práce. Mnohokrát sú to zlé poistky a komplikovaná likvidácia škôd, no musíme to vedieť vysvetliť a vyriešiť.
Prelom rokov provokuje k novým plánom. Aké ich má Galimex?
M. K.: Samozrejme pokračovať v dobrých službách zákazníkom, a to všetkými prostriedkami. Jedným z nich je aj prostredie, v ktorom ich poskytujeme. V pláne máme komplexnú rekonštrukciu autosalónu VW v Žiline. Nový vizuál a spôsob predaja bude po nej úplne zodpovedať štandardom poskytovania služieb v značkách, ktoré distribuujeme.
I. U.: Značky, ktorými sa zaoberáme, patria k stabilným na našom trhu. VW je na druhej priečke predaja u nás a zasluhuje si našu neustálu pozornosť a rozvoj a Audi má v rámci prémiových značiek taktiež silné zastúpenie v záujme zákazníka. Posilňovať predaj a servis vozidiel tejto značky patrí preto v našich plánoch na jedno z prvých miest.
A aké priania môžu mať manažéri na prelome rokov?
M. K.: Možno to bude znieť konvenčne, ale prajeme si, aby všetci naši zákazníci boli po odchode z nášho autosalónu či dielní spokojní, aby sme sa neustále držali na trhu ponuky našich značiek a aby sme dosahovali stále vyššie čísla v ekonomických bilanciách.
I. U.: Priania sú dané vývojom firmy. Máme pred sebou veľa úloh, chceme našu prácu robiť stále lepšie a mať z nej aj radosť. To isté prajem aj všetkým ľuďom vo firme. Samozrejme, okrem zdravia v rodinách a celoročnej pohody. Verím, že k nej dokážeme prispieť všetci, ktorým naša firma dáva prácu a sebarealizáciu.
Viera Legerská

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 698
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 044
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 274
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 770
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 131
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 504
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 355
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Fitká opäť zatvorili, majitelia netušia, ako druhú vlnu prežijú

Posilňovne sa po lete konečne zapĺňali a potom prišiel tvrdý úder.

Na takéto športové podujatia v posilňovniach si budú musieť aj mladí siláci nejaký čas počkať.

Ochrana pred búrkou

Zlepšili protipovodňové opatrenia.

Budovali nové odvodňovacie žľaby.

O stravenkovej petícii rokovali na ministerstve

Iniciátora petície Za zachovanie súčasnej platnej legislatívy v oblasti stravovania zamestnancov Ľubomíra Sečkára s jeho tímom prijala generálna riaditeľka sekcie práce Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR Danica Lehocká.

Takmer polovicu pôžičky od štátu využijú na financovanie MHD

Týždeň pred vypršaním termínu na podávanie žiadostí o nenávratnú finančnú pomoc od štátu v súvislosti s koronakrízou sa rozhodli ju využiť aj v Martine.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zoznam odberných miest v Dolnom Kubíne, Námestove, Trstenej a Tvrdošíne

Na Slovensku prebieha celoplošné testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest na Orave.

Zamestnanec reťazca: Mali sme pozitívnu kolegyňu, musel som ísť aj tak do práce

Aké pocity zažívajú ľudia z prvej línie, sme zisťovali od zamestnanca nemenovaného obchodného reťazca.

Od soboty bude platiť na Slovensku zákaz vychádzania, sú aj výnimky

Pre žiakov druhého stupňa základných škôl sa v pondelok začína dištančné vyučovanie.

Už ste čítali?