Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky

Našou hlavnou ambíciou je spokojný zákazník

Značka Galimex je v Turci synonymom pre dobré služby. Motoristi si ju spájajú so značkami Škoda, Volkswagen a Audi a rozsiahlym zázemím ich servisu. Je jednou z mála turčianskych spoločností, ktorým sa podarilo etablovať a rozvíjať v ekonomicky i motorist

Kedy si môže manažér povedať – tak už môžu prísť Vianoce?
Miroslav Kužel: Hádam vtedy, keď je všetko hotové. No ja si nepamätám rok, v ktorom by sme mohli pred sviatkami úplne vypnúť. Väčšinou máme otvorené takmer do Silvestra. Je to kvôli tomu, že pracujeme v biznise, v ktorom musíme byť zákazníkom k dispozícii takmer nepretržite. Navyše, pôsobíme v lokalite, ktorá je známa cestovným ruchom, ľudia tu prídu dovolenkovať a nezriedka majú aj problémy so svojimi autami. Aj preto sme, obrazne povedané, 24 hodín na telefóne, aby sme im v situácii, keď nás potrebujú, vedeli pomôcť.
Igor Uhrík: Navyše, množstvo firiem si aj kúpu nových áut odkladá na poslednú chvíľu. Výsledky im to umožnia, potrebujú investovať do rozšírenia vozového parku a vyhľadajú nás. Väčšinou majú presné predstavy o výbave auta, jeho vlastnostiach a keďže v našej praxi je potrebné objednávať autá do výroby v predstihu, musíme častokrát siahnuť aj do zásob v iných regiónoch a snažiť sa splniť požiadavky zákazníka. Preto nie je u nás možná predsviatočná a medzisviatočná dovolenka a vypnutie. Otvorené budeme mať do 30. decembra a až prvý januárový týždeň je u nás celozávodná dovolenka.
Aký bol tento rok v predaji či servise áut. Ako ho budete v spoločnosti hodnotiť?
I. U.: Tento rok bol podobný minulému. Náš biznis je poznačený veľmi tvrdým pracovným vyťažením. Obchod s autami je čoraz náročnejší, najmä na psychickú výbavu personálu, ktorý musí vedieť reagovať rovnako na nároky výkonu svojej profesie, ako aj na potreby zákazníkov. Zákazník dnes presne vie, čo potrebuje a očakáva, že mu to predajca alebo zamestnanec servisu splní. Snažíme sa, aby to tak bolo a z tohto pohľadu hodnotíme tento rok pozitívne. A to i napriek tomu, že vo firme došlo k personálnej obmene aj na úseku predaja a v servise a že ľudia, ktorých sme ako nových vybrali, ešte nemohli úplne bezo zvyšku splniť nároky, ktoré sa kladú na ich prácu. Chce to viac času a viac zaúčania.
M. K.: Bilancovaním tohto, ale aj minulého, roku sme dospeli k názoru, že všetko je to o kvalite personálu. Preto sa snažíme ísť týmto smerom. Do regiónu prišiel nový výrobca a nová značka – Kia, čo nepriamo vplýva na slovenskú verejnosť. Ponúkla veľa pracovných príležitostí a možno očakávať, že sa bude meniť lojalita k tradičným značkám. Preto je potrebné, aby sme sa snažili u spotrebiteľa zabodovať tak, aby nám ostal verný.
Spomínate Kiu. Boli aj iné kľúčové momenty v tomto roku pre váš biznis s autami?
M. K.: Určite. Napríklad v Žiline sme rozšírili priestory pre Škodu. Už sú pred kolaudáciou. Asi sa nám podarí do konca roka túto investíciu sfinalizovať. Pokiaľ ide o Kiu, môže sa stať pre nás problémom za také dva-tri roky. Pravdepodobne aj tam, ako to koniec koncov robia všetci výrobcovia áut, môžu pripraviť na trh zvýhodnený model pre Slovensko a budú zvýhodňovať kúpu svojich áut u svojich zamestnancov. V tejto situácii môžeme reagovať len skvalitnením našich služieb.
I. U.: Kia je fenoménom severného Slovenska, ktorý ovplyvnil bežný život. Vzniklo množstvo pracovných príležitostí a v Turci existuje aj množstvo firiem, ktoré pracujú pre Kiu, čo ovplyvňuje aj predaj áut a konkrétne aj u nás. Pre svoju prácu ich jednoducho potrebujú. No má to vplyv aj na formovanie pracovnej sily. Nie je to len môj názor, ale vzniká tu zásadný problém s kvalitou personálu. Priemyslovka v Priekope nestačí a ani tá nedokáže stopercentne pripraviť pre prax takých ľudí, akých potrebujeme. Chýbajú dobrí diagnostici, kvalitní elektrikári, prijímací technici... V praxi mnohokrát zisťujeme, že mladí ľudia nemajú záujem o profesiu, ktorej sa vyučili. A nedokážu ich formovať ani vo vlastných rodinách. Je to škoda, pretože návrat do profesie po piatich či viac rokoch je vlastne nemožný. Tak rýchlo sa menia nároky na vzdelanie a zručnosti. No vrátim sa ešte k jednému z vážnych tohtoročných rozhodnutí. Martinčania už zaiste vedia, že sme sa rozlúčili so Seatom. Je to síce koncernová značka, ale nenašla si v regióne dostatok svojich priaznivcov – možno aj preto, že v Turci sa stretávala so silnou konkurenciou značiek držiacich sa na prvých priečkach predaja na Slovensku. Preto sme sa po dohode s importérom rozhodli vypustiť ju z našej ponuky. S výnimkou servisu. Ten robíme aj naďalej.
Hovoríme o vážnych rozhodnutiach, starostiach... Sú v tohtoročnej bilancii Galimexu aj radosti?
M. K.: Našu prácu robíme pre radosť. Ak by tomu bolo inak, môžeme to zabaliť. Našou radosťou je spokojný zákazník. Znie to síce ako klišé, ale je tak. A tohto roku sme spokojných zákazníkov mali veľa.
I. U.: Našou hlavnou ambíciou je poskytovať také služby, ktoré prinesú opätovný návrat klientov k nám. Vieme, že to nie je jednoduché. Veď nespokojnosť zákazníkov sa nemusí odvíjať len od našej práce. Mnohokrát sú to zlé poistky a komplikovaná likvidácia škôd, no musíme to vedieť vysvetliť a vyriešiť.
Prelom rokov provokuje k novým plánom. Aké ich má Galimex?
M. K.: Samozrejme pokračovať v dobrých službách zákazníkom, a to všetkými prostriedkami. Jedným z nich je aj prostredie, v ktorom ich poskytujeme. V pláne máme komplexnú rekonštrukciu autosalónu VW v Žiline. Nový vizuál a spôsob predaja bude po nej úplne zodpovedať štandardom poskytovania služieb v značkách, ktoré distribuujeme.
I. U.: Značky, ktorými sa zaoberáme, patria k stabilným na našom trhu. VW je na druhej priečke predaja u nás a zasluhuje si našu neustálu pozornosť a rozvoj a Audi má v rámci prémiových značiek taktiež silné zastúpenie v záujme zákazníka. Posilňovať predaj a servis vozidiel tejto značky patrí preto v našich plánoch na jedno z prvých miest.
A aké priania môžu mať manažéri na prelome rokov?
M. K.: Možno to bude znieť konvenčne, ale prajeme si, aby všetci naši zákazníci boli po odchode z nášho autosalónu či dielní spokojní, aby sme sa neustále držali na trhu ponuky našich značiek a aby sme dosahovali stále vyššie čísla v ekonomických bilanciách.
I. U.: Priania sú dané vývojom firmy. Máme pred sebou veľa úloh, chceme našu prácu robiť stále lepšie a mať z nej aj radosť. To isté prajem aj všetkým ľuďom vo firme. Samozrejme, okrem zdravia v rodinách a celoročnej pohody. Verím, že k nej dokážeme prispieť všetci, ktorým naša firma dáva prácu a sebarealizáciu.
Viera Legerská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 28 607
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 978
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 766
  4. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 265
  5. Po Slovensku na motorke 6 456
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 6 377
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 305
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 284
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 252
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 4 185
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Blatnický hrad je obľúbeným miestom mnohých Turčanov.

Mnoho Turčanov obľubuje návštevu Blatnického hradu. Po ceste k zrúcanine sa dá obdivovať krásna príroda a famózne výhľady na okolité hory.


22m
Maroš si rád oddýchne na svojom obľúbenom kopci nad Belou.

Ľudia z nášho regiónu prezradili svoje tipy na výlety.


3 h
Dobré správy z MY

V tomto článku nájdete: Cukrovku úspešne liečia bez liekov. Obnovujú viac ako storočný zámok. Dva tipy na výlety s deťmi, nádherné fotky, ktoré dobyli svet a mnoho iného ;)


10 h
Martinčan Braňo Šimko, zakladateľ projektu Turčianska záhradka, zorganizoval výstup na Lysec.

Na kopci sa stretlo takmer sto ľudí.


15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?