Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Našou hlavnou ambíciou je spokojný zákazník

Značka Galimex je v Turci synonymom pre dobré služby. Motoristi si ju spájajú so značkami Škoda, Volkswagen a Audi a rozsiahlym zázemím ich servisu. Je jednou z mála turčianskych spoločností, ktorým sa podarilo etablovať a rozvíjať v ekonomicky i motorist

Kedy si môže manažér povedať – tak už môžu prísť Vianoce?
Miroslav Kužel: Hádam vtedy, keď je všetko hotové. No ja si nepamätám rok, v ktorom by sme mohli pred sviatkami úplne vypnúť. Väčšinou máme otvorené takmer do Silvestra. Je to kvôli tomu, že pracujeme v biznise, v ktorom musíme byť zákazníkom k dispozícii takmer nepretržite. Navyše, pôsobíme v lokalite, ktorá je známa cestovným ruchom, ľudia tu prídu dovolenkovať a nezriedka majú aj problémy so svojimi autami. Aj preto sme, obrazne povedané, 24 hodín na telefóne, aby sme im v situácii, keď nás potrebujú, vedeli pomôcť.
Igor Uhrík: Navyše, množstvo firiem si aj kúpu nových áut odkladá na poslednú chvíľu. Výsledky im to umožnia, potrebujú investovať do rozšírenia vozového parku a vyhľadajú nás. Väčšinou majú presné predstavy o výbave auta, jeho vlastnostiach a keďže v našej praxi je potrebné objednávať autá do výroby v predstihu, musíme častokrát siahnuť aj do zásob v iných regiónoch a snažiť sa splniť požiadavky zákazníka. Preto nie je u nás možná predsviatočná a medzisviatočná dovolenka a vypnutie. Otvorené budeme mať do 30. decembra a až prvý januárový týždeň je u nás celozávodná dovolenka.
Aký bol tento rok v predaji či servise áut. Ako ho budete v spoločnosti hodnotiť?
I. U.: Tento rok bol podobný minulému. Náš biznis je poznačený veľmi tvrdým pracovným vyťažením. Obchod s autami je čoraz náročnejší, najmä na psychickú výbavu personálu, ktorý musí vedieť reagovať rovnako na nároky výkonu svojej profesie, ako aj na potreby zákazníkov. Zákazník dnes presne vie, čo potrebuje a očakáva, že mu to predajca alebo zamestnanec servisu splní. Snažíme sa, aby to tak bolo a z tohto pohľadu hodnotíme tento rok pozitívne. A to i napriek tomu, že vo firme došlo k personálnej obmene aj na úseku predaja a v servise a že ľudia, ktorých sme ako nových vybrali, ešte nemohli úplne bezo zvyšku splniť nároky, ktoré sa kladú na ich prácu. Chce to viac času a viac zaúčania.
M. K.: Bilancovaním tohto, ale aj minulého, roku sme dospeli k názoru, že všetko je to o kvalite personálu. Preto sa snažíme ísť týmto smerom. Do regiónu prišiel nový výrobca a nová značka – Kia, čo nepriamo vplýva na slovenskú verejnosť. Ponúkla veľa pracovných príležitostí a možno očakávať, že sa bude meniť lojalita k tradičným značkám. Preto je potrebné, aby sme sa snažili u spotrebiteľa zabodovať tak, aby nám ostal verný.
Spomínate Kiu. Boli aj iné kľúčové momenty v tomto roku pre váš biznis s autami?
M. K.: Určite. Napríklad v Žiline sme rozšírili priestory pre Škodu. Už sú pred kolaudáciou. Asi sa nám podarí do konca roka túto investíciu sfinalizovať. Pokiaľ ide o Kiu, môže sa stať pre nás problémom za také dva-tri roky. Pravdepodobne aj tam, ako to koniec koncov robia všetci výrobcovia áut, môžu pripraviť na trh zvýhodnený model pre Slovensko a budú zvýhodňovať kúpu svojich áut u svojich zamestnancov. V tejto situácii môžeme reagovať len skvalitnením našich služieb.
I. U.: Kia je fenoménom severného Slovenska, ktorý ovplyvnil bežný život. Vzniklo množstvo pracovných príležitostí a v Turci existuje aj množstvo firiem, ktoré pracujú pre Kiu, čo ovplyvňuje aj predaj áut a konkrétne aj u nás. Pre svoju prácu ich jednoducho potrebujú. No má to vplyv aj na formovanie pracovnej sily. Nie je to len môj názor, ale vzniká tu zásadný problém s kvalitou personálu. Priemyslovka v Priekope nestačí a ani tá nedokáže stopercentne pripraviť pre prax takých ľudí, akých potrebujeme. Chýbajú dobrí diagnostici, kvalitní elektrikári, prijímací technici... V praxi mnohokrát zisťujeme, že mladí ľudia nemajú záujem o profesiu, ktorej sa vyučili. A nedokážu ich formovať ani vo vlastných rodinách. Je to škoda, pretože návrat do profesie po piatich či viac rokoch je vlastne nemožný. Tak rýchlo sa menia nároky na vzdelanie a zručnosti. No vrátim sa ešte k jednému z vážnych tohtoročných rozhodnutí. Martinčania už zaiste vedia, že sme sa rozlúčili so Seatom. Je to síce koncernová značka, ale nenašla si v regióne dostatok svojich priaznivcov – možno aj preto, že v Turci sa stretávala so silnou konkurenciou značiek držiacich sa na prvých priečkach predaja na Slovensku. Preto sme sa po dohode s importérom rozhodli vypustiť ju z našej ponuky. S výnimkou servisu. Ten robíme aj naďalej.
Hovoríme o vážnych rozhodnutiach, starostiach... Sú v tohtoročnej bilancii Galimexu aj radosti?
M. K.: Našu prácu robíme pre radosť. Ak by tomu bolo inak, môžeme to zabaliť. Našou radosťou je spokojný zákazník. Znie to síce ako klišé, ale je tak. A tohto roku sme spokojných zákazníkov mali veľa.
I. U.: Našou hlavnou ambíciou je poskytovať také služby, ktoré prinesú opätovný návrat klientov k nám. Vieme, že to nie je jednoduché. Veď nespokojnosť zákazníkov sa nemusí odvíjať len od našej práce. Mnohokrát sú to zlé poistky a komplikovaná likvidácia škôd, no musíme to vedieť vysvetliť a vyriešiť.
Prelom rokov provokuje k novým plánom. Aké ich má Galimex?
M. K.: Samozrejme pokračovať v dobrých službách zákazníkom, a to všetkými prostriedkami. Jedným z nich je aj prostredie, v ktorom ich poskytujeme. V pláne máme komplexnú rekonštrukciu autosalónu VW v Žiline. Nový vizuál a spôsob predaja bude po nej úplne zodpovedať štandardom poskytovania služieb v značkách, ktoré distribuujeme.
I. U.: Značky, ktorými sa zaoberáme, patria k stabilným na našom trhu. VW je na druhej priečke predaja u nás a zasluhuje si našu neustálu pozornosť a rozvoj a Audi má v rámci prémiových značiek taktiež silné zastúpenie v záujme zákazníka. Posilňovať predaj a servis vozidiel tejto značky patrí preto v našich plánoch na jedno z prvých miest.
A aké priania môžu mať manažéri na prelome rokov?
M. K.: Možno to bude znieť konvenčne, ale prajeme si, aby všetci naši zákazníci boli po odchode z nášho autosalónu či dielní spokojní, aby sme sa neustále držali na trhu ponuky našich značiek a aby sme dosahovali stále vyššie čísla v ekonomických bilanciách.
I. U.: Priania sú dané vývojom firmy. Máme pred sebou veľa úloh, chceme našu prácu robiť stále lepšie a mať z nej aj radosť. To isté prajem aj všetkým ľuďom vo firme. Samozrejme, okrem zdravia v rodinách a celoročnej pohody. Verím, že k nej dokážeme prispieť všetci, ktorým naša firma dáva prácu a sebarealizáciu.
Viera Legerská

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  1. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  4. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  5. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 140
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 985
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 900
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 855
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 490
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 805

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  2. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  3. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  4. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 641
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 567
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 276
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 687
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 887
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 523
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Desiatky osobností z regiónu Turiec sa rozhodli verejne podporiť kandidatúru Ing. Stanislava Thomku na pozíciu primátora mesta Martin.


5m
Turčianska Štiavnička získala v stretnutí proti Vavrečke cenný bod.

Posledný víkend bol z pohľadu turčianskych celkov o poznanie pozitívnejší ako tie predchádzajúce. Bystrička aj Blatnica zabrali naplno a svoju cenu má aj remíza Štiavničky.


7 h
Futbalisti Belej zvládli zápas proti Zubrohlave.

Hráči Dynama v Rosine na dobrý výsledok pomýšľať nemohli, keďže nestrelili ani gól, hoci si vybojovali aj výhodu penalty. Belá sa vytiahla a zdolala silnú Zubrohlavu.


13 h
Martinčan Juraj Reguli si na prácu v pivovare spomína v dobrom.

Martinčan Juraj Reguli pracoval v pivovare 20 rokov a dobre ho poznal.


15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  2. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  3. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  4. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 641
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 567
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 276
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 687
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 887
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 523
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?