Martinus.sk získalo najprestížnejšie ocenenie kvality - certifikát Slovak Gold
Martin - Najväčšie slovenské internetové kníhkupectvo je to martinské – Martinus.sk. Túto a aj ostatné prednosti ocenilo 30. novembra prezídium Nadácie Slovak Gold najprestížnejším ocenením za výnimočnú kvalitu - Certifikátom a Zlatou medailou Slovak Gold. Pri hodnotení vyzdvihlo prezídium viaceré nadštandardné prvky, ktoré obchod poskytuje. Patria medzi ne recenzie od čitateľov o ponúkaných tituloch, ukážky z kníh či možnosť vytvoriť si vlastnú on-line knižnicu. „Predovšetkým sme do virtuálneho obchodu preniesli takú komunikáciu, pri ktorej majú zákazníci pocit, že sa nerozprávajú s počítačom, ale so živými ľuďmi. Neustále s nimi komunikujeme, reagujeme na ich požiadavky, otázky, podnety,“ vyzdvihol jednu z predností obchodu spolumajiteľ Miroslav Santus, ktorý do tohto projektu s bratom Jozefom preniesol skúsenosti z klasického kamenného obchodu. Ten dvojica prevádzkuje od roku 1990. Internetové kníhkupectvo spustili spolu s Michalom Meškom v roku 2001 a M. Santus si dobre pamätá aj na prvého zákazníka. „Bol ním primátor Andrej Hrnčiar, vtedy ešte herec divadla a kúpil si kuchársku knihu.“
V súčasnosti má Martinus.sk status najväčšieho internetového kníhkupectva na Slovensku. V ponuke má viac ako 26 tisíc titulov, mesačne si na portál klikne 110 tisíc návštevníkov, čo sa každým rokom zvyšuje. Podľa M. Santusa ľudia začínajú nákupu cez internet čoraz viac dôverovať, čo vidno i na medziročnom 150-percentnom náraste. „Sme vďační všetkým našim už viac ako 60 tisícom zákazníkom zo Slovenska i z celého sveta, že si na cestovanie svetom kníh vyberajú práve nás. Aj vďaka nim sme certifikát získali. Slovak Gold je uznanie pre celú firmu,“ dodal.
V doterajšej histórii nadácie získali ocenenia zatiaľ iba dva internetové projekty – portál Profesia v roku 2004 a za rok 2006 kníhkupectvo Martinus.sk, ktoré je zároveň prvým a jediným oceneným internetovým obchodom. Slovak Gold predstavuje hodnotiaci systém, poslaním ktorého je od roku 1994 odborné hodnotenie a certifikácia produkcie nadštandardnej kvality a jej propagácia na spoločnom európskom trhu prostredníctvom rovnomennej ochrannej značky. Za dvanásť rokov Nadácia Slovak Gold odovzdala 470 certifikátov, ktoré si prevzalo 227 rôznych subjektov.