Turčianske Teplice, Turček - h bola ešte v stredu v čase rannej prepravnej špičky železničná stanica neodhrnutá. V ten deň sme sa zamerali najmä na tri turčianske horské prechody – na Šturci, medzi Turčekom a Kremnickými Baňami a medzi Jasenovom a Vyšehradným, ktoré sú dopravnými tepnami celoslovenského významu. Polícia minulý utorok, ktorý bol kritickým dňom, zastavila prenosnou dopravnou značkou nákladnú dopravu cez Šturec a obmedzovala ju aj na úseku od Turčianskych Teplíc až po hranice okresu za Turčekom. Prečo tu došlo k dopravnému kolapsu? Vodiči ho zvyčajne dávajú za vinu cestárom. Eduard Skyva, vedúci teplickej prevádzky Správy a údržby ciest v Martine: „Problémy spôsobili najmä niektorí nedisciplinovaní vodiči nákladných vozidiel a kamiónov. Na kremnickej strane prekrížila cestu staršia Ávia a na turčianskej strane spôsobovali problémy najmä vodiči, ktorí sa snažili obiehať kolónu, ale kvôli tomu zablokovali dopravu. Podobné to bolo pri Kremnických Baniach, kde sa kamión kvôli poruche nemohol pohnúť a museli sme ho odtiahnuť. Snehové reťaze som videl na dvoch alebo troch vozidlách. Väčšina vodičov kamiónov a nákladných vozidiel so sebou nevozí vo výbave ani laná. Pod Šturcom sme niektorých vodičov upozorňovali, aby počkali, kým posypeme obidve strany vozovky, ale nerešpektovali to. Kvôli nedisciplinovaným vodičom museli v jednom okamihu čakať v kolóne štyri naše posypové vozidlá. Žiaľ dva posýpače sme mali v utorok pokazené, a tak sme štyri vozidlá nasadili na cesty prvej triedy a martinskí cestári nám posýpali cestu až po Diviaky. Po odstavení nákladnej dopravy cez Šturec pomáhali dva posýpače aj na ceste medzi Turčianskymi Teplicami a Kremnickými Baňami. Cesty druhej a tretej triedy prišli na rad až potom, ale pomohli nám aj traktory od zmluvných partnerov. V stredu náhle začalo mrznúť, preto som nariadil dôsledné očistenie ciest a preventívne posýpanie horských prechodov inertným materiálom.“
V stredu už bola cesta medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami suchá. Vo štvrtok sme navštívili Turček, po Čremošnom najvyššie položenú obec v Turci, kde už bola cesta prvej triedy tiež suchá, ale obecné komunikácie boli zľadovatené a museli ich posýpať pieskom. „V utorok ma najviac trápilo, že meškali autobusy, ktorými cestujú deti zo školy domov. Miestne komunikácie čistí na základe zmluvy Ladislav Pollák, ktorý vlastní traktor s radlicou, ale posýpali ich lopatami aj naši aktivační pracovníci. V stredu sme mali problémy lebo na traktore sa odtrhla radlica a podarilo sa ju opraviť až ráno. Máme dohromady 41 aktivačných pracovníkov a každý z nich musí odpracovať v prospech obce týždenne dva dni. Roboty mali viac než dosť,“ povedala nám starostka Turčeka Oľga Wagnerová. Aktivačných pracovníkov sme videli v Turčeku priamo v akcii. Piesok prevážali na fúrikoch, lopatami posypali dohromady 17 kilometrov ciest a okrem toho aj chodníky a plochy okolo autobusových zastávok. Ďalší čistili zľadovatené mantinely na okraji ciest a prístupovú cestu k železničnej stanici.